شنبه، 15 مردادماه 1384 | August 06, 2005

ايران کردستان، کردستان ايران

کسانی که دم از ايران يک‌پارچه می‌زنند هرگاه در گوشه‌یی از اين سرزمين فريادی برای آزادی و رهایی از زير يوغ برده‌گی بلند می‌شود سکوت اختيار می‌کنند يا به تخريب مبارزات مردم آن خطه برمی‌خيزند و سعی می‌کنند با قومی و نژادی خواندن آن مبارزات، منزوی‌اش کنند و دست حکومت را برای سرکوب‌اش باز بگذارند و با اين کار عملا به عقايد جدایی‌طلبانه و قومی در آن خطه دامن بزنند.
امروز مردم کردستان ايران به عنوان بخشی از مردم ايران که مانند همه‌ی ما زير بار رنج مشترکی هستند برای همان مطالباتی که همه‌ی ما داريم دست به اعتراض گسترده زده‌اند و روز 16 مرداد را به عنوان روز اعتصاب سراسری در کردستان انتخاب کرده‌اند و اکنون ما در مقابل آزمونی قرار گرفته‌ايم و بايد ببينيم چه خواهيم کرد؟ آيا صدای اعتراض مردم کردستان را به گوش جهانيان می‌رسانيم؟ آيا جنبش مردم کردستان را به عنوان بخشی از جنبش فراگير مردم ايران قلمداد خواهيم کرد؟ يا با سکوت يا کم اهميت‌دادن به آن و با قومی و جدایی‌طلبانه‌خواندن‌اش عملا سعی در رشد تفکرات قومی در آن‌جا خواهيم کرد؟
فراموش نکنيد ما برای تغيير نام آب‌راهه‌یی در جنوب کشورمان تومارها تهيه کرديم و نام وب‌لاگ‌های‌مان را تغيير داديم حال بايد ديد امروز برای هم‌بسته‌گی با مردم کردستان ايران چه می‌کنيم؟
به وب‌لاگ‌های مختلف برويم و ببنيم چه کسانی با اين حرکت اعلام هم‌بسته‌گی می‌کنند و چه کسانی سکوت می‌کنند که پنداری هيچ اتفاقی نيفتاده است و بعد بياد بياوريد هر وقت موضوع انتخابات يا دفاع از جريانی درون حکومت پيش می‌آيد چه کسانی چادر به کمر می‌بنند يا پاشنه‌ی کفش‌شان را ورمی‌کشند و هر کس به هياهوی آنان نپيوندد را به منفعل و مزدور و بی‌عمل و... و القابی اين‌چنينی منتسب می‌کنند.
دفاع از ايران يک‌پارچه و آزاد و برابر و دموکراتيک با هم‌بسته‌گی و دفاع از هر قيام و جنبش حق‌طلبانه‌یی که در گوشه‌وکنار آن اتفاق می‌افتد ميسر است. اگر امروز از جنبش و اعتصاب مردم کردستان به عنوان بخشی از مردم ايران دفاع نکنيم فردا هيچ حرفی برای شعار جدایی‌طلبانه‌ی آنان نخواهيم داشت. مردم کردستان تا کی تحمل می‌کنند که در رنج‌های مردم ايران شريک باشند و بهای بيشتری از تک تک ما بپردازند اما ما دست ياری‌شان را نفشاريم و تنها رهای‌شان کنيم.
جدایی‌طلبان و پان‌ايرانيست‌ها دو روی يک سکه‌ی تقلبی هستند با دفاع از مبارزات مردم کردستان اين سکه‌ی تقلبی را افشا کنيم و به مبارزات مردم ساکن در غرب ايران به عنوان بخشی از مبارزات تمامی مردم ايران در دل مبارزه‌یی جهانی برای آزادی و برابری و آبادانی بپيونديم.

August 6, 2005 01:43 PM | TrackBack

fungus toenail treatment 16:29 @ Fri, 21 Jul 06

thank


Kir 22:32 @ Wed, 5 Apr 06

Hello ! This is very [url=http://www.google.com/bb497]good[/url] site !!


Hero 22:28 @ Wed, 5 Apr 06

good site, good short contents of the good work. ongratulations !


Aron 22:06 @ Wed, 5 Apr 06

Hi ! Your site is very interesting. Thank you.


Billy 22:01 @ Wed, 5 Apr 06

At you the excellent site, a lot of useful info and good design, thank.


ايراني 10:54 @ Mon, 29 Aug 05

با سلام ،
اينطور ساده لوحانه به مقوله تجزيه ( ببخشيد جدايي يا اصلاً بگوييم آزادي چطوره ) طلبي نگاه كردن و سرسري با اين مسئله برخورد كردن ، دقيقاً همون چيزيه كه دوستان ما در اونطرف دنيا ميخوان . سئوالم اينه كه اگه احترام به حقوق قوميتها ( تا مرز جدايي فيزيكي و استقلال سرزميني ) خيلي خوبه ، چرا اونايي كه داعيه دمكراسي دارن به حقوق مردم ايرلند شمالي احترام نميذارن ، چرا به اين مردم بيچاره باسك رحم نمي كنن ، چرا شمال ايتاليا از جنوبش جدا نميشه ؟ چرا فرانسويهاي مهربون كه پدر تمدن و آزادي هستند ( چون مادرش رو ....... ه اند ) و ميدونن مردم آلماني زبان آلزاس و لورن دوست دارن پاره اي از سرزمين اصلي آلمان باشن ، اين طفلكيا رو رها نميكنن يا اصلاً چرا در اين مورد يه رفراندوم برگزار نمي كنن ؟ راستي فكر مي كنين اگه توي كشمير رفراندومي برگزار بشه ( كه تازه سالها پيش سازمان ملل هم اينو خواسته ) اونوقت مردم كشمير دوست داشته باشن زير سايه دولت هند زندگي كنن ؟ اصلاً توي همين ايران خودمون ، چه آدم منصفي به كردها حق خودمختاري يا حتي جدا شدن از ايران و تشكيل جمهوري كردستان بزرگ رو ميده اما اونوقت ما نبايد در ايران جمهوري آذربايجان بزرگ ، تركمنستان بزرگ ، بلوچستان آزاد ، عربستان جديد و .... نداشته باشيم ؟ خدا رو خوش مياد ؟ اين ادا و اطوارها جديد نيست ، و ملت هم اونقدر كه شما فكر مي كنيد خرفت و احمق نيستن كه باور كنن با اين حرفاي بچه گول زنك و شعارهي آبكي و خنده دار شما قصد خدمت به نميدونم مردم كردستان و ..... رو داريد . اين دكون شما خيلي وقته درش بسته شده بريد سرنا رو از سر درستش بزنيد


ايراني 10:46 @ Mon, 29 Aug 05

با سلام ،
اينطور ساده لوحانه به مقوله تجزيه ( ببخشيد جدايي يا اصلاً بگوييم آزادي چطوره ) طلبي نگاه كردن و سرسري با اين مسئله برخورد كردن ، دقيقاً همون چيزيه كه دوستان ما در اونطرف دنيا ميخوان . سئوالم اينه كه اگه احترام به حقوق قوميتها ( تا مرز جدايي فيزيكي و استقلال سرزميني ) خيلي خوبه ، چرا اونايي كه داعيه دمكراسي دارن به حقوق مردم ايرلند شمالي احترام نميذارن ، چرا به اين مردم بيچاره باسك رحم نمي كنن ، چرا شمال ايتاليا از جنوبش جدا نميشه ؟ چرا فرانسويهاي مهربون كه پدر تمدن و آزادي هستند ( چون مادرش رو ....... ه اند ) و ميدونن مردم آلماني زبان آلزاس و لورن دوست دارن پاره اي از سرزمين اصلي آلمان باشن ، اين طفلكيا رو رها نميكنن يا اصلاً چرا در اين مورد يه رفراندوم برگزار نمي كنن ؟ راستي فكر مي كنين اگه توي كشمير رفراندومي برگزار بشه ( كه تازه سالها پيش سازمان ملل هم اينو خواسته ) اونوقت مردم كشمير دوست داشته باشن زير سايه دولت هند زندگي كنن ؟ اصلاً توي همين ايران خودمون ، چه آدم منصفي به كردها حق خودمختاري يا حتي جدا شدن از ايران و تشكيل جمهوري كردستان بزرگ رو ميده اما اونوقت ما نبايد در ايران جمهوري آذربايجان بزرگ ، تركمنستان بزرگ ، بلوچستان آزاد ، عربستان جديد و .... نداشته باشيم ؟ خدا رو خوش مياد ؟ اين ادا و اطوارها جديد نيست ، و ملت هم اونقدر كه شما فكر مي كنيد خرفت و احمق نيستن كه باور كنن با اين حرفاي بچه گول زنك و شعارهي آبكي و خنده دار شما قصد خدمت به نميدونم مردم كردستان و ..... رو داريد . اين دكون شما خيلي وقته درش بسته شده بريد سرنا رو از سر درستش بزنيد


farzad moshiri 20:37 @ Sun, 14 Aug 05

سلام روزنوشت خيلي خوبي داريد. به ما هم سر ي بزن باي


ardeshir 1:59 @ Thu, 11 Aug 05

در مورد بستن آی پی سعيد : اميدوارم که شبح گرامی تجديد نظربکند. سعيد در برخورد به بعضی دوستان گاهی قلم تندی دارد [ و البته اين انتقاد به خيلی ها از جمله خودم هم وارد است ] اما در عين حال نکته مثبت و در بسياری موارد قابل تحسين در نوشته های او « استقلال فکری او در برخورد به مسائل و نگرش متفاوت [ بی توجه به درست يا غلط بودن آن ] او به بسياری مسئل سياسی اجتمائی ميباشد. تبادل فکری با چنين روشنفکرانی خصوصا در صورت اصولی کردن شيوه بحث و جدال برای همه سودمند است .
[ اما در حاشيه بايد اشاره کنم که استقلال فکری و شهامت به زير سوال کشاندن افکار جمع و اکثريت مسئله مهمی است بسياری از سازمانهای مبارز از جمله مجاهدين به منجلاب فرقه گرايی فرو رفتند بدليل اينکه اعضا توان فکر کردن مستقل و غير تشکيلاتی را از دست داده بودند. ]


شبح 11:01 @ Wed, 10 Aug 05

دوستان عزيز!
همان‌طور که مشاهده مي کنيد! جناب سعيد طبق سنت سيئه قديمي‌اش دارد تفرقه مي اندزد و با توهين به اين و آن جو اينجا را بر هم مي‌ريزد.
ايشان نوشته‌اند:"شبح اصلا حيات و ممات دكان سلمانيش به من و كامنتهاي من بسته است؛ والّا اگر من اينجا چيزي ننويسم بخدا اونقدر اوضاعتون بورينگ و مبتذل و بيريخت ميشه كه بيا و ببين!"
من براي اين که خودم و شما را از اين فيض رساني محروم کنم و اوضاع "بورينگ و مبتذل و بيرخت" بشه اي‌پي ايشان را خواهم بست.


شبح 10:26 @ Wed, 10 Aug 05

مام ميهن عزيز!(59)
همان‌طور که به ماهي دودي نازنين توضيح دادم منظورم از "پان‌ايرانيست" حزب خاصي نابود. انديشه شووينستي مد نظرم بود.


مداد سفید 9:31 @ Wed, 10 Aug 05

شبح جان درود. من هر چی سعی می کنم چند لینک مهم و به روز این جا بگذارم این احمدی نژاد نمی گذاره. ظاهرا امروز، روز احمدی نژاده و کاری نمی شه کرد... :)
این خبر طنز آلود دوم رو هم بخون. جدا برای روحیه ات خوبه... :)
امكان عدم صدور ويزا براى رئيس جمهور اسلامى ايران
http://azad.gooya.name/politics/archives/034490.php


مداد سفید 9:16 @ Wed, 10 Aug 05

محکومیت تعدادی از دگراندیشان و فعالان اجتماعی به‌ زندان از طرف رژیم...
http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news2/more/3409/


مداد سفید 9:14 @ Wed, 10 Aug 05

زنگ تفریح...

وظيفه اصلی‌ احمدی‌نژاد
سردبير سياسی نشريه "پرتو": احمدی‌‌‏نژاد زمينه ظهور امام زمان(عج) را مهيا می‌‌‏كند

ايلنا: سردبير سياسي نشريه "پرتو سخن"، گفت: انشاءالله در دوره آقاي احمدي نژاد احكام تعطيل شده و ارزش‌‏هاي تضعيف شده و باوري ديني، به شكل جديد مورد توجه قرار گيرد تا زمينه براي ظهور آقا امام زمان(عج) فراهم شود.
قاسم روانبخش؛ عضو شوراي شهر قم در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه ملاك براي خدمت به مردم، معمم بودن يا مكلا بودن نيست، گفت: ملاك عمامه نيست، زيرا در دوران‌‏هايي از رياست‌‏جمهوري عمامه به سرهايي همانند خاتمي، بيشترين ضربه به ارزش‌‏هاي اسلامي وارد شد كه اسناد و مدارك آن موجود است و در دروان فردي همچون شهيد رجايي كه عمامه به سر نداشت، به صورتي عمل شد كه در همان دوران كوتاه مسووليت‌‏شان، مردم ايشان را به عنوان يك نيروي ارزشي خدمتگزار به امام و انقلاب شناختند و هنوز هم بر اين باور هستند...

منبع: سایت ایران امروز


مام میهن 7:52 @ Wed, 10 Aug 05

با درود بر شما دوست گرامی از این حرف شما که پان ایرانیست ها و جدایی طلبان دو روی یک سکه اند بسیار حیرت زده شدم و این سخن شما متاسفانه از روی آگاهی نیست چرا که هر آنکس که کمی در مورد حزب پان ایرانیست اطلاعات داشته باشد میداند که این حزب در تمام مدت فعالیت سیاسی خود که قریب به 64 سال میباشد همواره بر اتحاد اقوام ایرانی و یکپارچگی ایران تکیه کرده و قوم کرد را به عنوان یکی از اقوام دیر پای ایران که چون بقیه مردم حقوق سیاسی میباشد به رسمیت میشنا سد .متاسفم که جدایی طلبان ناآگاه را با پان ایرانیست های وطن پرست یکی میدانید آنها که همیشه خواستار برگشتن تکه های جدا شده به آغوش مام میهن یعنی ایران بزرگ بوده اند.دوست عزیز من به عنوان یک جوان مبارز پان ایرانیست حاظرم با شما در این باره گفتگوکنم ، باشد که زین پس در باره مسایلی که از آنها اگاهی کافی ندارید اینگونه یکسو نگرانه قضاوت نکنید


23:57 @ Tue, 9 Aug 05

اخیرا مد شده که هر کی از راه میرسه یه فرخوان میده که مردم برید فلان جا فلان شعار را بدید به نظر شما وقت آن نرسیده علیه این فرخوانها موضع گیری کنیم نظر شما!!ــ؟؟ اگر آگاهیم که این جریانات اپورتونیست جان مردم مسئله اشان نیست و در مورد آن سکوت کنیم ، در جرم آنها شریک خواهیم بود.


23:56 @ Tue, 9 Aug 05

اخیرا مد شده که هر کی از راه میرسه یه فرخوان میده که مردم برید فلان جا فلان شعار را بدید به نظر شما وقت آن نرسیده علیه این فرخوانها موضع گیری کنیم نظر شما!!ــ؟؟ اگر آگاهیم که این جریانات اپورتونیست جان مردم مسئله اشان نیست و در مورد آن سکوت کنیم ، در جرم آنها شریک خواهیم بود.


22:10 @ Tue, 9 Aug 05

test


شبح 20:21 @ Tue, 9 Aug 05


66 Saeed ( - , mail ) 17:43 @ Tue, 9 Aug 05

در نقد افاضات ناناخانم؛
”منظورم از رژيم دار و دسته ... روی کار هستند.“
ناناي نادان؛ تو اگه ربع قرن وقت خودتو روي تعاريف مخالف و موافق اين رژيم راجع به چيستي و و هويّتش بذاري باز هم يكي مثل نادر بكتاش مياد اينجا ميگه گنجي از خودشونه و توي گيج و مبهوت هم كه در اوضاع آشفته ذهنت غوطهوريهاي عنتري/سيركي و خنده دار ميكني بما ميگي مردم به احمدي نژاد راي دادن تا رژيم يكدست بشه! خوب، اينو نگي آخه توي اين بساط دلقت چي چي از زخرف و آشغال يافت ميشه ديگه؟! من نميدانستم هنر اخانيد علاوه بر كسب و حفظ قدرت به جنون كشاندن اپوزيسيون نيز هست! نخير، ناناي پاكباخته! رژيم را اگه شما در يك تطابق ذهني و عيني =جامعه شناسانه و كاربردي تعريفش كردي آنوقت نيمي از مشكل اپوزيسيون به رفع شرّ آخوندي حلّه جانم؛ كه فعلا نيست!

يا ميگي: ” جنبش مقابلش به فعل در نيامده ولی در آستانه حرکت کل مردم ايران است حتی کسانی که به اين مردک احمدی نژاد رای داده اند. “
همچين راجع به قوّه و فعل ميري جلو كه با خودم گفتم اين بابا يه پا ارسطوست! در مورد مناسبات اجتماعي و نحوه تعاملاتشان بر هم خوب البتّه پيش بيني زياد ميشه كرد و مثلا ميشود همين نظريه قوّه و فعل را راجع به هر جامعه و رژيم و اوضاعي تسري/تعميم داد. منتها مشكل كوچكي كه روششناسانانه بهش دچاري اينه كه آخه عزيز من تو هيچ نميگي! يعني احكام اينچنيني، فلسفي، را مستقل از مصاديق عيني و اعراض مربوطه شان بهر پديده موجودي كه از گوهر وجود برخورداره كاملا قابل تعميمه. مثلا در مورد حزب حاكم در چين يا ماچين در فلان كره نادسترس هم ميشه تسريّش داد. اصلا جامعه شناسان و تحليگران سياسي ازين دست رشّحات فلسفي در جارگونهايشان عمدا فاصله ميگيرند تا مبادا متّهم به همه چيز گوئي و در همانحال هيچگوئي بشوند!

يا باز با خواندن چهارتا سناريوي ثريلر رومانتيكي و هاليوودي ميگي: ” از تو خواهش ميکنم ...مردم بفهمی نفهی يه هو جا نخورن. “
دخترجان؛ تو رو بخدا بشين و ازين مضحكه و سرگرمي كه واسه خودت و شبح جون چشم به انتظار حمله امريكا و انگليست ساختي دست بردار؛ من ديگه كم كم دارم به جنون تو پي ميبرم و الانه كه بايد يكسري مراجعات منظّم رو به نزديكترين /شرينكت/ آغاز كني. آنقدر درينباره چرت و پرت گفتي كه من را حتّي وادار به يك شرطبندي يكطرفه كردي؛ يادته!
” آقايان و خانمها؛ آمريكا و انگليس و بطور كلّي غرب هرگز و تحت هيچ شرايطي به ايران حمله نظامي نخواهند كرد! “
و همه شاهد بودند كه ناناخانم؛ از قبول چنين شرطبندي با من با هزار و يك بهانه طفره رفت :-) ميدانيد چرا؟! واسه اينكه ليست دلايلش همان و بلانسبت گوزيدن به سرتاپاي A تا Z آنها از جانب من همان! پس بباف ناناجان؛ بلكه در رديف اون جاسوس بريده سيا، رابرت بائر، بست سلر شدي. منهم مقالكي درباره همين سناريوهاي مكش مرگ ماي القاعدي/نئوكاني خواندم كه از آخر طرف، اندرو بيللن، نقلي قولي را از تي. اس. اليوت آورد:
” انسان نوعا، ضريب تحمّل محدودي را واسه مواجهت و هضم و فهم واقعيّت/رئاليتي دارد.“
حالا ناناجان؛ پس از هشتاد سال عمر از خدا/طبيعت من اين حقّ تي. اس. اليوتي رو بهت ميدم كه با خيالات نفس تازه كني.

عزيزان من؛
نگذاريد اين اوضاع آشفته شما را به ورطه ثريلر نويسان هذيانگوئي چون ناناهاي از فرهنگ و مردم خويش بريده و به نان و ونواله چشم آبيها نظر دوخته و سحر شده و يا بائرهاي از سيا دم بريده و حالا عقل ورپريده سوق بدهد! عقل سالم/كمون سنس همچنان جواب ميدهد؛ آنرا به مشاركت مسئولانه و راه حل جويانه بگذاريد. روشها و ابتكارهاي مختلف را بدون تنبلي و از قبل همچون قضايا پريوري باهاش برخورد نكنيد. واقعا آنها را به تست و آزمون بگذارين. مطالعه بكنيد؛ نه صرفا چهارتا مقالك ژورناليستي را بلكه متون عميق و بليغ و بنيادين انساني را. ممپلكس فرهنگ خودتان و نحوه نقل و انتقالهاي ممتيكي داخل اين شبكه عظيم و پيچيده را بخوبي دريابيد. شبح و امثالهم كه بكار خودشان مانده اند و نه حرفي و نه پيامي واستون دارن؛ برويد ببينيد مثلا آن هموطن ديگرتان؛ آريابرزن زاگرسي چي چي دارد در كيهانگشت ميگد. سعي كنيد به حرفش بياريد و ازش بخواهيد واسه مطالبش دليل بيارد، مثل من به پر و پاش بپيچيد و حالشو بگيريد و مهم نيست اگه اخم و تخم كرد يا عصباني شد و درشتي كرد و كذا! بهش انتقاد كنيد و ببينيد در چنته معلوماتي و تجربيش آخه چه هست و نيست؛ شايد در حين همين پينگ پنگها جرقّه هاي بكري زده شد! قضيه ما نه آن ريشه موهومي زير راديكال شبح است و نه ساده سازيهاي اپوزيسيونهاي رنگارنگ. چي جوري بگم آخه تا بفهمين!؟! ببينيد ما به يك مهندسي واژگونه/رورس اينجينيرينگ محتاجيم. ما با كلافي از مشكلات و معضلات تاريخي و عصري و وطني و جهاني مواجهيم كه بدليل عدم ورودمان به تاريخ، در همان تعريف نيچه اي و هگلي، حالا بيكباره ميخواهيم ره هزار ساله را صدساله بپيمائيم. دقيقا اينجاست كه نبوغ و ابتكار جايزه ميده و بنازم به هوش و فراست ايراني؛ اگر بخودش بياد و بوجود تاريخيش و نه عاريتيش ايمان بياره؛ ايماني كه منجر به اختيار و كنش بشود! بيائيد تي. اس اليوت را به تعجّب واداريم :-)


--------------------------------------------------------------------------------
65 Saeed ( - , mail ) 16:08 @ Tue, 9 Aug 05

ميس نانا؛
اون جوكو تو بدجور تعبير به مصداقش ميكني؛ شبح اصلا حيات و ممات دكان سلمانيش به من و كامنتهاي من بسته است؛ والّا اگر من اينجا چيزي ننويسم بخدا اونقدر اوضاعتون بورينگ و مبتذل و بيريخت ميشه كه بيا و ببين! شبح اصلا اعداد كانترش در گرو كامنتهاي منه و كساني كه عشق خروسبازي و بخصوص چشم و دلشان به كامنتهاي ناب من روشن ميشه :-) مثلا اون دختره چي چيه اسمش...؟! اهان؛ زيتون. تو را بخدا تا بحال و در تمام عمر دوران وبلاگ شبح كسي ديد كه اين خانم بياد و يك كامنت درست حسابي بجز يكي دو خط آنهم سرتاپا پوچ و چرند اينجا تحويل شبح و ما خوانندگانش بده؟! بفرما يك مثال تيپيك از نوع كامنتهاي زيتون واسه شبح:
زيتون: ”شبح جان؛ راستي اون فايلو نميتونم باز كنم؛ آخه اون آقاهه ...:-) كه واسم همون ايمل تو را فرستاد اوّل فكر كردم يكي ديگه است ولي خودت ميدوني كه چي ميگم...! بازم شبح به اين شوخي و نامرئي نوبره والّا...! “
هاها ها... هاها !!!!!!
حالا اينجا پرند ازين زيتونها؛ بازم ناز شصت سعيد ممتيك كه توي ناناي ۱۰۰٪ مخالفش داري در حقّ مطالبش ميگي ”... خيلی از نظراتت را اساسا قبول دارم... “ خوب؛ همين وصف شبح و دگر افراده درينجا ديگه قربونت! شما خودتان را در قالب هر بياني نفله و منحل كنيد از صدق و صفاي من و جاذبه منطق و نقدهاي بجايم، حالا صرفنظر از درستي يا عكسش، شمايان را گريز و گزيري نيست! خر مگس تيپيك سقراطي يعني همين :-)


--------------------------------------------------------------------------------
64 شبح ( - , - ) 11:35 @ Tue, 9 Aug 05

نانا جان!(57)
امروز اصلا دل و دماغ وب‌لاگ‌خوني نداشتم از سر بي‌حوصله‌گي نظرخواهي را باز کردم کلي اين مثال سلماني‌ات خنداندم!
ياد بازي‌هاي اريک برن افتادم مثال جالبي بود...


--------------------------------------------------------------------------------
63 Nazanin ( - , - ) 9:28 @ Tue, 9 Aug 05

دنيا دنيای رسانه است و کامبيوتر... شبح نازنين و اگاه ما در اين دنيای مجازی وظيفه انسانی حودش رو که همانا اگاه کردن و روشنگری میباشد را به درستی و با صداقت ایفا میکند. من بعنوان یک فرد که همیشه متن های زیبای اورا میخوانم به شبح عزیز دست مریزاد میگویم...... وبه امثال سعید که حتی نمیدانند خود مختاری کردها = با تجزیه ایران نیست( فرض شماره ۵) میگویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ارض خود میبری و زحمت ما میداری.


--------------------------------------------------------------------------------
62 Nazanin ( - , - ) 9:28 @ Tue, 9 Aug 05

دنيا دنيای رسانه است و کامبيوتر... شبح نازنين و اگاه ما در اين دنيای مجازی وظيفه انسانی حودش رو که همانا اگاه کردن و روشنگری میباشد را به درستی و با صداقت ایفا میکند. من بعنوان یک فرد که همیشه متن های زیبای اورا میخوانم به شبح عزیز دست مریزاد میگویم...... وبه امثال سعید که حتی نمیدانند خود مختاری کردها = با تجزیه ایران نیست( فرض شماره ۵) میگویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ارض خود میبری و زحمت ما میداری.


--------------------------------------------------------------------------------
61 Nazanin ( - , - ) 9:28 @ Tue, 9 Aug 05

دنيا دنيای رسانه است و کامبيوتر... شبح نازنين و اگاه ما در اين دنيای مجازی وظيفه انسانی حودش رو که همانا اگاه کردن و روشنگری میباشد را به درستی و با صداقت ایفا میکند. من بعنوان یک فرد که همیشه متن های زیبای اورا میخوانم به شبح عزیز دست مریزاد میگویم...... وبه امثال سعید که حتی نمیدانند خود مختاری کردها = با تجزیه ایران نیست( فرض شماره ۵) میگویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ارض خود میبری و زحمت ما میداری.


--------------------------------------------------------------------------------
60 Nazanin ( - , - ) 8:56 @ Tue, 9 Aug 05

اريابد عزيز ........ در سايت شراگيم هم همين را برات نوشتم.


--------------------------------------------------------------------------------
59 Nazanin ( - , - ) 8:52 @ Tue, 9 Aug 05

اريابد عزيز ... حرفهای قشنگ ميزنی.. اما منظورت از مبارزه اينجوری چيه؟ اگر نداشتن اگاهی وشناخت از انچه که ميخواهيم باهات موافقم مبارزه و انقلاب اگه جهت وهدف مشخصی نداشته باشه بنا به گفته زنده ياد احمد شاملو خالی کردن يک تير در گاودانی است ............... اولين شرط مبارزه شناخت صحیح از جامعه و خود است


--------------------------------------------------------------------------------
58 احمد زاهدي لنگرودي ( url , mail ) 6:11 @ Tue, 9 Aug 05

وبلاگ لنگر بررسی می کند:
چرا معاونین سابق مرتضوی ترور می شوند؟!
بخوانید و بدانید!
بدرود...


--------------------------------------------------------------------------------
57 nana ( url , mail ) 5:49 @ Tue, 9 Aug 05

ای سعيد ممتيکی با شهوت کلام !!!!!

منظورم از رژيم دار و دسته خامنه ای و دولت يکدست احمدی نژاد و آدمخورانی که باز دوباره با شعارهای مستضعفين و زرت و پرت الان روی کار هستند .
جنبش مقابلش جنبش به فعل در نيامده ولی در آستانه حرکت کل مردم ايران است حتی کسانی که به اين مردک احمدی نژاد رای داده اند .
تو خواهش ميکنم مطلقا نگران امريکا و انگليس نباش همين امروز يه مقاله خواندم که دو بخشش بسيار به ايران و ما مربوط ميشه برات مينوسم
بخش نخست پرده برداری از يه سری خرابکاری القاعده در آينده بسيار نزديک است !!!!!!!!
و ديگر امکان درفت اگر اين خرابکاريها انجام
گيرد .
دارن زمينه جامعه را برای تهاجم احتمالا به ايران آماده ميکنن و با ايجاد ترس از نقشه های بی ناموسی خرابکاری در قلب نيويورک و ال ای و شيکاگو سانفرانسيسکو و....بگير و برو مساله درفت را هل ميدن همچين مردم بفهمی نفهی يه هو جا نخورن

حرفت را که ما سازمان دهی لازم را نداريم قبول دارم ولی تو به هيچ صراطی مستقيم نيستی که مردمی مخالف و در آستانه انفجار در ايران هستند که پتانسيل حداقل شورش را دارند .
حوصله پاسخ بيشتر را برايت ندارم بخصوص که خيلی از نظراتت را اساسا قبول دارم

ولی اين بند کردن تو به شبح مرا ياد جوکی انداخت که برايت مينويسم :

يک سلمانی در حال اصلاح موی سر يک مشتری بود که پسری ظاهرا عقب مانده از جلوی مغازه اش در حال عمليات ژيمناستيک رد شد .
سلمانی به مشتری خود گفت اين بچه بقدری عقب مانده است که اگر يک دلار و يک ربع دلار جلويش بگذارم ربع دلار را بر ميدارد .و برای ثبوت پسر را فرا خواند و يک يک دلاری و يک بيست و پنج سنتی را جلوی او گرفت و پسر بيست و پنج سنتي را گرفت و رفت
مشتری پس از پايان کار هنگامی که به خيابان رسيد آن پسر را ديد با دلسوزی جلو رفت و گفت يعنی تو نميدانی که يک دلار چهار برابر بيست و پنج سنتی است ؟
پسرک گفت چرا ميدانم ولی اگر يک دلار را بگيرم بازی تمام ميشود و ديگر پولی به من نميرسد !!!!!!!!!
حال نقل تو و شبح است در واقع شبح آن پسر است و اگر با تو برخورد تندی کند خوب بازی تمام ميشود و در اين قحطی خنده و سرگرمی ما کلا ترا از دست ميدهيم و اين حيف است !!!!!! مگر نه ؟ نانا


--------------------------------------------------------------------------------
56 Saeed ( - , mail ) 3:48 @ Tue, 9 Aug 05

چند پرسش از ناناي فضول؛
۱. منظورت از اين رژيم چيه و كيه؟!
۲. جنبش مقابل اين رژيم وضع و قوارش چيه؟! رفسنجاني بقول آن ديگر سعيد كذا پوست انداخت يا نه؛ بالاخره؟!
۳. وضع اين رژيم چرا خرابه؟! يعني ظرف ربع قرن گذشته درست بوده؟! مثلا آيا نادرسته كه بر همين نهج خودت مثلا بگيم وضع كلّ رژيمهاي غربي نيز خرابه؟! يعني ميخوام بدونم كه آمريكا و انگليس ميخوان با اين اوضاع پارادوكسيك (در مقابل ماندشان در عراق و افعانستان از يكطرف براي حفظ آبروشان و از آنطرف وابستگي شديد سبك زندگي مصرفيشان به نفت خاور ميانه و مواجهه با پديده ويروسي و شبكه زنيهاي پي در پي القاعده و عمليّات تروريستيش از جهت سوّم و خلاصه بي خط و ربط بودن استراتژيهاشان در رابطه با تنش تمدّنها و بخصوص اسلام و چين) چه غلطي بكنند؟! نه، حالا از توي ستون پنجم اينا در بلاگ شبح ميپرسم؟! توئي كه نوچه نئوكانها و مهرهايشان در كنگره آمريكائي؟! ميس نانا؛ وات د هك آر دي گوئينگ تو دو ويت ديس فاكينگ دايلما از آي هو آلردي ديسكرابد...؟!
۴. كردستان آيا تنها مسئله دولت مركزي ايرانه يا نه بلكه دامنه اش به تركيه و عراق و سوريّه نيز متسرّي است و اصولا يك مشكل بين المللي است؟! خطّ مشي سياسي و اصولا ميزان موفّقيت ديپلماتيك احزاب عمده كرد در رابطه با رهبري مردمانش واجد چه خصايص و نمونه هاي قابل كپي برداري و ملهمبخش و بن بست شكن واسه كلّ ما ايرانيان است؟! اصلا استقلال كردستان و يا كشوري به اين نام آنهم مركّب از كردهاي دگر كشورهاي مربوطه اين وسط؛ آخه چرا تهديدي واسه رژيم آخوندي كه همين الان=فعلا از سه طرف در محاصره آمريكاست (و اتّفاقا يكي از اضلاع محاصره همان وجه غربي=كردنشين است آلردي!) بوده باشد؟!
۵. فرض كنيم كردستان از ايران جدا شد/خودمختار شد! بر پايه چه سياستهاي اقتصادي (البتّه بجز گدائي از جهان اولّيهاي چموش و حريص و لابد در جهت مطامع استراتژيكشان) ميخواد روي پاي خودش بايسته؟!
۶. فرض كنيم همين الان دولت ايران به بخش كردنشين خودش استقلال مطلوبشان را داد؛ خوب حالا اين وسط اوضاع اينها بجز تن دادن به استعمار و پايگاه غرب شدن و به مشتي جاسوس و ستون پنجم بدل شدن تا مادام كه در آن سه كشور كذا مشكلشان همچنان آدرس داده نشده باقي مانده آخه فايدش چي چيه؟!
۷. شبح و امثالهم دارن از چه موجوديّت و هويّت و خلاصه سمبلي كه دربردارنده كردستان ايران باشد دفاع ميكنند؟! از مظلوميّت مردم آنجا؟! از احزاب كرد رهبري كننده آنها؟! از مشتي انگشت شمار كمونيست كرد؟! از كي و از چي؟! تز او درين برخوردش بجز آن نظريه سوخته لنين است كه جرقه زدن بر خرمن انقلاب مطمح نظرش (كه در ضمن تو ۱۰۰٪ باهاش مخالفي و من نميدانم اينجا چه غلطي داري ميكني در هموائي با او و رفيقاش) همان و از باب هدف وسيله را توجيه ميكند و ضعف و زبوني خويش را در مقابل بركندن اين رژيم در تهران با ايندست حمايتهاي مّمد بوقي و اردكاني همان. يكي نيست به اين بشر بگه كه آخه مرد حسابي تو اينجا صبح تا شب شده كيش كيشه دادن مشتي جوان ابله و خام و بريده از فرهنگ و وطن و هويّت خويش(بهر دليل و علّت؛ حالا) بروي اين رژيم ولي شب اگه لب و لوچه وا افتاده پسرتو اونم توي اتاق خواب خودش نبوسي و قصّه حسين كرد پاتري را واسه آرامشش زمزمه نكني خوابت نميبره! الان توي شبحي زنده باد و مرده باد گو پشت اين ويترين وبلاگت چيكار ميكني؟! كار فرهنگي يا سياسي...؟! خوب؛ سواد و شعورشو داري؟! واسه ما شدي يك پا سعيد حجّاريان تئوري پرداز در مورد جنبش مقابل اين نظام...؟!
***
پاشين؛ اين كاسه كوزه هاي دلق و كساد را جمع كنيد و با مطالعات بيشتر و عميقتري مطلب بنويسيد؛ مخاطبم عمدتا شبح بي مطالعه و نازبان دان است!
مرسي :-)


--------------------------------------------------------------------------------
55 خاتمی ( - , - ) 3:18 @ Tue, 9 Aug 05

از من بگو به خاتمی، آقای خاتمی/ ای از رياستت دل جمهور ماتمي
از گفتت ارچه ساده دلی چند سر خوشند/ از کرد توست جان دل مردمان غمی
جز مشتي ات دروغ فريبا به چنته نيست / ای پوزه تو در خور مشتي به محکمی
قانون شعارتست ولی چيست در دلت / ای هر چه ای که قانون بشناسي اش همی
قانون بيان روشنی از رائ مردم است/آماج آن رواج معانی به مردمی
پس رائ مردم است که قانون مياورد / نی رائ شيخ مشرقي و قاضی قمي
نزد تو ليک، واژه قانون به معنی / فرماني از خداست که آيد بر آدمی
وانگه کدام گونه خدای از چه گوهری/ کو با چه نسبتش به دل و جان آدمی
نی طرفه پرورشگر گيتی خدای عشق / اين مادر بهائي خوبی و خرّمی
بل ثقل مر خدای عرب کو سخن نگفت / جز با کسي چو گوهر خويش امي وعمي
فرمان قاتلويش بنگر که خود بس است / تا دارد آدمی را پيوسته ماتمي
يا نهي و نفی باده به گفتار او، کزآن / تا هست، هست جان خرد پيشگان غمی
يا دشمنی اش با خرد آدمی چوناک / انگارکژدمي است خرد، گوهرش سمی
آری خدای تو چنين کج تصوري / کايد خرد هماره ز تصوير او رمي
وانگه تو گفته هاش چو قانون بری به کار / بی هيچ ليکن و اگر و بيشي و کمی
گويي امر و نهي خدا جاوداني است / ديدم امر و نهي شما خلق دم دمی
...
اين مملکت جواز دهدت تا خدای وار / بر مسند خلافت اسلام بر دمی
...
که هم دهد خدات به قانون جواز کار / هم نيز با گزينش خود رائ مردمی
...
زينسان خداي وحدت و خرماي قدرتت/ آيد يگانه در بهمي و به ناهمي
همچون چهار گوشه که باشد سه بر عياق / فردوس گفتد آب و هوايش جهنّمی
نخل خدا هستی و به خرما نهاده دل / کين گونه در برابر امواج ميخمی
پر خنده است چهره تو و خلق در شگفت /کايد ز مهر خنده تو يا ز بی غمی
ياران من به خنده تو خنده ها همی زنند / من بند راوی ام گرم زين سان نخندمی
می بخش، می بخش اگر خيال مرا رهنمون شود / عمامه بر سرت به تساوی شلغمی
ای مرد اقتصاد و سياست که بينشت / حال تو شلغمی کند دين تو بلغمی
تاريخ بر شقاوت اهل دغا گواه ست / نه بيهقّی فسانه سرايد نه بلعمی
...
خود را شناس تا بشناسی خدای را
با خود دوگانه بودنت،ای مرد، تا به کی؟ / با کيستی و بر که سخن گو به محرمی
گر نيستی عرب زچه دستار بر سری؟ /ور هستی از چه اين همه اسفار اعجمی
زخم است و خنجر اين دو کجا؟ در کدام حال؟/ با يکديگر يگانه شوند از هماهمی
داروی زخم جويی و درمانده اي / زانک خواهی زنوک خنجر برّنده مرهمی
جمهوری از عوالم کثرت بود ولی / از کثرت است کايد جمهور آدمی
امّا خدا يکيست زين رو بيگمان / جمهوری خدا نتوان داشت بر زمی
گر مرد حقّی اين سخن از من شنيده دار / ور نيستی بچم به هر آن چم که ميچمی
...
آن دم که در زول اميران مرگ بين/ جا ميکشی شاهی اين کشور جمی

--------------------------------------------------------------------------------
54 nana ( url , mail ) 2:01 @ Tue, 9 Aug 05

دوست گرامی آريابد ۵۳

دوست عزيز من هم به شخصه کاملا مخالف هر نوع انقلاب ريشه ای در ايران هستم .
و آن را ضربه ای جبران ناشدنی برای جنبش دموکراسی خواهی مردم ايران که به نظر من روند درستی را در شروع رفت ولی به دليل گذشتن مردم از خاتمی و دار و دسته منحرف شد ميدانم .
حتی ميخواهم قدمی پيش گذارده و تمامی تف و لعنت دوستان چپ را به جان بخرم و بگويم حتی اگر در جبهه مردم کسانی چون رفسنجانی هم باشند که جامعه را به سوی يک حکومت دموکراتيک غير مذهبی هدايت کنند اين بسيار بسيار بيشتر به نفع فرزندان آينده ايران است .
هر گونه دگرگونی ريشه ای در ايران در اين شرايط گروهی را به قدرت ميرساند که قدرت مدار هستند و برای قدرت هر کاری ميکنند و میشود روز از نو روزی از نو!!!!!!!
بنابراين در صورت اتحاد تمامی مردم و گروه ها و احزاب پس از آدمخوران این طیف گسترده خود همگی ضامن وجود يکديگر خواهند شد .
تنها نکته ای که نگران کننده است عمل کرد آدمخوران در برابر مردم است اگر خشونت نشان دهند خواهی نخواهی کار به خون و خون ريزی کشيده و چيزی که من ميترسم بر سرمان خواهد آمد . نانا


--------------------------------------------------------------------------------
53 آريابد ( url , mail ) 1:26 @ Tue, 9 Aug 05

شبح جان و دوستان گرامي
آزادي نه دادني است نه گرفتني بلكه يادگرفتني است.مردمان جامعه ما هنوز آزادبودن و آزاد زيستن را ياد نگرفته اند و مخالف آنها بيشتر بر اصل همه يا هيچ استوار است و شعارهايشان هميشه ‌((مرگ بر)) و يا ((زنده باد))بوده و مي باشد.
باز هم همانند گذشته تاكيد مي كنم اينگونه مبارزه كردن در شرايط كنوني ايران بي فايده است و نبايد انجام شود چون جز هدردادن خون و انرژي سرانجامي ندارد.نه اختلاف من و شما بر سر مسائل اعتقادي نيست،من هم معتقدم اين رژيم بايد برود.اما به چه قيمتي و به چه صورتي؟شايد اختلاف من و شما در اينجا باشد.


شبح 20:16 @ Tue, 9 Aug 05

دوستان عزيز!
به دليل تغيير در مسير نظرخواهي چند نظر آخر حذف شد که سعي مي‌کنم تا امشب درست‌اش کنم.


شراگیم 20:15 @ Tue, 9 Aug 05

سلام شبح عزيز...تمام آن چيزهايی که گفتی من بيشتر!:) من تهران هستم...امروز از صبح پرشين بلاگ بازی در آورده و نمی توانم نوشته جديدم را در باره حواشی سفر به کردستان پابليش کنم...به هر حال گفتم که گفته باشم که سالم و زنده ام...:)


19:55 @ Tue, 9 Aug 05


شبح 19:35 @ Tue, 9 Aug 05

تست


Saeed 20:03 @ Mon, 8 Aug 05

نادرجان بريده از حكمت بكتاشي؛
بيا و رحمي به ماتحت گنجي بكن و تو رو بهمون خدائي كه منكرشي ازين باباي مظلوم و زنداني و صليبي بكش بيرون و بچسبون به ديوار بالامجان! بلكه چشات گل باقلي ديد! تو باز چشم منو دور ديدي اينجا دور برداشتي :-)
همينطور اين پسرك ۱۴ ساله نونوار كمونيست شده دو سه تا كتاب خوانده تو خانه پدريش؛ حسين ميم!
اوّلا؛ رحمت كرده خودتي پسرك؛ آنهم بخاطر همون روح مرده ات داخل كالبد پوچت!
ثانيا؛ آخه مرد حسابي مگه اسطوره ها بطور عمدي ساخته ميشن كه حالا نوبت گنجي سازي باشه از جانب كذا...؟!
ثالثا؛ برو خجالت بكش فسقلي؛ آخه الان اونم توي اين هير و وير وقت كمونيست شدنه... مكتب قحطيه!
رابعا؛ ببين من ۴ دفعه با همين نادر بكتاش بحث كردم نتيجش اينه كه از حزبش بريده؛ دو بار و نصفي با تو مباحثه كنم ميترسم يهو بشي مريد پر و پاقرصم :-) من مكتب پكتب حاليم نيست هان؛ پس بيخود دور و بر من يكي نگرد :-)
خامسا؛ ايكاش در اياّم تعطيل مضي چندتا درس باحال از ممتيك بهت ميدادم آنهم در حال ماهيگيري در سواحل راسل نيوزيلند تا ديگه اينقد پشت سرم و داوكينز بلبلي نكني؛ به اين غيبتگوئيها هنر نميگن؛ اسمش نامرديه...!

* * *
و سخني در رابطه با متن شبح:
بر طبق معمول هميشه و تسويه حسابانه و تهديدانه و سرتاپا شعارين افتاده جون مردميكه او را آينه وار و صرفا منعكس نميكنند؛ چه در مقام اهداف و مرامش و چه روشهايش! ميگد: ”به وب‌لاگ‌های مختلف برويم و ببنيم . . . چه کسانی چادر به کمر می‌بنند يا پاشنه‌ی کفش‌شان را ورمی‌کشند و هر کس به هياهوی آنان نپيوندد را به منفعل و مزدور و بی‌عمل و... و القابی اين‌چنينی منتسب می‌کنند.“
بعد ادامه ميده كه: ”دفاع از ايران يک‌پارچه و آزاد و برابر و دموکراتيک . . . مردم کردستان تا کی تحمل می‌کنند که در رنج‌های مردم ايران شريک باشند و بهای بيشتری از تک تک ما بپردازند اما ما دست ياری‌شان را نفشاريم و تنها رهای‌شان کنيم.“
يعني يك حركت هياهووار وبلاگي + دعوتي مبتني بر يك امر بديهي. توخاليتر ازين ميخواستين؟! بگذريم از نفس حركت شبح مبتني بر آن نظريّه لنين ولي من ماندم قيام مردم كردستان بر عليه رژيم مركزي آخه پيام و برنامه و هدف و تاكتيك و استراتژي و رهبري و خلاصه خاصيتش چي چيه كه همين شبحي (كه من حاضرم بجان خودم قسم بخورم آنرا به اندازه سر سوزني جدّي نمي انگارد) الان اينطور مثل چس فيل افتاده به جلزّ ولزّ؟!
خوانندگان؛
هيچ درين شك نكنيد كه در پشت تمامي اين نداهاي به اصطلاح آزاديخواهانه و انساني و كذائي تك به تك ماها؛ آن ناخودآگاه لامصّب و متفرعن و نجس و ناجور مان سنگر گرفته تا به اهداف خود برسد منتها بنحوي پراكسيك. شما هر گاه درين مملكت شاهدين كه دري به تخته جنبش ميخورد اوّلين چيزي كه مي بينيد همين چوب و خطهاي كذائي است واسه نون و آب وبلاگي و كذا مثلا... ما كي ميخواهيم آدم بشيم آخه؛ كي...؟!
شبح جان؛
مردم كردستان خير سرت؛ قدمي جنبش آزاديخواهانه را به پيش بردن...؟! خوب مثل بچّه آدم بيا و با تحليل گذشته و آينده اين پروسه آنهم مبرهن و بدون شاخ و شانه هاي صد من يكغاز معمولت بيا در قالب يك تحليل آنهم بدون شعار و داد بيدادهاي ياوه و سرتاپوچ (نظير همون غائله كارگران كاشاني زائر تهران...) آنرا در متن متين و منطق اوضاع داخلي و جهاني قرار بده و بگو خوب تا ديروز مثلا اينجا بوديم ولي حالا اين چرخدنده نارو بعقب جنبش و رژيم وضعش اينه...
مرسي :-)


احمد زاهدي لنگرودي 17:28 @ Mon, 8 Aug 05

خطرسازان درکارند
بسیار مهم در وبلاگ لنگر
بخوانید و انعکاس دهید لطفاً
شاد باشید و موفق
بدرود


مداد سفید 15:09 @ Mon, 8 Aug 05

هجوم ماموران به خانه گنجي
به گزارش سايت امروز ماموران با هجوم به خانه گنجي، خانه وي را مورد تفتيش قرار داند. عيسي سحرخيز، عضو هيات سه نفره دوستان گنجی، با اعلام این خبر به سايت امروز گفته است: امروز دوشنبه 17 مرداد حدود ساعت 30/10 صبح عده‌اي مامور وارد خانه گنجي شدند و خانه وي را تفتيش كردند. وي در ادامه افزود: دختر گنجي با من تماس گرفت و گفت: ماموران به خانه ما هجوم آورده اند...به كمك ما بياييد. متاسفانه هنوز موفق نشده ام با خانم شفيعي همسر گنجي صحبت كنم و در این مورد کسب اطلاع کنم. سحرخيز افزود: معلوم نيست هدف آنها از تفتيش و جستجوی خانه گنجی چه بوده است. احتمال دارد درصدد باز كردن پرونده جديدي براي گنجي هستند يا متعاقب مطالب منتشره در كيهان عليه خانم گنجي مبني بر تحريك به ادامه اعتصاب غذا از سوي وي درصدد هستند مداركي دال بر اين مطالب بيابند. گزارش ديگري که به خبرنامه گويا رسيده حاکي از ضرب و شتم همسر گنجي دارد.
منبع: سایت گویا نیوز


جمشيد 13:17 @ Mon, 8 Aug 05

شبح جون/
اين قسمت وبلوگت محل نطر خواهي يه يا محل پخش اعلاميه!!!!!؟!!!!!؟!!!!!؟


Manochehr Zhandifar 12:39 @ Mon, 8 Aug 05

اطلاعيه شماره 30

دستگيري دو نفر در سقز

طبق اخبار رسيد از سقز برهان ديوارگر و محي الدين آزادي امروز در سقز بازداشت شدند·

جمهوري اسلامي براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم در هر شهري صدها نفر را دستگير و دهها نفر را زخمي و تعدادي را كشته اند·

اين جنايات رژيم اسلامي با اعتراض و انزجار مردم روبرو شده است· كميته كردستان حزب ضمن محكوم كردن اين يورش وحشيانه خواهان آزادي بي قيدو شرط همه دستگير شدگان و زندانيان سياسي از جمله برهان ديوارگر و محي الدين آزادي است· ما همه مردم كردستان را فراميخوانيم كه براي آزادي همه دستگير شدگان با هم متحد شوند و تجمعات خود را گسترش دهاند·

كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران

16 مرداد 84- ‏2005‏-08‏-07


زاگرس 4:31 @ Mon, 8 Aug 05

گزارشگران بدون مرز:
مطبوعات و روزنامه نگاران کرد اولین قربانی سرکوب کردستان در ایران

سازمان گزارشگران بدون مرز درباره توقیف مطبوعات در شرق کردستان اعلام می کند: "در شرایط تنش امروز کردستان بیش از هر زمان دیگر به مطبوعات خود نیازمند است. ما سرکوب مطبوعات را محکوم و خواهان رفع توقیف از روزنامه ی آشتی و هفته نامه ی ئاسو هستیم و از مقامات محلی ایران در کردستان می خواهم به تعقیب و تهدید روزنامه نگاران پایان دهند. ...
آشتی و ئاسو به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شده اند. هر دونشریه به دو زبان کردی و فارسی منتشر می شدند. هفته نامه ی آشتی اخیرا اجازه انتشار به صورت روزنامه را دریافت کرده بود. ظاهرا مقالات و نوشته های این دو نشریه و اطلاع رسانی آنها در باره ی اعتراضات و جنبش مردم در کردستان علت توقیف آنها بوده است.
سه شنبه یازده‌م مرداد ماه خانم رویا طلوعی سردبیر نشریه رسان توسط ماموران انتظامی در سنندج دستگیر شد. در همین روز اجلال اقوامی روزنامه نگار هفته نامه ی توقیف شده پیام مردم کردستان نیز توسط ماموران انتظامی بازداشت شد.
محمد صادق کبودوند مدیر هفته نامه ی توقیف شده پیام مردم کردستان از جمله روزنامه نگاران احضار شده است که برای روز سیزدهم مرداد ماه به دادگاه سنندج احضار شده بود . این احضار در زمانی صورت گرفت که وکیل این روزنامه نگار عبدالفتاح سلطانی خود در بازداشت بسر می برد.
روزنامه نگاران کردستان از جمله رویا طلوعی، اجلال اقوامی و محمد صادق کبودوند در طی دو سال گذشته بارها قربانی احضار و تهدید دستگاه قضایی ایران بوده اند.


nazanin 3:12 @ Mon, 8 Aug 05

باسباس از منوچهر عزيز جهت اخبار کردستان..... ميخواستم بگم که تو اصلا نگران تک تير اندازان ناشی نباش سنگر رو با اتحاد و همبستگی محافظت کن تا بيش از اين لت وبار نشديم.


ardeshir 2:34 @ Mon, 8 Aug 05

نادر بکتاش عزيز . پاسخی به شما در مبحث قبلی اينجا «اين رزم را باز ايستادن نيست» دارم که ميتوانيد ملاحظه کنيد. باسپاس


منوچهر ژندی فر 2:10 @ Mon, 8 Aug 05

برهان ديوارگر فعال کارگری ديشب در سقز بازداشت شد.
http://web.peykeiran.com/new/iran/iran_news_body.aspx?ID=25523


مداد سفید 0:40 @ Mon, 8 Aug 05

تهدید در مرز های شمالی ایران:
"بخشي از پايگاه‌‏ هاي نظامي و نيرو هاي آمريكايي به نزديكی مرز هاي آذربايجان با ايران انتقال يافته‌اند..."
http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news2/more/3353/


مداد سفید 0:32 @ Mon, 8 Aug 05

در ادامه تنش ها و نا آرامی ها در شهر های کرد نشين ايران، روز يکشنبه در اکثر اين شهر ها اعتصاب بر قرار شده است. جعفر آيين پرست، نماينده مهاباد در مجلس ايران به "بی‌بی‌سی‌" گفته است: مردم مناطق کرد نشين، از جمله در شهر های اشنويه، پيرانشهر، سر دشت، سنندج، ديواندره، کامياران و سقز برای اعتراض به وقايع و در گيري های هفته های اخير، در اعتصاب به سر می برند و کليه مغازه ها بسته شده است...
http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news/more/3358/


منوچهر ژندی فر 17:35 @ Sun, 7 Aug 05

آخرين اخبار از کردستان را در سايت روزنه بخوانيد.
http://www.rowzane.gotdns.com/


منوچهر ژندی فر 17:16 @ Sun, 7 Aug 05

خبری از سليمانيه عراق به نقل از حزب کمونیست کارگری چپ عراق.

امروز شنبه ساعت ده صبح مردم شهر سلیمانیه برای همدردی با مبارزات مردم شهرهای کردستان ایران در مقابل بانک بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در خیابان سالم – سه هوله که در شهر سلیمانی دست به تظاهرات و اعتراض زدند۔
تظاهرات امروز مردم سلیمانی با تیر اندازی و حمله نیروهای امنیت اتحادیه میهنی کردستان عراق روبرو شد، و آنچه را جمهوری اسلامی در مقابل اعتراضات مردم ایران انجام
می دهند٬ اتحادیه میهنی هم عملا در مقابل اعتراض و همبستگی بحق مردم عراق از مبارزات مردم ایران دست به سرکوبگری زد و به شیوه جمهوری اسلامی اعتراض مردم را سرکوب کرد۔

اتحادیه میهنی یکی از متحدان جمهوری اسلامی در پانزده سال گذشته، از هیچ تلاشی سرکوبگرانه علیه اپوزیسیون ایرانی و آوردن نیروهای حکومت ننگین اسلامی ایران به خاک کردستان عراق، سرکوب کردن کمونیستهای عراقی برای رازی کردن این حکومت هار و درنده فرو گذار نبوده ۔ امروز هم بار دیگر با سرکوب کردن اعتراض مردم شهر سلیمانه اتحادیهه میهنی اثبات کرد که برای ادامه حکومت ننگین اسلامی در ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و تبلیغات دروغینشان در مورد حقوق مردم و دمکراسی چقدر وارونه است۔ ما اقدامات سرکوبگرانه اتحادیه میهنی را علیه مردم بشدت محکوم می کنیم، اتحادیه میهنی حق ندارد با هیچ بهانه ای حق اعتراض و تظاهرات را از مردم سلب کند و آنها را سرکوب کند۔

ما مردم شهر سلیمانیه را به ادامه این اعتراضات فرا میخوانیم و از مردم دیگر شهرهای کردستان می خواهیم که به حرکت مردم سلیمانیه برای دفاع از مبارزات مردم ایران بپیوندند۔ جمهوری اسلامی ایران یکی از هارترین حکومتهای منطقه است و آخرین روزهای عمر ننگین خود را سپری می کند٬ هر حزب و دارو دسته ای بخواهد از حکومت اسلامی ایران دفاع کند باید در میان مردم رسوا و بی آبرو شود۔

مرگ بر جمهوری اسلامی !
رسوائی برای همکاران جمهوری اسلامی !
زنده باد مبارزات مردم !

حزب کمونیست کارگری چپ عراق

2005-08-06


yalda 17:12 @ Sun, 7 Aug 05

شايد كمي ناسيوناليست به نظر بيايم اما خيلي دوست دارم ايران يكپارچه باشد و مرزهاش تغيير نكند... از اينكه كشورمون ايرانستان شود بيم دارم!
اما اين دليل نميشود كه از حق يك ملت براي تعيين سرنوشتشان پشتيباني نكنم و براي حفظ هويتهاي فرهنگي و قومي و زباني اقوام احترام قائل نباشم!
و صد البته نميتوانم نسبت به رنج و دردي كه مردم كرد و ديگر اقليتها متحمل ميشوند بي تفاوت بمانم!


nader baktash 16:19 @ Sun, 7 Aug 05

با احازه !

شکست رويای انقلاب مخملی؛ ادامه " کيميای " زندگی

نادر بکتاش
7 اوت 2005

گنجی صرفا قربانی جمهوری اسلامی نيست، به خاک افتاده پس مانده های رويای " پايان تاريخ " و مسخ شده های ايرانی آن بويژه در اپوزيسيون توده ای - اکثريتی است. من در اين مورد مشخص ملی - مذهبی ها را جدا می کنم : اگر که نوشته آخر آقای زيدآبادی را نمونه ای از هوشيارترين برخورد اين طيف بگيرم (در نشريه اينترنتی روز ).

آقای گنجی
مقاومت و سرسختی شما حتما بعدی قهرمانی و آرمانخواهانه دارد که دوش به دوش هنر می سايد : ديگر مضمونش کم رنگ می شود و نفسا بزرگ و زيبا می شود.
اما، اقدام شما از نظر سياسی و اجتماعی بی نتيجه است : کافی است به اين قد راست کردن هزاران انسان در کردستان و هماهنگ شدن تپش قلب ميليونها نفر مشتاق آزادی با آنها توجه کنيد تا بفهميد که چگونه از چاله آرمان انقلاب اسلامی به چاه انقلاب مخملی و رنگی و بازی های رسانه ای - دولتی بوش افتاده ايد؛ زندگی سياسی واقعی جايی ديگر جاری است.
فعلا، تا زمانی که شايد بتوانيد نگاهی واقعی تر و مفيد تر به تاريخ و جامعه و مردم و شرايط امروز داشته باشيد، به کيميای زندگی و به " کيميا " فکر کنيد و برای آنها زنده بمانيد.


عباس رضائی 16:09 @ Sun, 7 Aug 05

کردستان کاملا در اعتصاب است. اخبار ساعت به ساعت از شهرهای کردستان را می توانید از وبلاگ من مشاهده کنید! زنده باد اتحاد برای دفاع از اعتراضات مردم ساکن کردستان


مهرداد