دوشنبه، 11 آبانماه 1383 | November 01, 2004

دشمنی ابلهانه يا سياست اعلام نشده‌ی حمايت از بوش؟

تحليل‌گران سياسی متدی که به تئوری توطئه مشهور شده است را برای تحليل وقايع سياسی نمی‌پسندند اما اين روزها اتفاقاتی می‌افتد که تنها با توسل به اين تئوری قابل تبين است. در آستانه‌ی انتخابات آمريکا قرار داريم. چه عواملی موجب پيروزی بوش می‌شود؟ بی‌شک احساس هراس مردم آمريکا از خطر حمله‌ی تروريستی به خاک آمريکا بهترين و شايد تنها برگ برنده‌ی بوش است و درست در همين موقع دشمنان بوش(!) اين برگ برنده را در اختيار او قرار می‌دهند. اول جناب بن لادن بر صفحه‌ی تله‌ويزيون ظاهر می‌شود و مردم آمريکا را تهديد به حمله‌ی تروريستی می‌کند و سپس فيلم و عکس نماينده‌گان مجلس ايران در سراسر جهان مخابره می‌شود که شعار مرگ بر آمريکا سر می‌دهند! نهادی حکومتی رسما شعار "مرگ" برای کشور ديگری را سر می‌دهد و اين می‌تواند اعلام جنگ باشد. تکليف بن لادن شريک سابق خانواده‌ی بوش روشن است اما در مورد حکومت ايران به نظر می‌رسد بازی "مرگ بر آمريکا" به عنوان شعاری برای حل تضادهای داخلی ديگر برگه‌ی سوخته‌یی است. اگر روزی با اين شعار و با اشغال سفارت آمريکا جمهوری اسلامی توانست مخالفان خود از جمله دشمنان قسم خورده‌ی آمريکا را سرکوب کند و دولت مردان آمريکایی به مردم خود هم‌واره می‌گفتند: "مخاطب اين شعار ما نيستيم و برای ايرانی‌ها شعار مرگ بر آمريکا مصرف داخلی دارد." اما آيا اکنون نيز چنين است؟ شعار مرگ بر آمريکا ديگر در بين اکثريت مردم ايران جذابيتی ندارد و اين شعار ارزش داخلی خود را از دست داده است. در ضمن در شرايط فعلی که آمريکا دارد در جهان گردوخاک به پا می‌کند و نفس‌کش می‌طلبد ديگر نمی‌تواند اين‌گونه حرکات را تحمل کند و اتفاقا دقيقا اکنون اين شعار باز کاربردی داخلی دارد اما اين‌بار نه در داخل ايران که در داخل آمريکا! وقتی جهان چهره‌ی تهديد کننده بر عليه آمريکا می‌گيرد. کری آچمز می‌شود. زيرا حرف‌های‌اش برعليه تروريسم و تهديد آمريکا صرفا نوعی دنباله‌روی از بوش تلقی می‌شود. کدام مردمی در ميانه‌ی جنگ فرمانده‌ی خود را عوض می‌کنند؟ اين مثل عوض کردن مربی فوتبال در وسط بازی‌یی مهم است.
به هر حال به نظر می‌رسد جمع‌بندی حکومت ايران اين است که "بوش" برای ايران به‌تر از "کری" است و عملا در مسيری حرکت می‌کند تا تاثيرش بر انتخابات آمريکا به سود "بوش" باشد.
البته طرحی که کليات‌اش در مجلس تصويب شد هيچ تعارضی با جهت‌گيری دولت نداشت و اتفاقا تاييد کنند سياست خارجی دولت در اين زمينه بود و تصويب کليات اين طرح عملا بهانه‌یی شد برای طرح نشدن طرح ديگری که خروج ايران را از پروتکل الحاقی (ان‌پی‌تی) خواستار می‌شد. اگر طرح دوم تصويب شده بود آن‌وقت چرخشی صدوهشتاد درجه‌یی در سياست خارجی ايران در برخورد با مسئله‌ی هسته‌یی محسوب می‌شد. اما به هر حال حرکت نمايشی نماينده‌گان ايران در برخواستن و شعار مرگ بر آمريکا سر دادن حرکتی بود که انعکاس‌اش در رسانه‌های آمريکا تبليغ رسمی برای "بوش" محسوب می‌شود و شانس او را برای پيروزی در انتخابات افزايش می‌دهد.
اما فراموش نکنيم: سقوط و اضمحلال سرنوشت تمام حکومت‌هایی است که با مردم خويش بيگانه‌اند. "بوش" يا "کری"، "اروپا" يا "چين" و "روسيه"... نمی‌توانند حکومتی را که از سوی مردم‌اش مشروعيت و حقانيت، حتا، نسبی نيز ندارد حفظ کنند.

November 1, 2004 11:50 PM

اسی 13:43 @ Thu, 6 Oct 05

یه فیلترشکن اگه دارین بفرستین واسمون
باتشکرازاهالی محل


alireza vaziry 16:40 @ Sat, 11 Dec 04

salam
man alireza vaziry hastam
daneshjooye reshteye nassaji .
khoshhal mishavam agar shoma skhbari dar morede nassajidar ekhtiare man gharar bedin.
ettelaati hamrah ba ax .
kheli mamnoon
khodahafez


alireza vaziry 16:40 @ Sat, 11 Dec 04

salam
man alireza vaziry hastam
daneshjooye reshteye nassaji .
khoshhal mishavam agar shoma skhbari dar morede nassajidar ekhtiare man gharar bedin.
ettelaati hamrah ba ax .
kheli mamnoon
khodahafez


alireza vaziry 16:40 @ Sat, 11 Dec 04

salam
man alireza vaziry hastam
daneshjooye reshteye nassaji .
khoshhal mishavam agar shoma skhbari dar morede nassajidar ekhtiare man gharar bedin.
ettelaati hamrah ba ax .
kheli mamnoon
khodahafez


جوان سوسياليست 14:01 @ Thu, 4 Nov 04

بوش: امپراطوری شّر
http://www.javaan.net


Rosva 0:35 @ Thu, 4 Nov 04

ديد تفکيکی؟؟


تجسم 0:28 @ Thu, 4 Nov 04

رسوای گرامی!
برای دوباره جمع بستنت؛...عربده کشی های ايران ...؛ ارجاعت ميدم به کامنت شبح ۱۵ !
؛شبکه جنبی ...؛ اخبار ان تی وی هر نيم ساعت پخش ميشه و رأس ساعت مشروح اخبار!، توی اکثر اماکن عمومی(فرودگاه، راه آهن، بانکها ...) از اين شبکه استفاده ميکنند(مونيتور برای مراجعين)!
ربط اين خبر با خاطره گروگانگيری، نسبی بودنِ تأثير گذاریِ اخبارِ متفاوت، ً بازدهیً نسبی يک خبر برای سوءاستفاده سياسی(پرنده آغشته به نفت ـ جنگ خليج)، نقش رسانه‌های عمومی و شوهای تلويزيونی(مناظره سياستکارها!)و... رو هم بيخيالش چون با اين ديد تفکيکی!!!(کامنت ۲۴) که شما داری احتياج به مطرح کردنش نيست ؛)


دختر همسايه 16:34 @ Wed, 3 Nov 04

شبح عزيز باهات موافقم....خوشحالم که ترفندشون به قول تو کاملا بر عکس عمل کرد ...شاد باشي...
امضا يادم رفت ...:-)
.... sorry


16:29 @ Wed, 3 Nov 04

شبح عزيز باهات موافقم....خوشحالم که ترفندشون به قول تو کاملا بر عکس عمل کرد ...شاد باشي...


ارنستو چه گوارا 12:29 @ Wed, 3 Nov 04

این یک تحلیل اقتصادی مرتبط با موضوع است که میخواستم مقاله اش کنم ولی فعلآ
حوصله ندارم:

مقايسه افغانستان و عراق با ايران مقايسه درستي نيست- چرا؟
چون هدف نهايي و استراتژيک ايالات متحده از حمله به عراق کنترل قيمت نفت بوده است – تآکيد ميکنم کنترل قيمت نفت.
کنترل به معني ارزان شدن و گران شدن تحت کنترل است و نه به مفهوم ارزان شدن.
خلاف تمام تصورات رايج پس از حمله آمريکا به کشورهاي عراق و افغانستان قيمت نفت افزايش چشمگيري يافت. چرا؟
چون با افزايش قيمت نفت آسيب هاي اصلي به اروپاي متحد وارد ميشود. درست است که سهام در آمريکا نيز آسيب ميبيند ولي سود آوري آسيبي که به اروپا مي رسد وامکان کنترل ارزش برابري اويرو و دلار که هم اکنون در دست آمريکاست – جبران مافات را ميکند. يعني موجب افزايش توليد و تصاحب بازار ها توسط آمريکا ميشود و همچنين کاهش بيکاري و اصطلاحآ رونق اقتصادي.بدين ترتيب پول در آمريکا بخوبي مي چرخد.
ايالات متحده با حمله به عراق به هدف استراتژيک خود يعني امکان کنترل قيمت نفت و در نتيجه امکان مانور به منظور جلوگيري از آسيب به بازار بورس آمريکا و همچنين امکان کنترل ارزش برابري اويرو و دلار را بدست آورد- پس ضرورتي به تصاحب بازار نفت در ايران ندارد.
در اين بين آيالات متحده هزينه جنگ را پرداخت و اروپا امکان ارزان خريدن انرژي را از دست داد پس چه کسي سود اصلي را برده است؟
در کوتاه مدت عربستان و ايران بيشترين سود را برده اند- چون مکانيزم اقتصادي آمريکا فعلآمبتني بر گران شدن قيمت نقت است ولي در طولاني مدت با توجه به حرفهايي که در بالا گفتم برنده اصلي انحصارات آمريکايي هستند.تا وقتي که اوپک در مقابل نيازمندي هاي اقتصادي آمريکا قد علم نکند – يعني وقتي که سيستم مسلط در آمريکا نياز به ارزان شدن قيمت جهاني داشته باشد ولي اوپک کاهش توليد دهد – تمامي توليد کنندگان نفت در امنيت هستند و بهمين دليل متحد ايالات متحده آمريکا.


ارنستو چه گوارا 12:21 @ Wed, 3 Nov 04

در حاشيه مقاله نيما راشدان و حمایتش از جورج بوش پسر:
http://akhbar.gooya.com/world/archives/017800.php

اگر نميدانستم كه اين مقاله را راشدان نوشته با خودم ميگفتم يك نفر ميداند كه شيشه حيات جمهوري اسلامي در حضور جمهوري خواهان ايالات متحده بر مسند قدرت است و ميخواهد اين موضوع را بوسيله آمار و ارقام از يك عده لس آنجلس نشين كه به دور از جزئيات سياسي هستند و عمومآ جزو شاخص هاي ناآگاه از منظر سياسي هستند - اثبات كند.

حمايت جمهوري اسلامي در تمامي انتخابات آمريكا از جمهوري خواهان امري كاملآ مشخص است. (بعنوان مثال آزاد سازي گروگان ها و پيروزي رونالد ريگان )
حيات جمهوري اسلامي به شرايط ناآرام و گذرا و همچنين وجود جنگ در جهان بستگي دارد . در شرايط آرام تر خواست هاي مردم ايران محملي براي ظهور مي يابد كه شيشه حيات جمهوري اسلامي را ميشكند. جمهوري اسلامي متحد بلفعل تمامي جنگ طلبان است - چون جنگ به مفهوم عدم ثبات جهاني است و عدم ثبات جهاني به مفهوم ثبات و پايداري حكومت جمهوري اسلامي است.


Rosva 9:30 @ Wed, 3 Nov 04

تجسم عزيز ۳۹
اطمينان دارم که پخش گزارش عربده کشی های ايران در يک شبکه ی جنبی المانی مهمترين عامل در تايين نتايج انتخابات امريکا خواهد بود..........


جوان سوسياليست 5:41 @ Wed, 3 Nov 04

شب تعيين کننده ی سرنوشت
http://www.javaan.net


تجسم 4:17 @ Wed, 3 Nov 04

سلام
بر خلاف ادعای جناب ِ رسوا، اين خبر از شبکه ان تی وی در آلمان پخش شد حتی با تصاويری از اراذلِ مجلسی در حال عربده کشی! اين شبکه خبری زيرمجموعه ای از سی ان ان آمريکا است.


حقوقدان 2:39 @ Wed, 3 Nov 04

من تقصير ندارما دفعه اول پست نشد


حقوقدان 2:37 @ Wed, 3 Nov 04

سلام
ميبينم به سلامتی و ميمنت فيلتر شدی
هروقت ميبينم سايتی فيلتر شده کلی ذوق ميکنم آخه بازکردنش با توجه به هزينّ ميلياردی که برای فيلتر کردن رو دست ملاها مونده مثل آب خوردنه . يه تيک زدن ميتونه ما رو به هر جای فيلتر شده و ممنوع از نظر حکومت برسونه و نيشمونو تا بناگوش باز کنه
موفق باشی و فيلترت مستدام


حقوقدان 2:31 @ Wed, 3 Nov 04

سلام
به سلامتی و ميمنت ميبينم که فيلترت کردن
آخه يه حکومت چقدر ميتونه احمق باشه اينقدر هزينه ميکنن و اونوقت با يه تيک زدن و وارد کردن چند رقم ملت شيشکی ميبندن به اون همه خرج
موفق باشی


شبح 2:18 @ Wed, 3 Nov 04

خسن‌آقای نازنين(32) به اين خوش‌شامه‌یی نوبره والا!
اگه گفته بودی که حکومت ايران هم يه مرگ بر آمريکا بازی راه مي‌دازه يا مي‌شدی نوسترادموس يا به عنوان عضو القاعده دستگيرت می‌کردن!


شبح 1:59 @ Wed, 3 Nov 04

دختر همسايه‌ی بسيار نازنين!(29)
مطمئن بودم که در دوستی با خانم فهيمی چون تو اشتباه نکرده‌ام و مطمئن بودم آن کامنت جعلی است. البته راست‌اش را بخواهی اينقدر قاطع نوشته بود که کمی شک کردم!
به هر حال برای مقابله با اين دشمنی‌های کور فقط يک راه وجود دارد و آن هم اعتماد به يک‌ديگر! اگر برای مثال من آن کامنت‌ها را پی‌گيری نکرده بودم و برای حفظ اين دوستی ارزش قايل نبودم هم‌واره به‌ صورت سوتفاهمی باقی می‌مانند. متاسفانه به نام من هم اين‌جا و آن‌جا دروری می‌نويسند و اميدوارم دوستان به محض ديدن اين کامنت‌ها خبر بدهند.
به هر حال خوشحال هستم که اين اتفاق موجب نزديکی بيشتر ما شد.
راستی اين‌ها وب‌لاگ تو را هم فيلتر کردن و سرزدن بهت سخت شده!
يه راستی ديگه. اون کامنتی را که گفتی موجوده منتها در نظر خواهی اسبق!


آرمین گیله مرد 21:16 @ Tue, 2 Nov 04

سلام ... با دشمنانی که اینها دارند دیگر به دوست نیاز ندارند ....این اولین بار نیست که اینیکی به یاری اونیکی و یا اونیکی به یاری اینیکی شتافتده و فکر نکنم هم اخرین بار هم باشد ....


خُسن آقا 17:02 @ Tue, 2 Nov 04

چند وقت پیش با دوستان سرکار برسر مساله انتخابات آمریکا صحبت می کردم این تئوری توطئه و رابطه آمریکا با بن لادن و سران سعودی را مطرح کردم اونهایی که توی بحث بودند همگی انسانهای روشنی هستند و تا حدودی به سیاست وارد. در اون بحث گفتم همین روزهاست که یک ویدئویی چیزی از بن لادن بیرون میاد و شروع می کنه به تهدید آمریکا. آقایون و خانومهای توی بحث چشمهاشون گرد شد و پرسیدند تو از کجا تا این اندازه مطمئن هستی. گفتم ما خاورمیانه ای ها از شامه ای برخورداریم که این جور مسائل را به راحتی بو می کشیم همگی خندیداند شاید در دلشان به ریش نداشته من هم خندیداند ولی پریروز یکی از آنها آمد و از من پرسید باز هم از اینگونه اخبار داری؟ درپاسخ گفتم من خبری از هیچ چیز ندارم گفت از همان خبرهای بن لادنی. گفتم عزیزجان اون که خبر نبود که اون فقط حدسیات بود. خلاصه بر سر این پیشبینی توی اداره شدیدآ مقامم بالا رفته و همه به چشم دیگری به من نگاه می کنند.


ارنستو چه گوارا 16:51 @ Tue, 2 Nov 04

برای ساخت وبلاگ جدید از این آدرس که شامل مقاله های آموزشی است - خصوصآ مقاله های آموزشی حسن آقا در آن استفاده کردم و البته هاله عزیز هم خیلی کمک کرد- البته یک کامنت گیر مکش مرگ ما ساخته بود که دیدنی بود - بعدش رنگش رو عوض کرد (:

http://www.ketabekhoob.com/data/learn.htm


ارنستو چه گوارا 16:46 @ Tue, 2 Nov 04

شبح جان مقاله و کامنت ها را هنوز نخواندم ولی این بحث در تمام فروم های ایرانی در جریان است - حدود دو ماه - فعلآ در حال نقل مکان به بلاگ اسپات هستم - دوباره میآیم و یک کامنت میزارم -بحث جالبی است.


آدرس جدید در بلاگ اسپات- فعلآ آرشیو را منتقل کردن :
http://www.cheguara.blogspot.com


دختر همسايه 16:26 @ Tue, 2 Nov 04

شبح عزيز .....وای که عجب بلوايی بوده و ما از همه جا بی خبر ديشب رو راحت خوابيديم.....نمیدونم ابن کدوم از خدا بی خبرییه که به من بند کرده و به اسم من کامنت گداشته.....به هر حال از اینکه وقت تو رو گرفتند ناراحت شدم.....:-(((
دیروز من برات نوشتم ۱۰۰٪ مطمنم....ولی امروز اون نوشته رو نتونستم قاطی کامنتات پیدا کنم.....
دوباره مینویسم تا بدونی که من خیلی هم از شوخیت خندیدم..و خوشحال بودم..
شبح جان (خیلی عجیبه که آدم شبح رو جان صدا کنه...معمولا آدم شبح رو صدا میکنه و در میره :-)))
از لطفی که به من داشتی ممنونم
خواننده هميشگيت هستم و از اينکه منو به لیست لینکات اضافه کردی خیلی خوشحال شدم.....شاد باشی ....(.اینو دیروزبرات نوشتم.....)

خودم فکر میکنم که از اینکه چند بار از نوشته های شیوا (فریاد بی صدا)http://shima.blogspot.com/ خوشم اومد و براش کامنت گذاشتم ...از اون لاتهایی که از نوشته های این خانم خوششون نمیاد ....از من هم خوششون نیومده و از همونجا این مسله شروع شده........خیلی در این دنیای virtual reality میشه از این تقلبات کرد.....
کاش میشد به نوعی از این کارها و آدمهای متقلب جلوگیری کرد

شاد باشی شبح جان
دختر همسایه شما


Rosva 16:00 @ Tue, 2 Nov 04

راستی چرا اين کيبورد ما همزه ندارد؟؟


Rosva 15:55 @ Tue, 2 Nov 04

شبح جانم
حرف من اين بود که مردم و حکومت ايران و زنده باد و مرده باد گويی انها برای رای دهنده ی متوسط امريکايی فی السويه هستند و بنا بر اين در رسانه های گروهی امريکا بازتاب چندانی ندارند.در باره ی تاثير بن لادن و صدام در انتخابات امريکا شکی نيست.


Sabri 13:36 @ Tue, 2 Nov 04

shabah va digar rofaga braye gerftane hgoge avalie va bedihi ,kargaran majbor be etesabe gaza shodeand, xahesh mikonam ozae ra dark konid va neshan va be kampin bepivandid


شبح 13:02 @ Tue, 2 Nov 04

رسوای عزيز!(۲۴)
اول اين که ؛ما؛ را با حکومت جمع نبند لطفا!
دوم اين که بايد ديد خبر و عکس ؛مرگ بر آمريکا؛ گفتن نماينده‌گان مجلس ایران در رسانه‌هاي آمريکايی منتشر شده است با نه؟
به هر حالا اين عمل و پخش فيلم ويدئويی بن‌لادن از رسانه‌هاي آمريکايی تاثير مثبتی روی راي بوش می‌گذارد. حرف اين است. حالا اگر تو مي‌گويی اصلا برای افکار عمومی آمريکا بن‌لادن و صدام و جمهوري اسلامی مطرح نيست! خب داري حرف عجيب و غريبي می‌زني!


Rosva 12:55 @ Tue, 2 Nov 04

سلام
چند نکته قابل تذکر:
شبح جانم:بنظر ميايد که ارزش خود را در انتخابات امريکا زياد حساب کرده ايد!!تظاهرات مردم ايران و ْمرگ بر امريکاْ گفتن شما انعکاسی در رسانه های گروهی امريکا تدارد و بنا بر اين تاثيری هم در نتايج انتخابات نخواهد داشت.
che عزيز ۱۲ :تحليل شما از طرفداری بوش و کری از اسراييل کمی لنگ ميزند.بوش و کری هردو طرفدار و حامی اسراييل هستند ولی دوستی انها ْمتريْ و اندازه گرفتنی نيست که معلوم شود کی بيشتر و کی کمتر دوست اسراييل است.دوستی بوش ريشه مذهبی و دوستی کری ريشه اعتقادی دارد اما هميشه بين ۷۰ تا ۸۰ درصد يهوديان امريکايی به نامزد حزب دموکرات رای ميدهند. بر خلاف نظر شما هم اين بوش است که در صورت انتخاب مجدد به تاسيسات هسته ای ايران حمله خواهد کرد.

روزبه عزيز ۱۸ :همه ی ما از سياست متنفريم ولی پدرش بسوزد که راه فراری از ان نداريم!!


مهرداد 11:34 @ Tue, 2 Nov 04

البته سابقه‌ سردمداران جمهوری اسلامی در زد و بند با جمهوری‌خواهان روشن است. از آزاد نکردن گروگان‌های سفارت قبل از انتخابات ۸۰ ٬ که به نفع ريگان تمام شد٬ گرفته تا جريان اليور نورت و معاملات اسلحه٬ و حتی مذاکرات پنهانی چند وقت پيش. بعيد نيست اين اظهار نظرها و ژست‌های اخير هم به منظور کمک به بوش و به اميد زد و بندهای جديد باشد.


خدابيامرز 11:01 @ Tue, 2 Nov 04

سلام عليکم

اون جمله آخر تا حد زيادی درسته. البته ما نمونه های مغاير هم کم نداريم.مثل همين حکومت خودمون .که فعلا هم دوام داره.

انگار تو روزنامه ايران بود که خوندم .نوشته بود که يک شرکت مشاوره ای به بن لادن توصيه کرده تسليم بشه.تا اينطوری بوش رئيس جمهور بشه که به نوبه خودش يک پيروزی برای گروهی مثل القاعده محسوب می شه.چون سياست های بوش باعث می شه که مسلمانها و به خصوص اعراب بيشتر با امريکا بد بشن . و اين يعنی يک جا ۱پای بزرگتر برای القاعده.
شايد اينها هم همين فکر رو دارند؟


hormoz momayezi 10:23 @ Tue, 2 Nov 04

سلام عزیز بسیار عالمانه نوشته اید ولی این سیاست حمایت از بوش رسما هم از سوی اقای روحانی در اروپا اعلام شد و جز اینهم انتظاری نمیرفت چرا که با اقای بوش زبان مشترک دارند و با اقای جان کری خیر!


آوات 10:03 @ Tue, 2 Nov 04

نکته خوبی رو اشاره کردی


sani 9:24 @ Tue, 2 Nov 04

سايتتون خيلي جدي بود البته بعضي از پستهاش من اهل سياست نيستم. ولي بقيه پستهاتون رو خوندم شاد و پايدار باشيد


روزبه 9:17 @ Tue, 2 Nov 04

از سياست به شدت بدم مياد و سعی می کنم تنها ئر حيطه های اجتماعی حرف بزنم..البته نميشه از تحليل خوبت بدون يک دست مريزاد گذشت


سیاهکل 8:02 @ Tue, 2 Nov 04

چی بگم والا


سکوت مرگ 7:21 @ Tue, 2 Nov 04

اگه مرد بودن نمی ذاشتن دقيقه نود داد مرگ بر آمريکا توی خونه ی ملت بدن هميشه از ترس يه کارايی رو می کنن برای همين هميشه بايد مثل عقب مانده با هاشون رفتار بشه ؟
يه فتوبلاگ برای انتخابات رياست جمهوری امريکا درست کردن که من جايی نديدم لينکش باشه اينم از اون مدل تبليغاته http://vote2004.fotopages.com


Hadi 5:09 @ Tue, 2 Nov 04

be har tarighi ke emkanash hast ,kampine vasie braye hemayat az in rofgha be rah bendazim, sohbatam ba hame falin kaegari,azadixahan, va ensanhahast, dar har ja dar mahale kar va zistetan dat be in kar bezanid.


Hadi 5:05 @ Tue, 2 Nov 04

ادامه اعتصاب غذا در کارخانه نساجی کردستان

به اطلاع عموم کارگران ومردم آ زادیخواه ایران ونهادهای بین المللی دفاع از حقوق کارگران می رساند که اعتصاب غذای75نفر از کارگران شرکت نساجی کردستان که از روز دهم آبان شروع شده بودامروز واردسومین روز خود شده است اخراج کارگران در پی برنا مه ریزی واگذاری شرکت نساجی کردستان به بخش خصوصی صورت می گیرد. اسامی 75 نفر از کارگران برای تعدیل وخرید خدمت با شرایط پرداخت سه ما ه حقوق به ازای هر سال خدمت اعلام شده است، در مقابل کارگران خواهان پرداخت هشت ماه حقوق ومزایا یا باز گشت به کار هستند که با جواب رد کارفرما مواجه شده اند.

اعتصاب غذای کارگران در حالی وارد سومین روز خود شده است که 5نفر از آنان به علت ضعف جسمانی ناشی از سالها کار مشقت باردچار افت فشار خون و با آمبولانس راهی بیمارستان شده اند و پیش بینی می شود که تعداد بیشتری از کارگران به این وضع دچار شوند. این در حالی است که از عصر امروزکارگران همه سالنهای ریسندگی ،بافندگی ومقدمات در حمایت از کار گران اخراجی دست از کار کشیده اند وکار گران شرکت شاهوو شین بافت و اقشار مختلف مردم طی طوماری از اعتصاب کارگران نساجی کردستان اعلام پشتیبانی کرده اند

کارگران خواهان اعلام حمایت جهانی از اعتصاب آنها و فشار به جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق بر حقشان هستند.

کمیته حمایت ازکارگران اعتصابی _ سنندج

11/8/83
shabahe aziz

lotfan bar roye safhe asli nasb konid. .braye etelae bishtar be sayte rowzane moraje konid.


Hadi 5:04 @ Tue, 2 Nov 04

ادامه اعتصاب غذا در کارخانه نساجی کردستان

به اطلاع عموم کارگران ومردم آ زادیخواه ایران ونهادهای بین المللی دفاع از حقوق کارگران می رساند که اعتصاب غذای75نفر از کارگران شرکت نساجی کردستان که از روز دهم آبان شروع شده بودامروز واردسومین روز خود شده است اخراج کارگران در پی برنا مه ریزی واگذاری شرکت نساجی کردستان به بخش خصوصی صورت می گیرد. اسامی 75 نفر از کارگران برای تعدیل وخرید خدمت با شرایط پرداخت سه ما ه حقوق به ازای هر سال خدمت اعلام شده است، در مقابل کارگران خواهان پرداخت هشت ماه حقوق ومزایا یا باز گشت به کار هستند که با جواب رد کارفرما مواجه شده اند.

اعتصاب غذای کارگران در حالی وارد سومین روز خود شده است که 5نفر از آنان به علت ضعف جسمانی ناشی از سالها کار مشقت باردچار افت فشار خون و با آمبولانس راهی بیمارستان شده اند و پیش بینی می شود که تعداد بیشتری از کارگران به این وضع دچار شوند. این در حالی است که از عصر امروزکارگران همه سالنهای ریسندگی ،بافندگی ومقدمات در حمایت از کار گران اخراجی دست از کار کشیده اند وکار گران شرکت شاهوو شین بافت و اقشار مختلف مردم طی طوماری از اعتصاب کارگران نساجی کردستان اعلام پشتیبانی کرده اند

کارگران خواهان اعلام حمایت جهانی از اعتصاب آنها و فشار به جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق بر حقشان هستند.

کمیته حمایت ازکارگران اعتصابی _ سنندج

11/8/83
shabahe aziz

lotfan bar roye safhe asli nasb konid. .braye etelae bishtar be sayte rozane moraje konid.


che 4:16 @ Tue, 2 Nov 04

برخلاف تصور عام که میپندارد حضور بوش مساوی ست با برخورد شديد نظامی با حکومت ايران اين کری و دموکرات ها هستند که به دليل هم پيمانی با اسرائيل به دنبال در هم کوبيدن حکومت ايران به وسيله ی لشکر کشی نظامی هستند. اگر به صحبت های بوش در زمان های مختلف در مورد حکومت ايران دقت کرده باشيد ترجيع بندش اين است:« مردم ايران خود بايد سرنوشت خود را معين کنند» و ميدانيم که مردم ِ له شده در فشار اقتصادی ِ ايران توان انقلاب ( چه به صورت مدنی چه غير مدنی) را ندارند. شايد ميان مردم ايران با مردم عراق( همان قوم فرسوده ای که مجسمه ی صدام را حتی به کمک آمريکايی ها پائين کشيدند) تفاوت زياد باشد اما يک اشتراک خيلی پر رنگ وجود دارد. ايرانی ها هم توان و جرات تغيير در وضعيت خود را ندارند. همه نشسته اند چشم انتظار امام گودو ( ع) . از وضعيت راضی نيستند اما از آينده هم در هراسند که مبادا از اين هم خاکستر نشين تر شوند. پس دل به اتفاق و معجزه و حرکتی خارج از خود خوش کرده اند. حکومت ايران امروز به دليل ترس از کری و دموکرات ها و اسرائيل (مرگ) به تب ( بوش) راضی شده. تند رو های حکومت( چون به اصطلاح اصلاح طلبان آنچنان منکوب شده اند که برای کمی بيشتر بودن دست به دامن هاشمی رفسنجانی آويخته اند) خوب ميدانند که پيروزی کری برابر است با حمله ی شديد نظامی اسرائيل و آمريکا به تاسيسات هسته ای و بعد هم سرنگون شدن حکومت. پس سعی ميکنند با شعار مرگ بر آمريکا دادن مردم آمريکا را به سوی بوش هل بدهند. اگر به سخنان ديروز شمخانی دقت کرده باشيد او در جواب خبرنگاری که از او ميخواهد انتخابات را پيش بينی کند با طعنه می گويد:« با تقلب؟( يعنی مردم آمريکا نقشی در انتخابات ندارند) و بعد ادامه می دهد :« مردم آمريکا از نظامی گری و جنگ خسته شده اند» و سر ِ آخر فکر ِ حکومت را لو ميدهد و می گويد :« با توجه به حجم تقلب !!! کری انتخاب ميشود»( که يعنی رای مردم خسته از نظامی گری به بوش فايده ندارد !! و اين کری است که با توجه به تقلب و پشتيبانی ِ دست های پشت پرده( لابی صهیونیست ها؟!!!) رای می آورد تا با نظامی گری حرکتی کرده باشد * بر خلاف نظر ِ مردم آمريکا*......


کنجکاو 3:19 @ Tue, 2 Nov 04

شبح گرامی!
به باورم در دانش اجتماعی، دست ما باز است که از هر داده ايی برداشت خود را داشته باشيم و به برآيند دل خواه خويش برسيم. می خواهم بگويم با اين داده ها می توان گفت که تو درست می گويی و يا به برداشتی واژگون برسيم. برای نمونه می توان ديگر دارده ها را هم به کار برد و نشان داد که نه (در اين جا حکومت خواهان روی کار امدن جان کری می باشد) برای نمونه هزينه که لابیست ها ايرانی در آمريکا می کنند و يا سخنان کری در اينکه در گفتگو را (هم چون کلينتون) بر روی حکومت اسلام باز می گذارد (نمونه اروپاييش را می شناسيم) و يا ديدار شهر دار دمکرات لس آنجلس با ايرانيان (؟) آن شهر که به روشنی خواهان گفتگو با حکومت اسلامی بود، شد. و نمونه های ديگر.


marmalade 3:18 @ Tue, 2 Nov 04

سلام.بالاخره موفق شدم به کمک یکی ازدوستان مشترک سايتتون رو ببينم.چند وقتی بود هر چی تلاش می‌کردم بيام و جواب پيغام محبت آميزتون رو بدم نمی‌شد. مرسی از کامنت دلگرم کنندتون.موفق باشيد.


جوان سوسیالیست 2:08 @ Tue, 2 Nov 04

رژيم ايران: همسايه خوب ولی «مغرور» آمريکا
... به همین دلیل این باعث تعجب نیست که یکی از مقامات بلند پایه رژیم، حسن روحانی، اعلام میکند که ترجیح نمی دهد که جان کری و دموکرات ها در انتخابات هفته دیگر پیروز شوند! دبیر « شورای عالی امنیت ملی»، که مسئول اصلی مذاکرات هسته ای رژیم است، گفت که " ما ترسی نداریم که جمهوری خواهان برنده شوند." وی افزود: " ما از دموکرات ها خیری ندیده ایم. نباید فراموش کنیم که اکثر تحریم ها و فشارهای اقتصادی در دوره کلینتون بر ایران تحمیل شد...
http://www.javaan.net/maghalat_kargari/edit141.pdf


جوان سوسیالیست 2:04 @ Tue, 2 Nov 04

با بحث شبح موافقم؛ در انتخابات آمریکا بن لادن و ج-ا به بوش رای دادند، جان کری البته از این رای، هرچند به رقیبش! داده شد اما خرسند است.


شهلا 1:52 @ Tue, 2 Nov 04

خوب جیم کری هم اگر بیاد که گفته من هم در باره ایران سیاست بووش را دنبال میکنم!!!!!! حالا تا چند روز آینده مشخص میشه به هر حال برای ما همان آش است و همان کاسه.......


rebel 1:06 @ Tue, 2 Nov 04

به شيوه نمايندگان مجلس: احسنت، صحيح است.


لرد شارلون 1:02 @ Tue, 2 Nov 04

شبح جان؛
دقيقاً به نکته‌ی اصلی قضيه اشاره کرده‌ايد. برای نظام ايران، بهتر است که بوش بر سر کار بيايد. و من می‌گويم که برای بوش و نومحافظه‌کارهای آمريکا هم بهتر است که نظام فعلی ايران نه تنها حفظ شود که تندروترها هم سر کار بيايند. خاتمی با کرزای دوستِ صميمی است و اين مثلاً نظمی که حضرات برای منطقه در نظر گرفته‌‌اند را حفظ می‌کند. از آن طرف هم هر دو طرفِ سرکار در ايران و آمريکا، می‌توانند با کوبيدن بر طبل جنگ و هشدار به وجود شرايط خطرناک برای کشور، هر کاری خواستند انجام دهند.
البته نظر من هم اين است که هيچ کس نمی‌تواند حکومتی که مردم‌اش راضی نيستند را سرکار نگه دارد و اين سيستم چه در آن‌جا و چه در اين‌جا ناپايدار خواهد بود، ولی در موردِ اين‌که چه زمانی سيستم به مرز ناپايداری خواهد رسيد و نشانه‌های بحران بيش‌تر و عيان‌تر ظاهر خواهند شد، فعلاً نمی‌توان نظری داد. تنها می‌توان گفت که احتمالاً در ايران زودتر به اين وضعيت خواهيم رسيد. البته در موردِ اين که آيا اصولاً کسی می‌تواند نگه دارد يا نمی‌تواند هم می‌توان کمی گير داد! کما اين‌که نمونه‌هايی را در همه‌ی جهان شاهد بوده‌ايم که تا جايی که دوست داشته‌اند و به نفع‌شان بوده، نگه داشته‌اند (-؛


شبنم 0:44 @ Tue, 2 Nov 04

..حالا هم که کامنتم لکنت زبون گرفته، هی تکرار ميشه!:))


شبنم 0:05 @ Tue, 2 Nov 04

اااا، اول شدم جدي جدی!:)) حالا هول شدم چی بگم!؛))


شبنم 0:05 @ Tue, 2 Nov 04

اااا، اول شدم جدي جدی!:)) حالا هول شدم چی بگم!؛))


شبنم 0:04 @ Tue, 2 Nov 04

اااا، اول شدم جدي جدی!:)) حالا هول شدم چی بگم!؛))






زبان:
نگهداری مشخصات؟






تعداد مطالب وبلاگ: 1264
تعداد نظرات: 26620
تعداد بازديد کنندگان:
Last update: october 6, 2006 01:02 am


از کجا آمده‌اند؟