پنجشنبه، 23 تیرماه 1384 | July 14, 2005

ويک اند

تعطيلات آخر هفته است و گفتم دو سوآل طرح کنم تا دوستان کمی فسفر بسوزانند و سعی کنند پاسخ اين سوآل‌ها را به دست آورند تا در پست بعدی بحثی را با هم دنبال کنيم. خواهش می‌کنم سعی کنيد اول به صورت شهودی و بدون محاسبه به اين دو سوآل پسخ بدهيد و بعد البته می‌تونيد سعی کنيد محاسبه کنند و پاسخ بدهيد و يا صبر کنيد تا در پست بعدی خودم پاسخ را بنويسم.
کاغذ و تا
فرض کنيد ورق کاغذی در اختيار داريد که به اندازی کافی بزرگ است و هر چند بار که بخواهيد می‌توانيد آن را تا بزنيد. قطر کاغذ را يک دهم ميليمتر (.1mm0) در نظر بگيريد. طبيعی است که در اولين تا قطر کاغذ دو دهم ميليمتر (.2mm0) و در دومين تا چهار دهم ميليمتر (.4mm0) و در سومين تا هشت دهم ميليمتر (.8mm0) و بالاخره در چهارمين تا قطر کاغذ تا خورده يک ميليمتر و شش دهم ميليمتر (mm1.6) می‌شود.
سوآل اين است بعد از 80 بار تا زدن کاغذ قطر آن چقدر می‌شود؟
يک سانتی‌متر، يک متر، يک کيلومتر... چقدر؟ لطفا شهودی حدس بزنيد و محاسبه نکنيد. در برخورد اول حدس می‌زنيد ضخامت کاغذ تا خورده چقدر می‌شه؟

سيب و چاقو
يک سيب سرخ متوسط داريم با يک چاقوی تيز! سيب را به دو قسمت مساوی تقسيم می‌کنيم. بعد يک قسمت را برمی‌داريم و دوباره به دو قسمت مساوی تقسيم می‌کنيم و همين طور اين تقسيم را ادامه می‌دهيم. به نظر شما بعد از چند بار تقسيم به واحد مولکولی غيرقابل تقسيم می‌رسيم؟
توجه داشته باشيد فرض محال محال نيست! فرض کنيد بشود با چاقو سيب را تا حد ملکول تقسيم کرد. می‌خواهيم ببينيم با چند بار تقسيم به آن ملکول می‌رسيم. لطفا حدس بزنيد و عدد بديد! صد بار، هزار بار، صد هزار بار... ابعاد عددی که می‌گيد مهمه اونم بدون محاسبه و فقط با حدس!

منتظر پاسخ‌های شما هستم. جوايزی هم برای برنده‌گان در نظر گرفته شده است. بشتابيد که غفلت موجب پشيمانی است.

July 14, 2005 09:39 PM | TrackBack

kasra 0:16 @ Sat, 16 Jul 05

نمیدونم. من با کاغذ موشک درست میکنم و سیب را گاز میزنم. بعد بهش فکر میکنم.


kasra 0:15 @ Sat, 16 Jul 05

نمیدونم. من با کاغذ موشک درست میکنم و سیب را گاز میزنم. بعد بهش فکر میکنم.


سياوش 20:53 @ Fri, 15 Jul 05

دوستان برای فهم و حل اين دو "معما" مي‌توانيد، به اين آدرس مراجعه كنيد. در اصل هر دو معما، يكي‌ بايد به حساب آيد(يكي بزرگ مي‌شود و ديگري بر عكس آن، كوچك، اما راه حل يكي‌ست.).
http://mathworld.wolfram.com/Folding.html
براي ييدا كردن ضخامت كاغذ مي‌توان به كمك اين فرمول ساده حساب كرد. 0.1 تقسيم بر 1000(براي تبديل كردن ضخامت كاغذ از ميلي‌متر به متر) ضرب به (2 به توان 80).
در معماي دوم به جاي توان بايد، از جذر كه بر عكس توان است، استفاده كرد.


دوستدار ریاضیات کاربردی 18:41 @ Fri, 15 Jul 05

بسيار ساده اگر فرض کنيم دو به توان ده برابر هزار يا ده به توان سه باشد دو به توان ۸۰ برابر ضخامت کاغذ حدود ده به توان بيست متر خواهد بود. اگر سال نوری را ده به توان شانزده متر در نظر بگيريم با محاسبه ساده ای به عدد ده هزار سال نوری خواهيم رسيد! نزديکترين ستاره به زمين که همانا ستاره قطبی باشد فقط ۴۵ سال نوری از زمين فاصله دارد. در مورد دوم هم با فرض قطر سيب ده سانتی متر و قطر اتم در حدود ده به توان منهای هشت سانتی متر به عدد ۳۰ برای تعداد برشها ميرسيم.
اين دو حالت فرض محال نيست که عين محال است. در اين مورد جايزه طلب شده توسط مخترع شطرنج بسيار کوچکتر از اينست. او دو به توان ۶۳ عدد گندم طلب کرده بود!!!


حسين م. 13:34 @ Fri, 15 Jul 05

از شما چه پنهان، چون عادت به حدس زدن ندارم ، خواستم ضخامت كاغذ را محاسبه كنم ؛ با 75 بار تا زدن كاغذ، به يك عدد 32 رقمى ميرسيم، بقيه اش را ديگر كامپيوتر ما انجام نمى دهد وبرايش به معناى بى نهايت است و مى نويسد e 32 و فلان...
راستى، صفحه كاغذ اوليه هر قدر بزرگ و پهن باشد، شكل هندسى شيئى به دست آمده، يك ميله يا استوانه است، با سطح مقطع بسيار بسيار كوچك و طول نجومى. يعنى يك كتاب ميله اى! كه عمر خدا هم به ورق زدنش قد نمى دهد!
توضيح درباره كامنت 21 : در آموزش رياضى در ايران همانند آمريكا ، يك تريليون مساوى 10به توان 12 است.در حالى كه در اصطلاح انگليسيها و اروپاييان ، 10 به توان 18 = يك تريليون است .( آمريكاييها به عدد 10 به توان 18 مى گويند: كوينتيليون)


حسين م. 12:53 @ Fri, 15 Jul 05

از شما چه پنهان، چون عادت به حدس زدن ندارم ، خواستم ضخامت كاغذ را محاسبه كنم ؛ با 75 بار تا زدن كاغذ، به يك عدد 32 رقمى ميرسيم، بقيه اش را ديگر كامپيوتر ما انجام نمى دهد وبرايش به معناى بى نهايت است و مى نويسد e 32 و فلان...
راستى، صفحه كاغذ اوليه هر قدر بزرگ و پهن باشد، شكل هندسى شيئى به دست آمده، يك ميله يا استوانه است، با سطح مقطع بسيار بسيار كوچك و طول نجومى. يعنى يك كتاب ميله اى! كه عمر خدا هم به ورق زدنش قد نمى دهد!
توضيح درباره كامنت 21 : در آموزش رياضى در ايران همانند آمريكا ، يك تريليون مساوى 10به توان 12 است.در حالى كه در اصطلاح انگليسيها و اروپاييان ، 10 به توان 18 = يك تريليون است .( آمريكاييها به عدد 10 به توان 18 مى گويند: كوينتيليون)


landlady 12:04 @ Fri, 15 Jul 05

جواب سوال اول باید یه ۸ سانتی بشود و اما دیگه در مورد سوال دوم فسفر مغزم نمیکشه. منتظر جوابیم :)


سينا هدا 6:22 @ Fri, 15 Jul 05

نازنينان!
در اين جمعه‌ها‌ي سياه دلتان هميشه شاد باد.

من از اين كار تقسيم كردن كاغذ وسيب شبحي‌ ناز (كه حتما براي تمرين دموكراسي و انصاف است) ياد فروغ فرخ‌زاد افتادم كه در حسرت تقسيم كردن سينماي فردين و پپسي‌كولا براي بچه‌هاي دروازه‌غار(؟!يه چيزي تو همين مايه‌ها) بود.

هميشه ناز باشيد.


سينا هدا 6:21 @ Fri, 15 Jul 05

نازنينان!
در اين جمعه‌ها‌ي سياه دلتان هميشه شاد باد.

من از اين كار تقسيم كردن كاغذ وسيب شبحي‌ ناز (كه حتما براي تمرين دموكراسي و انصاف است) ياد فروغ فرخ‌زاد افتادم كه در حسرت تقسيم كردن سينماي فردين و پپسي‌كولا براي بچه‌هاي دروازه‌غار(؟!يه چيزي تو همين مايه‌ها) بود.

هميشه ناز باشيد.


سينا هدا 6:21 @ Fri, 15 Jul 05

نازنينان!
در اين جمعه‌ها‌ي سياه دلتان هميشه شاد باد.

من از اين كار تقسيم كردن كاغذ وسيب شبحي‌ ناز (كه حتما براي تمرين دموكراسي و انصاف است) ياد فروغ فرخ‌زاد افتادم كه در حسرت تقسيم كردن سينماي فردين و پپسي‌كولا براي بچه‌هاي دروازه‌غار(؟!يه چيزي تو همين مايه‌ها) بود.

هميشه ناز باشيد.


nasrin 5:29 @ Fri, 15 Jul 05

شبح جان
دلم می خواست می تونستم با دلی شادتر و روحيه ئی بهتر بابت مطلب ؛ شبح خوش عطر و بو می‌شود.؛ و لطفی که به من داری ازت تشکر کنم . اما متاسفانه پس از چند روزی که در سفر بودم و در اين مدت به اينترنت و ماهواره هم دسترسی نداشتم و در نتيجه از اخبار ايران کاملا بی اطلاع بودم ٫ امروز که رسيدم اولين کاری که کردم رفتم سراغ اخبار و خواندن اخبار مربوط به وضعيت گنجی و ديدن جديدترين عکس های او آنچنان منقلبم کرد و قلبم را به درد آورد که لحظه ئی از فکرم بيرون نميره . مدام چهره نحيف گنجی و چشمان بی رمقش جلوی چشمانمه و بی اختيار به ياد آخرين عکس های او هنگام بازگشت به زندان می افتم با اون چهره خندان و چشمان مصمم و ...

به هر حال يک دنيا ازت ممنونم و از داشتن دوست نازنینی مثل تو به خود می بالم .
البته ؛ شبح ؛ هميشه معطر بوده و هست و عطرش را هم از انديشه پويا ٫ صداقت ٫ صميميت ٫ اهداف انسان دوستانه ٫ و قلم نافذ و پرتوان نويسنده اش و همچنين نظرات خوانندگان فهيمش می گيره .
منهم خوشحال ميشم اگر بتونم کمک کوچکی برای رساندن پيام شبح به دوست دارانش باشم .


فرنو 4:55 @ Fri, 15 Jul 05

اوليش اينکه حدود دوازده هزار و هشتصذ سال نوری مي شه٬ دوميش هم حدود ۴۵ بار. حالا این یک ملکول سیب کجای دلمون رو می گیره؟


Saeed 3:49 @ Fri, 15 Jul 05

پاسخها را كم و بيش دوستان بزبان خود و بخصوص در دقيقترين وجهي لرد شارلون شوخ طبع و حسين م. شيميدان از نوع آليش(يعني نظر كاملا درستش در مورد بي معنائي وجود مولكولي درين عالم بنام سيب همچون موارد مشابهش نظير آب يا نمك يا اسيد سولفوريك.) بيان كردند.

منتها من ماندم چرا اصلا /حدس زدن/ در مواردي كه الگوريتم، يعني بفرض وجود داشتن مولكولي بنام سيب و يا مثلا امكان تا زدن كاغذ، وجود دارد...؟!

امّا آنقسمت كه درين ميان واقعا جاي حدس داشت/دارد؛ همانست كه لرد شارلون زيرك گفت كه لابد شبح در صدده در مقال بعدي بگه بله: ” مشکلات را خيلی سريع می‏توان نصف كرد يا تعداد طرفدارانمان را به سرعت می‏توان با مجذورهاي دو بعرش اعلي رساند؛ پس بچه‏ها بدويم بريم انقلاب کنيم :)


comrade mani 2:27 @ Fri, 15 Jul 05

او لی که همون ۲ به توان ۸۰ بعدی رو هم نمی تونی برسی ( قضيه همون خرگوش است که هر دفعه هيچ وقت به آخر خط نمی رسيد).چون سخته برات کسرشو بفرستنم همين طوری قبول کن


حسين م. 2:24 @ Fri, 15 Jul 05

شبح عزيز ! قربونت ، گرچه سالهاست شيمى نخوانده ام ولى هنوز يه چيز هايى يادم هست
سيب يك نوع مولكول كه نداره ! اول بايد فرض كنيم سيب فقط از يك نوع مولكول تشكيل شده است بعد بايد از روى فرمول آن ماده ، نوع عناصرش را پيدا كنيم، بعد مولكول گرم آنرا از روى عدد اتمىعناصر آن حساب كنيم ، حالا جرم معينى از اين ماده ميشود يك مول.و مى دانيم يك مول ، به اندازه عدد آووگادرو( دقيقآ يادم نيست ، فكر مى كنم 6.02 ضربدر10 به توان23 ) مولكول دارد. كه تقريبا 6 تريليون تريليون مى شود.يعنى يك مول سيب(!)، اين تعداد مولكول دارد.( سوال جنبى: يك مول سيب چند تا سيب مى شود!؟) حالا اين عدد آووگادرو را چند بار بر 2 تقسيم كنيم تا به 1 برسيم؟
هر عددى ، با هر10 بار تقسيم ، 1024 برابر كوچك ميشود و چون 6 تريليون تريليون 23 تا صفر داشت(23 تقسيم بر 3 تقريبا مى شود 8) پس با حدودا 80 بار تقسيم كردن يك مول سيب(!) ميتوان يك مولكول سيب به دست آورد!
بابا مغزمان همه ى آ- ت – پ هايش را مصرف كرد!
شانس ما رو ببينين ! مرغ سحر چه طور به همين جواب 80 رسيد!؟


مرغ سحر 2:01 @ Fri, 15 Jul 05

اول که اومدم اینجا شاید تو دلم خیلی گرفت که یکی داره میمیره اونوقت شما ... ولی زاستشو بخوای با این ÷ستت یه کم دلمو باز کردی برگشتم به دران خوش قدیم. بگذریم. و اما جایزه! نگاه کن آخ جون صرب و تقسیم! ولی تو اینارو نبین فکر کن من حدس زدم!( 80^2) * 001. * که به عبارتی با تخمین میشه 21^10 متر. میخواستم بگم ریاضیم خداسا!! وای که به خاطزه این جایزه چه کارا که نکردم! اما سیب. نمیشه بخوریمش؟ کمترم درد سر داره ها! باید یه چیزی تو مایه های هفتاد هشتاد تا قاچ باشه دیگه. وای که چه جدی نشستم اینارو حساب کردما. دلت شاد.


مرغ سحر 2:00 @ Fri, 15 Jul 05

اول که اومدم اینجا شاید تو دلم خیلی گرفت که یکی داره میمیره اونوقت شما ... ولی زاستشو بخوای با این ÷ستت یه کم دلمو باز کردی برگشتم به دران خوش قدیم. بگذریم. و اما جایزه! نگاه کن آخ جون صرب و تقسیم! ولی تو اینارو نبین فکر کن من حدس زدم!( 80^2) * 001. * که به عبارتی با تخمین میشه 21^10 متر. میخواستم بگم ریاضیم خداسا!! وای که به خاطزه این جایزه چه کارا که نکردم! اما سیب. نمیشه بخوریمش؟ کمترم درد سر داره ها! باید یه چیزی تو مایه های هفتاد هشتاد تا قاچ باشه دیگه. وای که چه جدی نشستم اینارو حساب کردما. دلت شاد.


مرغ سحر 2:00 @ Fri, 15 Jul 05

اول که اومدم اینجا شاید تو دلم خیلی گرفت که یکی داره میمیره اونوقت شما ... ولی زاستشو بخوای با این ÷ستت یه کم دلمو باز کردی برگشتم به دران خوش قدیم. بگذریم. و اما جایزه! نگاه کن آخ جون صرب و تقسیم! ولی تو اینارو نبین فکر کن من حدس زدم!( 80^2) * 001. * که به عبارتی با تخمین میشه 21^10 متر. میخواستم بگم ریاضیم خداسا!! وای که به خاطزه این جایزه چه کارا که نکردم! اما سیب. نمیشه بخوریمش؟ کمترم درد سر داره ها! باید یه چیزی تو مایه های هفتاد هشتاد تا قاچ باشه دیگه. وای که چه جدی نشستم اینارو حساب کردما. دلت شاد.


nana 1:39 @ Fri, 15 Jul 05

مهرداد گرامی ۱۶

بابا جان ساعت خواب !!!!!
مگر نديدی آشپز باشی گرامی اشاره به صد و خورده ای سال نوری ميکند !!!!!
شما کجا تشريف داری رفيق عزيز ؟؟؟؟؟؟ نانا


مهرداد 1:11 @ Fri, 15 Jul 05

سلام شبح عزیز!
من که با عدد و رقم میونه‌ی خوبی ندارم و شاید به همین دلیل دو ترم ناموفق رو در رشته‌ی مهندسی گذروندم!
هم‌چنین با گزاره‌های منطقی هم سازگاری خوبی ندارم. حالا تو هم تو این هیرو ویر ما رو گرفتی؟! بی‌خیال بابا!
پیدا کردی به ما هم بگو. اما امیدوارم یه جواب شاخ‌دار نداشته باشه که این روزها حسابی شاخ درآوردم دیگه!
موفق باشی.


لرد شارلون 1:04 @ Fri, 15 Jul 05

نانا جان؛ #13
از آن جا که لردها، آن هم از نوع شارلون‏اش مودب هستند، نمی‏توانند چیزی بگویند، ولی ترایسراتاپ ِ دانا می‏گوید که نه خیر! "ملایان هر دو تا را" !


شراگیم 0:56 @ Fri, 15 Jul 05

ای بابا شبح جان...اون سیب رو فکر کنم یه ده پونزده بار که قارچش! کنیم همون اندازه مولکول بشه...چه می دونم والا...آخه یه بار توی کوه یه بنده خدایی یه دونه سیب گلاب از کوله ش در آورد که بخوره ما هم نامردی نکردیم و شیش نفری زل زدیم بهش ...بنده خدا مجبور شد چاقو در بیاره سیبه رو هفت قسمت کنه...البته قبول دارم که از یه مولکول بیشتر رسید به هر نفر...ولی فکر کنم اگه چند تا چاقو دیگه به سیبه می زد می شد همون یه مولکول!
این از این..اون کاغذه رو هم از سبک مطرح کردن سوال معلومه که یه جواب نجومی خواهد داشت...مثلا از اینجا تا کره ی ماه...منم قبول دارم یه مقدار دور از ذهنه ولی توانهای دو رو هیچوقت نباید دست کم گرفت...!
حالا جایزه چی هست؟ می ارزید به اینهمه فسفر و اینترنتی که سوزوندم؟


nana 0:47 @ Fri, 15 Jul 05

شوخی با لرد شارلن ۱۱

دوست گرامی شما که باید بهتر بدانید که فعلا انقلاب ما را کرده است !!!!!!!!!‌نانا


آشپزباشي 0:44 @ Fri, 15 Jul 05

ياد قديما کردي شبح عزيز!
بچه که بوديم بابامون مثل حضرتعالي فرمود حدس بزنيد، ما هم گفتيم هشتاد بار تا بزنيم؟ خيلي ميشه که! ضخامتش ده متر هم بيشتر ميشه!!
بزرگتر که شديم به اقتضاي بلاهت عهد شباب، نشستيم محاسبه کرديم و...جوان بوديم ديگر ;)
همينقدر يادم مانده که اگر شما بروي بالاي اين ستون کاغذي بنشيني و من پايين ستون يک چراغ روشن کنم، شما صدو سي سال بعد نور چراغ را رويت مي‌کني!!
فقط وقتي رويت کردي فاتحه يادت نرود! حالا فاتحه هم نشد يک "آشپزباشي روحت شاد" که مي‌تواني بگوئي؟! :)))
اين خنده‌ي من نه بابت فاتحه بود ها! تو رو اون بالا مجسم کردم که صد و سي سال دستت زير چونه، نشستي و پايين را نگاه مي‌کني... :))))))

شوخي بود عزيز، به دل نگيري يکوقتي!


لرد شارلون 0:28 @ Fri, 15 Jul 05

شبح جان؛
سوال اول: خیلی نمی‏شود، حداکثر دو سه سانتی‏متر! چون بیش‏تر از هشت-نه بار نمی‏توان آن را تا کرد :)) چه برسد به هشتاد!
البته اگر فرض اندازه‏ی بسیار بزرگ کاغذ و زور فراوان ما را در نظر بگیریم (!) دو به توان هشتاد، باید چیزی حدود ده به توان صد و چهل و پنج باشد (این قسمت را کمی تقلب کردم و یک کم محسابات انجام دادم! [دو به توان سی، تقریباً می شود ده به توان نه. ده^چهل را هم تقریباً ده^12 می گیریم، پس دو^80 تقریباً باید ده^145-146 باشد!!])

سوال دو را هم حدس َم در حدود چهل-پنجاه بار است. امیدوارم خیلی پرت نباشد;)
اصولاً توان‏های دو خیلی سریع‏تر چیزی که فکر می‏کنی می‏روند بالا.

نتیجه‏ی سوالات را هم حدس می‏زنم چنین چیزی باشد: مشکلات را خیلی سریع می‏توان آن چنان نصف کرد که در خیلی کم‏تر از آن که فکرش را کنی، به حساب نیایند! یا طرفداران‏مان را به سرعت می‏توان دو برابر کردD:
پس بچه‏ها بدویم بریم انقلاب کنیم :))


شبح 23:59 @ Thu, 14 Jul 05

آرش جان!(4) حسين م. عزيز!(5)
فرض محال که محال نيست! ضمنا محاسبه نکنيد همين‌جوری حدس بزنيد!
به خاطر کامنت شما يه چيزای به متن اضافه کردم.

رک‌‌گو جان!(7)
از نکته سنجی‌ات خيلی خوشم آمد. هر چند منظور من چيز ديگری بود و توضيحاتی به متن اضافه کردم تا منظورم روشن شود. با اين حال اين جمله‌ات خيلی جالب و نکته سنجانه بود:" زمانی سيب غيرقابل تقسيم خواهد شد که قطعه سيب نازکتر از تيغه چاقو شود"
اما خب حالا همين‌جوری و شهودی بگو با چند بار قاچ کردن به فرض امکان فيزيکی داشتن اين کار به ملکول سيب می‌رسم؟

عزيزدوردونه‌ی عزيز!(8)
به نکته‌ی خوبی اشاره کردی اما اين را بذار به حساب اين که من خواستم با زبان روزمره صحبت کنم در زبان روزمره وقتی ما شئی روبه‌رو باشيم معمولا از ضخامت‌اش با واژه‌ی "قطر" ياد می‌کنیم. مثلا می‌گيم چه کتاب قطوری؟
به هر حال متشکرم و "قطر" را کردم "ضخامت".


شبح 23:55 @ Thu, 14 Jul 05

نانای عزيز!(6)
متاسف شدم که همين اول کار نسرين نازنين با ناسزا شنيدن روبه‌رو شد!
تصور می‌کنم نسرين عزيز هنوز متنی را که من در موردش نوشتم نخوانده است چون رفته بود مسافرت. ضمنا اين را بدان اگر قرار باشد هر کسی جز من مطلبی بنويسد حتما نام خودش زير مطلب باشد.
در مورد پست قبلی هم ترجيح می‌دم هيچ اظهار نظری نکنم.


عزیزدوردونه 23:44 @ Thu, 14 Jul 05

خوب بچه ها جواب را گفته اند و گفتن دوباره ی من قضيه را لوث ميکند اما چيزی که بنظرم رسيده اين است سوال اول شما دارای يک مشکل اساسی است و آن اينکه ما ضخامت را قطر نمی گوييم. قطر در واقع بزرگترين خطی است که بين دو نقطه از يک دايره می توان رسم کرد و با ضخامت يا در واقع کلفتی تفاوتی بنيادين دارد. :) اين را گفتم که اگر منظورت از سوال اول اين بوده جايزه اش را به من بدهی


روک‌گو 23:25 @ Thu, 14 Jul 05


جواب سوال اول را به دوستان رياضی‌دان می‌سپارم اما جواب سوال دوم اين‌ست که زمانی سيب غيرقابل تقسيم خواهد شد که قطعه سيب نازکتر از تيغه چاقو شود.


nana 23:07 @ Thu, 14 Jul 05

شبح گرامی

حقيقتش را بخواهی حالم از پستت راجع به نوشی !!!!!!!! بهم خورد !!!!!!
مطلقا فکر نميکردم که تو هم به اين حمام زنانه وارد شوی !!!!!!! شايد هم نتيجه حضور نسوانی از اين قماش به عنوان همکار در اين وبلاگت است ؟ الله اعلم !!!!!!!

به هر حال خوب که چيزی جديد نوشتی !!!!!! پيامگير قبلی نيامدم !!! چون اگر ميامدم زیپ دهنم را بهت ميکشيدم و باز از هم دلخور ميشديم !!! بخير گذشت

راجع به تا کردن کاغذ ميدانم که بی نهايت
ولی راجع به سيب چيزی نميدانم . نانا


حسين م. 23:01 @ Thu, 14 Jul 05

2 / 0به توان هفتاد و نه !
شبح جان ! ما را كار گرفته اى ؟چه طور ميتوان با چاقو يك سيب را تا حد مولكول تقسيم كرد !؟


آرش 22:42 @ Thu, 14 Jul 05

ولی جواب آخرش اینه که نمی تونیم این کار رو انجام بدیم.
آقا من منتظرم جایزه ام ها!!!


آرش 22:41 @ Thu, 14 Jul 05

ولی جواب آخرش اینه که نمی تونیم این کا رو انجام بدیم.
آقا من منتظرم جایزه ام ها!!!


آرش 22:40 @ Thu, 14 Jul 05

قضیه سیب هم برعکسه حجم سیب رو بر حجم مولکول تقسیم می کنیم و لگاریتم مبنای دویش را هم حساب می کنیم


آرش 22:39 @ Thu, 14 Jul 05

دو را به توان هشتاد میرسانیم در یک دهم mm ضرب می کنیم






زبان:
نگهداری مشخصات؟






تعداد مطالب وبلاگ: 1237
تعداد نظرات: 24473
تعداد بازديد کنندگان:
Last update: april 2, 2006 12:38 am


از کجا آمده‌اند؟