پنجشنبه، 11 اسفندماه 1384 | March 02, 2006

اعدام و باز هم اعدام


اعدام جنايتی سازمان‌يافته است که حکومت‌ها برای تداوم قدرت‌شان ابداع کرده‌اند. امروز دو نفر در اهواز در خيابان سلمان فارسی به دار کشيده شدند تا بار ديگر شاهد اعدام آن هم به وحشيانه‌ترين و بدوی‌ترين شکل‌اش باشيم. اعدام با جرثقيل و در جلوی چشم کودکان و مردم کوی برزن.
خانمی که اخبار ساعت بيست و سی شبکه‌ی دو را می‌گويد خبر اين اعدام را به کثيف‌ترين و سبعانه‌ترين شکل ممکن بيان کرد. خشونت خشونت ميآورد و مرگ مرگ...
متاسفانه ظاهرا می‌خواهند موج جديدی از اعدام زندانيان سياسی را راه بياندازند و دوباره سال‌های وحشت دهه‌ی شصت و تابستان خون‌بار 67 را تکرار کنند اما خيال باطلی است که در سر می‌پروارنند که ديگر آن روزگاران قابل تکرار نيست.
چندی پيش کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران-پن‌لاگ طی بيانيه‌ای نسبت به اعدام زندانيان سياسی هشدار داده بود. اين هشدار جدی است. و اعدام‌های امروز که مانند سال‌های گذشته بدون محاکمه‌ی علنی، بدون هيئت منصفه و بدون حضور رسانه‌های جمعی و در اتاق‌های دربسته حکم‌اش صادر شده بود.
خبرهايي هم شنيده مي‌شود مبني بر اين که حجت زماني را هم اعدام کرده‌اند.

اعدام به هر شکل و بهانه‌ای مذموم و غيرانسانی‌ است اما اعدام زندانيان سياسی و عقيدتی بدون محاکمه‌ی علنی و حضور هيئت منصفه و در ملاء عام به شيوه‌های قرون وسطايی ديگر فقط اعدام نيست! جنايتی سبعانه و ضدبشری است.

March 2, 2006 06:19 PM

شبح 10:40 @ Sun, 9 Apr 06

MARSO عزيز!(۳۵)
قبل از هر سخنی از تاخير در پاسخ پوزش می‌خواهم.
فکر می‌کنم بهترين نتيجه از اين گفت‌وگو همين باشد که متوجه باشيم انسان‌ها وقتی منافع مادی‌شان را در ظاهری ايدئولوژيک و عقديتي نمی‌پوشانند می‌توانند حتا اگر يکی لايکي مانند من باشد و ديگری مومن و خداپرستی مانند تو با هم گفت‌وگو کنند به روشن شدن ديدگاه‌های‌شان برای يک‌ديگر کمک کنند. می‌بيني ما نيازي به بمب و کشتار و حتا و توهين به يک‌ديگر نداريم و می‌توانيم با آرامش گفت‌وگو کنيم. ما هيچ کدام ليبرال مسلک نيستيم و مزاجي خاکشيری هم نداريم در عرصه مبارزه‌اي اجتماعی جانمان را هم می‌دهيم جزو آکادميسين‌هاي وراج هم نيستيم به حرف‌هايی که می‌زنيم اعتقاد داريم. به هر حال با اين مقدمه می‌خواستم بگويم راه نجات بشريت و صلح جهانی اين است که انسان‌ها ياد بگيرند با هر عقيده و اعتقادی می‌توانند دوستانه کنار هم زنده‌گی کنند شر از جايی آغاز می‌شود که قدرت برای حفظ خودش با ظاهری عوام فريب و با شعارهايی انسانی وارد می‌شود اما منافع اهريمی دارد و تنها و تنها برای حفظ قدرت خود است که تلاش می‌کند.
و اما بحث خودمان:
فکر می‌کنم هر دو بسياری حرف‌ها را زديم حالا می‌توانيم بدون اين که دنبال نتيجه‌گيری خاص باشيم مطمئن باشيم حرف‌های‌مان روی يک‌ديگر و روی خواننده‌گانمان تاثير مثبت خود را گذاشته است. فقط دو نکته را مايل هستم بيشتر باز کنم.
۱- نوشته‌ايد(۶)؛بالاخره من نفهميدم حرف حساب شما چيست شما يكبار مي گوييد هر نوع اعدامي مذموم است گاهي مي گوييد آن اعدام خاص به دلايل كاملا منطقي محكوم است.؛
حرف حساب من مشخص است من می‌گويم اعدام را کلا قبول ندارم قبلا در بحث مفصلی دلايل خود را برای مذموم بودن اعدام به طور کلی و تحت هر شرايطی نوشته‌ام که متاسفانه به دليل فيلترينگ نمی‌توانم پيدای‌اش کنم اما حتما در اولين فرصت که پيدا کردم نشانی‌اش را اينجا قرار می‌دهم. خب اما براي آن که گفت‌وگو را بتوانيم در سطح ديگري ادامه دهيم فرض می‌کنم با شما در مورد اين که اعدام را تحت شرايطي می‌توان اعمال کرد موافق باشم بعئ می‌خواهم نتيجه بگيرم حتا در آن صورت هم اين اعدام که بدون محاکمه علنی و حضور وکيل مدافع و در جريان قرار گرفتن افکار عمومی صورت گرفته است ديگر مذموم‌ترين نوع اعدام است.
۲- متاسفانه تو هم‌واره نکته‌ي ظريفی را ناديده می‌گيری. اين ما نيستيم که بايد ثابت کنيم به دار آويخته شده‌گان در اهواز بی‌گناه يا گناه کار هستند اين حکومت است که قبل از اعدام آن‌ها بايد فرصت دفاع از خود به آن‌ها می‌داد و بايد افکار عمومی را قانع می‌کرد که اين‌ها بمب را کار گذاشته‌اند و بايد اعدام شوند. اما خود اين عمل به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد مذموم است.
۳- نمی‌خواهم با ادبيات مذهبي که اعتقاد به آن ندارم با تو بحث کنم. اما بد نديدم در چارچوب فکري که تو قبول داري نکاتی را مطرح کنم. هر چه باشد ما بچه‌اي اين آب و خاک هستيم و توی تکيه و مسجد بزرگ شديم. حتما ماجراي طلحه و زبير و حضرت علی را شنيده‌ای. طلحه و زبير از او اجازه گرفتند که شهر را ترک کنند و علی به آن‌ها اجازه داد اطرافيان علی به او گفتند تو که می‌دانی آن‌ها برای پيوستن به عايشه و ايشاد و جنگ می‌روند پس چرا جلوی آن‌ها را نمی‌گيري و علی نقل به مضمون می‌گويد نمی‌توان قصاص قبل از جنايت کرد . کسی را با گمان اين که می‌خواهد جرمی را مرتکب شود از پيش قصاص کرد. می‌بيني به ظاهر علی با اين کار خود بايد در قتل تمام کسانی که در جنگ جمل کشته شدند مقصر دانست! او می‌توانست از اصول خود کوتاه بيايد و بگويد برای حفظ آرامش و صلح جهانی و استقرار نظام الهی و چه و چه اين يکی را زير سبيلی رد می‌کنيم!
کمی به تاريخ مراجعه کنی و رفتارهای معاويه و عمر و عاص (که به نظر من یکی از بزرگ‌ترین سیاست‌مداران پراگماتیست در تاریخ بوده است.) را نگاه کني آن وقت خواهی ديد بسياری از رفتارهای حکومت ايران عمروعاصی و مصلحت‌گرا و غير آرمان‌خواهانه است و حفظ حکومت و قدرت حتا به بهای لگدمال کردن انسانی‌ترين باورهاي انسانی در دستور کار است.
بزرگی گفته است: هدف شريف وسيله‌ي شريف مي‌طلبد.
اميدوارم به هر حال دورنمای روشنی از آن جامعه‌ای که تو می‌خواهی که مسلما آرزوی من و هر انسان ديگری هم هست پديدار شود.


Mike Furir 360 4:07 @ Sun, 9 Apr 06

Mike Furir Mike 936


Mike Furir 377 4:06 @ Sun, 9 Apr 06

Mike Furir Mike 523


Mike Furir 96 4:06 @ Sun, 9 Apr 06

Mike Furir Mike 719


Mike Furir 567 4:06 @ Sun, 9 Apr 06

Mike Furir Mike 955


Mike Furir 384 4:06 @ Sun, 9 Apr 06

Mike Furir Mike 917


MARSO 16:54 @ Wed, 5 Apr 06

به نام خدا(34)
ما كه در راه طلب دم از حقيقت مي زنيم
طعنه هاي مدعي كي سد راه ما شود
1- ضمن اعلام غير منصفانه بودن مقايسه شما ،‌آيا شما فكر مي كنيد صرف شباهت نظر واعتقاد من با شعار جنايتكاران قرن حاضر نظير بوش و اسرائيل دليل بر اشتباه بودن اصل اعتقاد (يعني آرزوي صلح جهاني و تلاش در جهت تحقق آن با از بين بردن بعضي موانع ) است ؟ فكر مي كنيد آنها براي توجيه جناياتشان چه دليل ديگري براي افكار عمومي مي توانند سرهم كنند؟ جز اين است كه از شعارهاي عوام فريب استفاده كنند هرچند كه با عملشان منافات داشته باشد؟ صلح جهاني از نظر من يعني :‌ آرامش براي همه اعم از مسلمان ، مسيحي يهودي حتي كمونيست . از نظر آنها يعني آرامش خودشان . من مي گويم يك جاني بميرد تا همه آرامش داشته باشند( كما اينكه زمان زيادي براي اين آرامش نياز باشد) آنها مي گويند همه بميرند تا ما قدرت و آرامش داشته باشيم .من مي گويم ترور هر آدم غير نظامي محكوم است آنها مي گويند ترور آدم كشان نظامي محكوم است .من مي گويم حقوق بشر يعني حقوق همه انسانهاي اين كره خاكي اعم از زن و مرد و كوچك و بزرگ آنها مي گويند حقوق بشر يعني حقوق آمريكا اسرائيل و هر كه با ماست . چه نزديكي و ارتباطي بين اين دو مي بينيد . آيا اينها نياز به گفتن (نوشتن) داشت ؟
2- شما فقط يك قسمت از كامنت 31 من را نقل كرديد،‌ قسمت تكميلي را من نقل مي كنم:«من معتقدم براي اجراي كامل حقوق بشر ،‌براي نجات انسانهاي بيگناه و تحقق صلح جهاني در شرايط حال بعضي سختگيريها و اعدام ها و ترور ها لازم و ضروري است ... لطفا اشتباه نكنيد هرگونه عملياتي كه منجر به كشته شدن افراد غير نظامي و مردم عادي شود از نظر همه مسلمانان محكوم است همان طور كه دفاع از دين و سرزمين و ناموس واجب.» قبول داريد كه اينگونه نقل قول كردن مفهوم كلي را عوض ميكند؟ البته بد هم نشد شما فهميديد با يك ادم ناشي و نقطه ضعف بده طرف هستيد .
3- شعار «هدف وسيله را توجيه مي كند» مورد قبول هيچ مسلماني نيست من مي گويم « بعضي اهداف ،‌بعضي وسيله ها را توجيه مي كنند» و در اين زمينه هر كسي صلاحيت تشخيص ندارد . مثال مي زنم :‌براي جلوگيري از ترور مردم و بمب گذاري مجدد در اهواز يا هر نقطه ديگر،‌اعدام عاملين آن (در صورت اثبات - يادتان باشد هنوز مدرك مستدل مبني بر بي گناه بودن اعدام شدگان ارائه نكرده ايد ) لازم بلكه واجب است .
در عين حال قبول دارم هدف اگر« نجات جان انسانهاي بي گناه »باشد وسيله نبايد به خطر انداختن جان يك عده انسان بيگناه ديگر باشد. پس اين هدف مقدس هر وسيله اي را توجيه نمي كند .
4- به كلمات من در جمله اي كه نقل كرده ايد يك بار ديگر نگاه كنيد :‌ براي اجراي ...-در شرايط حال- بعضي . ... ملاحظه مي كنيد هيچ نشاني از اينكه معتقد باشم با اعمال بعضي سخت گيريها از سوي اهل تشخيص حتما صلح جهاني همين فردا محقق مي شود ديده نمي شود . چرا كه اعمال كامل عدالت در سرتاسر جهان براي ما يك هدف دراز مدت است هرچند كه آرزو مي كنيم كوتاه باشد. دليلش را از خود شما نقل مي كنم كه تاريخ بشر تا کنون پر از اعدام و ترور و جنگ و کشتار بوده است و همچنان ادامه دارد ،‌وظيفه ما تلاش براي از بين بردن آن است حال مي خواهد نتيجه داشته باشد يا نه . ضمنا مجددا تكرار مي كنم :‌ صرف اينكه اين كشتارهاي تاريخ با نام هاي مقدس انجام شده براي من دليل بر به حق بودن عاملين آن نمي شود. مسلما هيچ قاتلي نمي گويد من قاتلم بلكه خود را مظلوم يا ذي حق مي داند ورفتارش را با مقدسات توجيه مي كند.
5-چه چيز باعث شده شما فكر مي كنيد من همه اعدام ها و كشتارها را تاييد مي كنم ؟يا انسان خشني هستم ؟ اگر خداي نكرده تكرار مي كنم خداي نكرده يكي از عزيزانتان در جريان يكي از آن بي رحمي ها آسيب ببيند باز هم هر نوع و هر نوع اعدامي را مذموم مي دانيد؟ اگر مجددا نوشته هايم را گلچين شده نقل نكنيد تكرار مي كنم من اين گونه اعدام ها را (در صورت محاكمه عادلانه) نه خشونت كه عين لطافت مي دانم . بياييد منطقي تر به قضايا نگاه كنيم ...
6- بالاخره من نفهميدم حرف حساب شما چيست شما يكبار مي گوييد هر نوع اعدامي مذموم است گاهي مي گوييد آن اعدام خاص به دلايل كاملا منطقي محكوم است .من شق اول را كاملا رد كرده و اصلا قبول ندارم ولي شق دوم نظريات شما را (اعدام يك مظلوم به اتهام ناروا ) كاملا تاييد مي كنم كه البته در مورد اعدام شدگان اهواز هنوز دليل محكمي دريافت نكرده ام البته به جز تجربه شما . شايد فقط شما باشيد كه تجاربتان را در همه دورانها صادق مي دانيد آيا ديگران هم همين فكر را مي كنند؟ يعني اصلا ممكن نيست كه در همين مدت كوتاه با مدارك مستند و مستدل عاملين رده چندم تروريست ها به دام افتاده باشند و حكومت براي آرام كردن مردم در اعدام آن جانيان تعجيل كرده باشد؟ باز هم تكرار مي كنم من اصلا در اين مورد تحقيق نكرده ام و از شما دليل محكم مي خواهم .
در پايان اذعان مي كنم حتي براي قويترين سيستم هاي امنيتي دنيا هم يك خرابكار و هكر وجود دارد نمونه هايش راهمه مي دانند و شما بهتر .


شبح 8:23 @ Wed, 5 Apr 06

MARSO عزيز!(31)
برای اين که بحث پراکنده نشود و متهم به مذاکره کننده‌ی قهار بودن نشوم روی همان سوآل تو متمرکز می‌شوم. تو می‌گويی:"من معتقدم براي اجراي كامل حقوق بشر ،‌براي نجات انسانهاي بيگناه و تحقق صلح جهاني در شرايط حال بعضي سختگيريها و اعدام ها و ترور ها لازم و ضروري است." و اين حرف تو دقيقا حرفی است که بوش و راست‌ترين و جنايت‌کارترين جناح‌های آمريکا و صهيونيست‌ها می‌زنند. بوش با همين استدلال و دقيقا با همين استدلال مردم افغانستان و عراق را به خاک خون کشيد. "تحقق صلح جهانی" ناتانياهو و جنايت‌کارانی از اين دست هم با همين استدلال مردم بی‌پناه فلسطين را به گلوله می‌بندند و ترور می‌کنند. و منشا عقيدتی و ايدئولوژيک اين طرز نگاه و تلقی در قسمت اول حرف تو ست آن‌جا که می‌گويی:" از بين بد و بدتر (اعدام يك جاني و در معرض خطر بودن جان انسانهاي بيگناه ) كدام را بر مي گزينيد؟" من قبلا با دوستان اصلاح‌طلب تو در مورد اين شعار "انتخاب بين بد و بدتر" زياد بحث کرده‌ام. دوست عزيز اين شعار و طرز تلقی ناشی از نگاه پراگماتيستی به سياست و مردم دارد که شعار مشخص‌تر آن اين است که "هدف وسيله را توجيه می‌کند" هدف اگر "نجات جان انسان‌های بيگناه است" پس با هر وسيله‌ای می‌توان به آن رسيد! نه من اين طرز نگاه را قبول ندارم. و تاريخ نشان داده‌ است که خود اين طرز نگاه بالاترين جنايت‌ها را منجر شده است. اگر چنانچه تو می‌گویی:‌‌"بعضي سختگيريها و اعدام ها و ترور ها" منجر به " اجراي كامل حقوق بشر ،‌براي نجات انسانهاي بيگناه و تحقق صلح جهاني" می‌شد الان بايد جهان قرن‌ها بود که در صلح به سر می‌برد زيرا تاريخ بشر تا کنون پر از اعدام و ترور و جنگ و کشتار بوده است که تقريبا تمام آن‌ها يا نام‌های مقدسی مانند "خدا" و "آزادی" و "صلح" صورت گرفته است.
دوست عزيز من و تو نمی‌دانيم کسانی که در اهواز اعدام شده‌اند آيا آن بمب‌ها را کار گذاشته‌اند يا نه؟ اما چيزی که تجربه زنده‌گی در دو رژيم به من آموخته است اين است که وقتی صاحبان قدرت بدون محاکمه علنی، بدون حق داشتن وکيل بدون و دفاع در مقابل افکار عمومی پس از واقعه‌ای چند نفر را می‌گيرند و اعدام می‌کنند دلشان برای جان مردم بی‌گناه نسوخته است آن‌ها دارند قدرت خود را تحکيم می‌کنند برای فرار از پاسخ‌گويی به افکار عمومی در مورد ضعيف بودن سيستم امنيتی يا مديريتی‌ّان است...
در مورد مذموم بودن اعدام به هر دليل قبل مطلب مفصلی نوشته‌ام و اتفاقا بحث بسيار مفصل و همه جانبه‌ای با دوستی در نظرخواهی آن انجام شد که اگر يافتم نشانی آن را همين‌جا می‌گذارم.


سجاد 102 15:50 @ Tue, 4 Apr 06

فاطمه دوست دارم


باقر غلامی 15:48 @ Tue, 4 Apr 06

لعنت بر هرچی کمونسیت کس کشه


MARSO 16:12 @ Mon, 3 Apr 06

به نام خدا(29)
*ببينيد درست متوجه شدم .نكاتي كه شما درجواب سوال من مبني بر ارائه مدرك مطرح مي كنيدعبارتنداز:‌1- عدم تشكيل دادگاه علني 2- سرعت در دستگيري 3-اعدام فوري
فكر نمي كنيد اين سه دليل با توجه به عدم شناخت شما از اعدام شدگان در واقع به اعتراف خود شما فقط ايجاد شك و شبهه مي كند و مدرك محسوب نمي شود؟به ياد داشته باشيد كه من به عنوان يك تحقيق كننده نا آگاه از جريان سوال كردم بدون هيچ تعصبي.
*مي گويند از نشانه هاي يك مذاكره كننده قهاراينست كه سوال را با سوال جواب ميدهد. شما نگفتيد از بين بد و بدتر (اعدام يك جاني و در معرض خطر بودن جان انسانهاي بيگناه ) كدام را بر مي گزينيد؟ من معتقدم براي اجراي كامل حقوق بشر ،‌براي نجات انسانهاي بيگناه و تحقق صلح جهاني در شرايط حال بعضي سختگيريها و اعدام ها و ترور ها لازم و ضروري است . از نظر من عمليات هاي استشهادي يا به قول شما انتهاري در فلسطين اشغالي (من جايي به نام اسرائيل نمي شناسم) نشان دهنده اوج ايثار و ازخودگذشتگي شهداي فلسطيني است كه در واقع نمايانگر نهايت مظلوميت ملت رنجديده فلسطين مي باشدو تاجايي كه من ميدانم در مناطق نظامي اسرائيلي هاي غاصب به وقوع مي پيوندد نه در مكانهاي عمومي . لطفا اشتباه نكنيد هرگونه عملياتي كه منجر به كشته شدن افراد غير نظامي و مردم عادي شود از نظر همه مسلمانان محكوم است همان طور كه دفاع از دين و سرزمين و ناموس واجب.


شبح 22:37 @ Sat, 1 Apr 06

منصور عزيز!(۲۹)
از کجا مي‌داني اين دوست تو بمب‌گذاري کرده؟
بسيار بسيار بعيد است که بمب‌گذارهاي اصلي دستگير شده باشند.


شبح 22:34 @ Sat, 1 Apr 06

MARSO عزيز!
خوش حال‌ام که باب گفت‌وگوي سازنده را باز گذاشتيد.
من شخص اعدام شده را نمي‌شناسم. اما همين که دادگاه علني براي آن‌ها تشکيل ندادند و اين که اين قدر سريع دستگير شدند و فورا اعدام شدند اين شک و شبه را ايجاد مي‌کند که نيروهاي امنيتي و قضايي مي‌خواهند روي اين موضوع سرپوش بگذارند.
به هر حال همان‌طور که خودت اشاره کردي بحث ؛اعدام؛ به طور کلي و اين اعدام خاص دو بحث جداگانه است.
و يک سوآل از تو: نظرت در مورد انفجارهايي انتهاري در اسرائيل چيست؟ آيا آن را محکوم مي‌کني؟ آيا طراحان اين اقدامات که کودکان و غيرنظاميان را هدف قرار مي‌دهند باید اعدام هستند؟ يا انفجار در لندن و جاهاي ديگر؟


منصور 16:26 @ Thu, 23 Mar 06

سلام.خوبید؟من بچه اهوازم.در جریان بمب گزاری هم بودم.من خودم خیلی خیلی از اعراب متنفرم.من 19 سالمه و علی عفراوی هم 19 سالس.من اول نمی دونستم که علی عفراوی بمب گزاری کرده.من اضفهان بودم و این خبرو شنیدم.زنگ زدم به داداشم گفتم علی عفراوی و مهدی نواصری رو اعدام کرده اند.می دونید علی عفراوی در دوران راهنمایی هم کلاسیم بود.درسشم خیلی خوب بود.سال سوم راهنمایی با هم بودیم.دبیرستان هم با هم بودیم ولی علی عفراوی تیم دیگه بود.چون رشتش با انسانی بود.به نظر من بچه خوبی بود ولی نمی دونم چرا این کارها رو کرده!همیشه همینطور بود..هرکی هر قلطی می خواست بکنه تو دبیرستان اونو میفرستاد جلو!احمق بود ولی تا اون موقع که من همکلاسیش بودم بچه زرنگ کلاس بود.راستش ما 4 تا بچه زرنگ بودیم تو کلاس که همیشه از بچه های دیگه جذامون می کردن!بغل هم می نشستیم و با هم تقلب می کردیم!ریاضیش خوب بود.
حالا که فهمیدم این کارو کرده خیلی جا خوردم.چقدر واقعا آدما زود خر می شن و زود می میرن.نمی دونم راستش واسش طلب آمرزش کنم یا نه.چون خودمم ممکن بود کشته بشم.همون روز که بمب گزاری کردن من ميخواستم برم همونجا لباس بخرم.ولی خوشبختانه خوابم برد.بعد که بيدار شدم خبرشو شنيدم جا خوردم.اميدوارم که روزگاری برسه که همه آدم بشن.


...یه آدم با حال 4:38 @ Tue, 21 Mar 06

چرت گویی و باز هم چرت گویی !
خب آدم فلان اگه اینا رو اعدام نکنن ویا حتی پنهانی اعدام کنن با عث می شه فردا پس فردا همین دو تا ها بیان و یه بمب کنار من و تو بذارن یا بیان رو خار و ما درمون سوار شن .


MARSO 17:54 @ Sat, 18 Mar 06

به نام خدا.
بحث دو تا شد با دو موضوع كاملا متفاوت : ‌1- مذموم بودن اعدام براي هر شخصي چه جاني چه غير جاني
2- جاني بودن يا نبودن اعدام شدگان اهواز
*پاسخ شماره 24من در مورد كامنت شماره 23 شما و در رد نظريه بند 1 بود.البته شما حق داريد هر نظري داشته باشيد ولي آيا شما كه نگران خون و خونريزي هستيد ازميان بد (اعدام يك جاني) و بدتر(به خطر افتادن جان هزاران انسان بيگناه توسط يك جاني) كدام را بر مي گزينيد؟
* و اما بحث دوم :‌ عدالت در محاكمه از شعارهاي اصلي نظام ماست . راستش را بخواهيد اخيرا به دليل مشغله هاي كاري فرصت پيدا نكردم جريانات مربوط به چگونگي محاكمه اعدام شدگان و ساير مسائل و حواشي اش را دنبال كنم . مسلما در اين خصوص تحقيق خواهم كرد.براي اولين گام از شما شروع مي كنم :‌چه مدركي داريد؟ آيا آنها (اعدام شدگان) را مي شناختيد؟


شبح 16:44 @ Sat, 18 Mar 06

مارسوي گرامي(24)
مسلما قتل مردم در خيابان با بمب توسط هر کس صورت بگيرد محکوم است چه جاني در اهواز يا کس ديگري در بيت‌المقدس. بمب‌گذاري و کشتن مردم چه از هواپيما توسط خلبان آمريکايي باشد چه توسط بن‌لادن در برج‌هاي دوقلو يا توسط هر کس ديگري در بغداد و کابل و تلاويو يا هر جاي ديگر. تروريسم و کشتن مردم محکوم است و عملي مضموم.
اما آيا دولت و حکومت بايد مانند جاني‌ها رفتار کند.
آيا تو مطمئن هستي کساني که اعدام شده‌اند حقيقتا در اين ماجراي بمب‌گذاري نقش داشته‌اند يا نقش‌شان در حدي بوده‌ است که قابل اعدام باشند؟
آيا نبايد در دادگاهي علني با حضور وکيل مدافع محاکمه مي‌شدند تا افکار عمومي از جنايت احتمالي آنان آگاه شود؟
به هر حال من با نفس اعدام مخالف هستم و هر گونه اعدامي را مذموم مي دانم. آيا حق دارم چنين نظري داشته باشم؟


marso 11:36 @ Sat, 18 Mar 06

به نام خدا . جناب آقايان شبح
اولا خودتون خوب مي دونيد كه اگه سياست نظام مقدس ما اين بود كه مخالفان خودشو سر به نيست كنه الان خيلي ها بايد به درك واصل مي شدند و اينقدر راحت رجز خوني نمي كردند. ولي مي بينيد كه خيلي از امثال شماها حتي در مسئوليتهاي كليدي نظام جاخوش كردند و مستقيم و غير مستقيم ،‌آشكار و پنهان ،‌ دارن آبروي نظام رو زير سوال مي برند.
ثانيا :‌وقتي شما كشته شدن مردم معمولي زنان و كودكان بيگناه و شهداي آزادي طلب و ايثارگر زمان به قول خودتون ممدرضا رو با اعدام و هلاكت دو تا غير آدم جاني كه از مردم سلب آسايش كردن و خونهاي زيادي رو ريختند برابر مي دونيد يك نوع تناقض بزرگ تو ايده هاتون رو به رخ همه مي كشين. جواب شماها سكوته ...
به قول بزرگان كسي كه خوابيده رو مي شه بيداركرد و لي كسي كه خودش رو به خواب زده هرگز.


شبح 11:16 @ Fri, 17 Mar 06

خب فرق ما با شما همينه ديگه شما فکر می‌کنيد با کور کردن و کشتن مخافتون مي‌تونيد به هدفتون برسيد اما اگه يه نيم نگاه به تاريخ بدانزيد می‌بينيد اگه اين روش‌ها فايده داشت هنوز همون ممد رضا يا بچه‌اش شاه بود!
اما می‌بيني که نظر شما حذف نمي‌شه و سرومرو گنده سرجاشه.


marso 18:31 @ Wed, 15 Mar 06

به نام خداخوشم مي ياد مردم فهيم و آزاده مملكت ما خوب جواب تو و تفرقه افكني هاتو مي دن .
منظورت از عنوان كردن اين مطالب چيه ؟
اگه هدفت خيره اين راهش نيست ؟
خدا هدايتتون کنه .
مرگ بر ضد ولايت فقيه.
ما رهبر و نظاممون رو دوست داريم . تا كور شود انكه نتواند ديد.


يار 6:43 @ Fri, 10 Mar 06

سلام چراامنيت براي مردم عزيزاهوازراسلب كرده اي معني كارهاي وحشيانه شماچيه شماباكارهاي پستتن مي خواهيدبين عرب وعجم تفرقه بيدازيد هرگز به اين كارزشتتان نخواهيدرسيد ايراني وشيعه علي وپيرو خط ايت الله العظمي سيدالاعلي خامنه اي حتي به قيمت جانهايم ازاين نظام دفاع خواهيم كرد هركس ازاين نظام اسلامي دفاع نكند ناموس ندارد بااحترم وتشكر ازروستاي جنگيه اهواز


شبح 13:52 @ Thu, 9 Mar 06

اميد گرامي!
به احترام آزادي کامنت شما را پاک نمي‌کنم. اما اين را بدان که مرگ هميشه مرگ مي‌آورد.
در اين ميان فقط انسان‌هاي بي‌گناه کشته مي‌شوند و قدرت‌مندان نفع‌اش را مي‌برند.
اگر اعدام و مرگ راه‌حلي براي صلح و آرامش بود الان جهان بايد سراسر صلح و آرامش مي‌بود.
براي‌ات قلبي مطمئن و روحي سرشار که به زنده‌گي فکر مي‌کند آرزو مي‌کنم.


امید-س 13:38 @ Thu, 9 Mar 06

مرگ بر عرب خائن و تجزیه طلب.بهترین روز زندگی من روز اعدام عرب تجزیه طلبه.


امید-س 13:35 @ Thu, 9 Mar 06

اعدام عربهای خائن به ملت مثل نماز واجب است.درود به تمام عربهای اصیل و مسلمان و وفادار به مردم.مرگ بر عرب تجزیه طلب


امید-س 13:32 @ Thu, 9 Mar 06

مرگ بر عرب تجزیه طلب.جهالت اعراب تمام نشدنی است.ای کاش می توانستم با دستای خودم با اره گردن اون اعدامیهای ملحد را میبریدم.خون عرب خائن و تجزیه طلب مباح است.


ع بنی طرف 9:35 @ Thu, 9 Mar 06

ای کسانی که دم از آزادی و آزادگی می زنید خوب گوش کنید ما عرب های ایرانی در شهرمان اهواز با افتخار خون شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ با کشور متجاوز عراق زنده ایم و در راه مبارزه با افراد تجزیه طلب تا آخرین قطره خون و تا نفس آخر ایستاده ایم تا نشان دهیم افرادی با فرهنگ و صلح طلب هستیم و دست در دست هموطنان آذری لر کرد بلوچ گیلکی و فارس ایرانی با اقتدار و شربلند بسازیم .


شمس 14:55 @ Sun, 5 Mar 06

من ساکن اهواز هستم .. این عوضی ها برامون آرامش نزاشتند امنیت نیست .. انشا اله که خدا لعنتشون کنه .. به امید روزی که همشون اعدامشن


14:54 @ Sun, 5 Mar 06

من ساکن اهواز هستم .. این عوضی ها برامون آرامش نزاشتند امنیت نیست .. انشا اله که خدا لعنتشون کنه .. به امید روزی که همشون اعدامشن


موسی 14:49 @ Sun, 5 Mar 06

من اگر به جای دولت بودم همشونو از کون دار میزدم


مهران محبوبی 19:19 @ Fri, 3 Mar 06

شبح عزیز
ما شما را بعنوان ثابت قدمان راه رهایی می شناسیم.
خواهشا در این مورد کارتون ها دانمارکی را جدی بگیرید این تهاجم باید پاسخ جدی بگیرد. باید اعدام ها ی فعالین سیاسی و هر قدم پیروزی این جرسومه ها در دنیا را مرتبط دانست. الان دیگر مردم دنیا خواسته و ناخواسته به میان مبازره ما که ۲۷ سال در آن سهیم بودیم انداخته شده اند. باور کن رپرتاژ هایی که اینجا در تلویزیون و غیره از این الم شنگه اسلامیست ها پخش میشود اکثرا از سوی سفارت های جمهوری اسلامی سازماندهگی می شود. در فیلم ها نشان می دهد که چطور با پرچم جمهوری اسلامی و عکس هایی از خامنه ای و خمینی مثلا در کارچی و کشمیر و عراق مردم با را به بیرون می کشند و نفرت می آفرینند. واقعا عمر این جمهوری الان دیگر دست مردم جهان هم است. از ایران خودمان که مردم اعتنایی جز سرنگونی هر چه زود تر این جرثومه ها را ندارند. برای همین مجبورند با پول های باد آورده و زحمت مردم ایران به تبلیغات خود در خارج ادامه دهند که مردم جهان را هر چه بیشتر به ایران کلا بدبین تر کنند. اگر شما واقعا دوست دارید بمبی بسرتان نریزد که امریکا در کارش است و جامعه ایران را رو پای خود نگه دارید باید محکم جلوی این الم شنگه های ضد آزادی بیان بی قید و شرط در بیایید. ما در اینجا هر چی از شما از داخل ایران بیرون بیاید در معرض تماشای مردم جهان قرار میدهیم که بدانند که مردم ایران هیچ دخلی در کار این اسلامیست ها ندارند و هیچ منافعی از سلاح اتمی جمهوری اسلامی ندارند که مجبور شوند قربانی حملات نظامی امریکا و متحدین اش قرار بگیرند. این لحظات را غنیمت باید شمرد که فاجعه ها در راه را جلویش را بگیریم. بصورت علنی تر و در رسانه های گروهی جهانی تر باید کار کرد نباید صدای شما در این وبلاگ های در گوشه و کنار خاموش شود. منتظر رهنمود ها و اعلام بیان مواضع شما هستیم. در ضمن من یک اعلامیه از وبلاگ نویسان ایران خواندم خیلی جالب بود که این عمل ضد آزادی بیان را در رابطه با کارتون های دانمارکی را تقبیح کرده بود. باید مرتب از این اعلام مواضع برای عموم از سوی کلیت وبلاگ نویسان جمعی بیشتر بیرون بیاید. دست شما را بگرمی می فشارم امید موفقیت تو و یاران ات را دارم.


Sahand 8:02 @ Fri, 3 Mar 06

hey Pir marde SAVAKI, aks haye Savaki haye lokht, dashne dar ghalbeshon , avizon az derakhtane shahre ghahraman parvare Tabriz yadet rafte? Hey pir marde, dandon poside, baz ham dar Tabriz derakht ve khanjar darim, khoda kone ke be dasta, ne ofti,


شبح 7:31 @ Fri, 3 Mar 06

ترانه‌ي نازنين!(9)
اميدوارم حالت هر چه زودتر خوب و خوب‌تر شود. ترانه‌هاي تو چه به زمزمه چه به فرياد دريايي و دل‌نشين است. هميشه بخوان.

دوست شماره‌ي هفت.
متشکرم از لطفي که داري. خب نمي‌توانم بگويم حق با تو نيست اين روزها ديگر نمي‌توانم با آن تاب و توان گذشته و با همان شور و شوريده‌گي بنويسم. بيشتر به رفع تکليف مي‌ماند...


ترانه 7:04 @ Fri, 3 Mar 06

بی نام شماره ۷
لطف کن بگو احساسَ ت درمقابل نوشتهِ بی نام ات چه می گوید؟ آیا نوشتن یک نام شهامت فوق العاده ای می طلبد؟

وقتی ساعت ۱ بعد از نیمه شب با استفاده دارو همچنان باید درد را تحمل می کردم برای وقت کشی و فراموشی این لحظه های طاقت فرسا، سری به دنیای اینترنت و شبح زدم. نوشته تازه شبح را در مورد اعدام دیدم البته بدون اینکه پینگ کرده باشد که می دانم برایش آسان نیست. ضمن اینکه وبلاگ های شبح را پینگ کردم به این فکر می کردم چه سخت است کسی وبلاگ خودش را نبیند اما هنوز خواست نوشتن داشته باشد. محدوده فکرم از این هم گذشت. شرایط شبح را تا آنجا که آشنا هستم موقعیت شخصی، خانواده گی، شرایط اجتماعی کنونی ایران و نوع نوشته های شبح را در نظر اوردم. احساس کردم دردی که من تحمل میکنم در مقابل آنچه بر این شبح نازنین می گذره خیلی ناچیزه.

شبح جان گفتنی زیاد اما نشستن و نوشتن برایم مشکل است.
امضا پتیشن و تماس برای رساندن اخبار به سارمان های بین المللی تنها کاری ست که در این شرایط از من بر می آید.


مرد پير 4:31 @ Fri, 3 Mar 06

درود
جان ستاندن از هر انسانی به هر دليل عمل غير انسانی است ..جان را ان ميستاند که خود داده نه غير ..
ضمنا اين اقايان خلق عرب بدانند چيزی بنام خلق عرب در طول تاريخ سرزمين پارس وجود ..نداشته..و نخواهد داشت..انها بهتر است به فکر ..ازاد سازی زنان تحت شکنجه و ظلم ..هم نژادان خود در سرزمين تازيان باشند ..تا فکر ازادی پارسيان ..پارسيان همواره ازاده بودنند ..وخواهند ..بود ..اينان ..روانپريشانی .بيش نيستند ..که سودای ..جدای ..خوزستان ..را از..مام ميهن ..در سر میپرورانند ..
اورمزد نگهبانتان باد
پاينده ميهنم ايران


-- 3:55 @ Fri, 3 Mar 06

احساس می کنم اینجا را از زمانی که شبح اعلام کرد دارد به مسافرت می رود دیگر او نمی نویسد.
احساس من هم دروغ نمی گوید.


3:22 @ Fri, 3 Mar 06

اطلاعيه
جبهه دمكراتيك مردمى خلق عرب احواز
در مورد جنايت جديد جمهوري اسلامي واعدام فرزندان ملت عرب احواز

انسانهای آزاده جهان ؛فرزندان ملل تحت ستم ملی , آزادی خواهان ایرانی ,سازمانهای مدافع حقوق بشر ؛ رژیم اشغالگروارتجاعی ضد بشری ایران بار دیگر ماشین اعدام خود را به حرکت انداخته و تعدادی ازجوانان ملت عرب احواز را که برای رهائی ملت خود و دیگر ملل تحت زنجیر در ایران مبارزه میکنند اعدام نمود .انسانهای آزاده ، جمهوری اسلامی دو تن از فرزندان دلیر عرب احواز به نامهای علی عفراوی فرزند عوده و مهدی نواصری فرزند حنتوش را با توسل به محاکمات صوری و نمایشنامه ای وبه اتهام دست داشتن در انفجارات شهر احواز امروز بتاریخ 2/3/2006 در ملاء عام و در خیابان نادری اعدام نمود این در شرایطی است که بامداد دیروز 1/3/2006 سه تن به نامهای -1 سيد أنور فرزند سيد نور موسوي2- سيد عاطف فرزند سيد نور موسوي 3- جلال فرزند ناصر الناصر ي را در زندان کارون اعدام نمود.
انسانهای آزاده ؛ ملل تحت ستم ملی در ایران ؛ ملت عرب احواز که از ابریل سال گذشته مبارزات مسالمت امیز خود رابرای استرجاع حقوق ملی و انسانی وحق تعیین سرنوشت خود تشدید نمود روزانه وبشکل مستمر با سیاستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی مواجه است . سیاستهای مختلفی چون بازداشتهای همگانی وفامیلی , سوزاندن بازداشت شدگان , به رودخانه انداختن بازداشت شدگان پس از گذاشتن در کیسه های پلاستیکی , گرفتن اعترافهای دروغین و سپس اعدامهای خیابانی ,آزاد کردن تعداد کثیری از بازداشت شدگان با وثیقه های خیالی و باور نکردنی ميلياردي، ایجاد انفجارهای مصنوعی و حقیقی و نسبت دادن آنها به مبارزان خلق عرب برای دستگیری و اعدام تعدادی جوان برای ایجاد جو رعب و وحشت , ایجاد فتنه میان مردم عرب بطرق مختلف از طریق شبکه های مالی ونسبت دادن مبارزات ملت عرب احواز به خارج از مرز همه و همه که به قصد سرکوب جنبش ملی ورهائی بخش ملت عرب انجام میگیرد نه تنها اشغالگرانه ؛ نژادپرستانه و وحشیانه است , بلکه به منظور امحای کامل هویت یک ملت صورت میگیرد. جمهوری اسلامی با اتخاد چنین سیاستهائی تمام معاهدات بین المللی و حقوق بشر را نادیده گرفته و هر روز پرونده سیاه آن سنگینتر میشود .
انسانهای آزاده , ملت عرب احواز با مقاومت دربرابرتمام وحشیگریهای جمهوری پلید و اشغالگر ایران وبا تمسک به مبارزات مسالمت امیز وبا توسعه برنامه های مبارزاتی خود در داخل و در سطح بین المللی ثابت نمود که تا پیروزی کامل و رسیدن به حقوق انسانی خود به مبارزه ادامه می دهد ؛ وسیاستهای ضد انسانی جمهوری اسلامی هرگز مبارزات به حق آن برای حق تعیین سرنوشت و آزادی رامتوقف نخواهد کرد . بلکه این سیاستهای وحشیانه جمهوری اسلامی ملت ما را ابدیده تر , منسجمتر و متحدتر خواهد کرد .
فرزندان ملل تحت ستم ملی در ایران , انسانهای ایرانی آزادی خواه؛ همانگونه که همه واقفید مبارزات ملت ما در منطقه بسیار حساس و فوق العادة استراتیجیک احواز صورت میگرد . منطقه ای که برای رژیم به عنوان شاهرگ حیاتی است که بدون آن هرگز قادر به حیات نیست,پس بیائیید با شرکت در مبارزات ملت عرب احواز برای رهائی و حق تعیین سرنوشت , که همانا مبارزات تک تک شماست شرکت کنید ؛ مبارزه شما برای رسیدن به آزادی و حقوق ملی و سرنگونی جمهوری اسلامی است . مبارزه ما برای رسیدن به حق تعیین سرنوشت برابری و آزادیست ؛ با حمایت از این مبارزات سقوط جمهوری ارتجاعی اسلامی را سریعتر کنید تا همه باهم سرود آزادی را بسرائیم .

جبهه دمكراتيك مردمى خلق عرب احواز
‏پنجشنبه‏، 2006‏/03‏/02
www.alahwaz.com


nana 2:30 @ Fri, 3 Mar 06

شبح گرامی

جانم برايت بگويد که اين کار های وحشيانه اين جانيان اسلامی برای ايجاد ترس از مردم
و کنترل است که فرصتی برای درک اينکه چه دارد بر سرشان ميايد بيابند

اين حرامزادگان تا همين اواخر نفهميده بودند که موضوع چيست ؟
باور کن من فکر ميکنيم که بسياری از چس هائی که از دهانانشان بيرون ميايد کاملا باور دارند

تکه زيبائی از شعر لورکا را که شاملوی بزرگ
ترجمه کرده و شعر کرده لورکا راجع به جسد سانچز مخيناس ميگه :

((باران به دهانش ميباريد ))

که تصويری است از رفيقی مرده که جسدش زير باران است و باران به دهان
بازش ميبارد
و بسيار غم انگيز و تاسف آور است

ولی با پوزش هم از لورکا هم مخيناس و هم شاملوی عزيز راجع به رژیم جانیان اسلامی
ميخواهم خدمتت عرض کنم

گه به دهانشان ميبارد !!!!!! نانا


بهادر 22:23 @ Thu, 2 Mar 06

شبح جان!
قبول دارم .. . خودم جستجو می کنم و پس از خوندنشون .. با هم صحبت می کنیم .. مرسی خیلی!


شبح 22:15 @ Thu, 2 Mar 06

بهادر عزيز!(2)
در مورد اعدام و اين که چرا اعدام را در هيچ شرايطي قبول ندارم. چند بار نوشته‌ام متاسفانه الان به دليل فيلترينگ نمي‌تونم تو آرشيو مطالبم جست‌وجو کنم. به هر حال يه وقت مي‌تونيم سر فرصت در مورد گفت‌وگو کنيم. اما خب در اين مورد که با هم اختلافي نداريم. حتا اگر اعدام را در شرايطي قبول داشته باشيم اما به اين شيوه و با اين نوع محاکمه هيچ عقل سليم و وجدان پاکي نمي‌تونه قبول کنه.


بهادر 22:11 @ Thu, 2 Mar 06

شبح عزیزم
من هم این خبر رو دیدم و کاملاً موافقم با نظرت که این عمل در ملا عام یک کار غیر قابل قبوله. در مورد زندانی سیاسی هم حرفت رو قبول دارم که به هیچ وجه نباید جان یک انسان رو به خاطر عقیدش گرفت. ولی کسی که اشخاصی رو (اون هم واقعا بدون گناه) می کشه، نباید کشته بشه (به شرط اینکه عادلانه محاکمه شده باشه) ؟ به نظرم حبس ابد هم برای یک همچین شخصی کم هستش. ولی خوب اصلا نباید در ملأ عام انجام بشه .. اون وقتی بینندگان دارن بر ضد استکبار جهانی !!! شعار میدن.


21:56 @ Thu, 2 Mar 06

اول






زبان:
نگهداری مشخصات؟






تعداد مطالب وبلاگ: 1264
تعداد نظرات: 26657
تعداد بازديد کنندگان:
Last update: october 6, 2006 01:00 am


از کجا آمده‌اند؟