سه شنبه، 31 شهریورماه 1383 | September 21, 2004

نام‌شویی

باز فريب‌مان دادند! همه‌ی‌مان را به‌صف کردند تا نام‌مان را تغيير دهيم تا بتوانند تاريخ را تحريف کنند! حق دارند نام ما شريف است و لکه‌ی ننگ ديکتاتوری و قتل بر آن نشانده نشده است و می‌خواهند نام ما را با نام خودشان که آلوده به هزار جنايت و قتل و جهل و خيانت‌ات است عوض کنند!
احتمالا با اصطلاح پول‌شویی آشنا هستيد. کسانی که دارای پول کثيف(با منشا موادمخدر، قاچاق...) هستند با عمليات بانکی پول کثيف خود را تبديل به پول تميز و قانونی می‌کنند. حالا اين قضيه‌ی "نام" عوض کردن هم دقيقا با همين هدف دارد دنبال می‌شود. به متنی که در خبرنامه گويا (برای بچه های امروز) منتشر شد رجوع کنيد ببينيد چه دارند می‌گويند. دارند تاريخ را بگونه‌یی می‌نويسند که کاملا حذف‌مان کنند گويا اساسا وجود نداشته‌ايم. مهندس بازرگان بوده است و حنيف‌نژاد و بعد هم غاصبان انقلاب و حالا فرزندان‌شان! و ما گويا اصلا نبوده‌ايم. فرزندان آنان که در خاوران خفته‌اند، برادران و خواهران‌شان، اصلا وجود خارجی نداشته‌اند! بچه‌های امروز چه کسانی‌ هستند؟ و چه کرده‌اند بخوانيد نظر مشعشع‌شان را:
"بچه های امروز را از جامعه بیرون کردند، نشاط و آفتاب را از آنان گرفتند، آنان را از مناطق آزاد راندند، بچه های امروز بنیان را بنیاد کردند و حیات نو را پی گرفتند،"
ما کجا هستيم؟ فقط خودشان هستند "نشاط" و "آفتاب" و "مناطق‌آزاد" و "بنيان"و "حيات‌نو" می‌شود دستآورد نسل امروز! جل‌الله خالق از اين‌همه دروغ و دونگ و فريب! جوری تاريخ را می‌نويسند که انگار در تمام اين سال‌های شوم که ما را کشتند و تبعيد کردند و بدون محاکمه و حق داشتن وکيل اعدام کردند و حتا گورمان را نشان نگذاشتند اين فقط آن‌ها بودنند که روزنامه منتشر کردند و حرف زده‌اند و کاری انجام داده‌اند بعد روزنامه‌هایی که توسط خودشان برای فريب نسل جوان و برای تحريف تاريخ منتشر کرده‌اند دست‌آورد نسل امروز می‌دانند!
اما همه می‌دانيم ماجرا چيست! ماجرا خيلی ساده است. نسل امروز از دوم‌خرداد و دروغ و دونگ‌اش بريده است و به اينترنت آمده است تا "زيتون"، "سايه"، "عزيزدوردونه"، "هزار حرف ناگفته"، "شراگيم"، "شاهد"، "آرش سرخ"،"زن ناقص‌العقل"، "صفرمطلق"، "اميد حبيبی"، "آزادی بيان"، "زمينی"، "خورشيدخانم"، "زهرخند"، "لرد شارلون"، "افسون افسرده"، "آيات شيطانی"،"صورتک"، "گفتارنيک"، "فضولک"، "شبنم"، "نيچ"، "الهام"، "هستی" و هزاران نام ديگر... باشد، و در اين ميان "سرزمين آفتاب"، "بامداد"، "گل‌کو"، "زنانه‌ها"، "لندنی"، "خسن‌آقا"، "سيپريک"، "فرهنگ"، "شادی شاعرانه"، "منوچهر"، "ره‌گذرثانی"، "ترانه"، "پرده"، "مهران"، "آذر فخر"، "نسرين"، "کنج‌کاو"، "خرس مهربون"، "چه‌گوارا"، "شمر" ده‌ها نام ديگر... را يافتند که از نسل ميانه بودند و تاريخ زنده‌ی انقلاب و بعد از انقلاب بودنند و چشمان‌شان را به‌روی حقايقی باز کردنند که ناگفته مانده بود و تحريف شده بود! و نسل امروز روبه‌روی پدران و مادران درون حاکميتشان ايستادند و از "خاوران" سوآل کردد؟ از سی خرداد؟ از باورهای ارتجاعی پرسيد و سراغ تابستان 76 را گرفت؟ "دفاع مقدس" برای‌شان شد جنگ فرسايشی برای نابودی راديکاليزم آزاد شده از انقلاب. حالا حرف‌های جديدی می‌شنيدند. "اعدام" و "سنگ‌سار" و "حکومت دينی" ديگر برای‌شان معنا نداشت و اين‌ها حرف‌های جديدی بود که می‌شنيدند که در روزنامه‌های دوم خردادی نيافته بودنند! از آزادی‌های ماگزيماليستی سر درآوردند ديگر به آزادی‌های قطره چگانی "مردم سالاری دينی" فکر نمی‌کردنند حالا حتا حقوق "هم‌جنس‌گرايان" هم برای‌شان مسئله شده بود. به مذموم بودن "اعدام" فکر می‌کردنند. "آزادی بيان" را بی‌قيد و شرط می‌خواستند... ديگر "کيهان" و "مرتضوی" برای‌شان دشمنان کوچکی شده بود حالا کليت اين نظام هم‌آهنگ، در وقت بحران، را نشانه گرفته بودنند! آزادی می‌خواهند نه فقط برای "محتشمی"، "بهزاد نبوی"، "فائزه هاشمی"،... برای همه، برای کمونيست‌ها، بهائيان، مجاهدين، کيهان، اصلاح‌طلبان، هم‌جنس‌گرايان، سلطنت‌طلب‌ها،... برای نسل امروز "بازی‌گران" مهم نيستند "قواعد بازی" مهم است! و قاعده‌ی بازی اين است "آزادی بيان بی‌قيد و شرط برای همه"!
حالا می‌خواهند به‌صورت سمبوليک و نمادين نام‌مان را تغيير بدهيم تا تاريخ‌مان را تحريف کنند تا بگويند نسل امروز نسل "حيات‌نو" است! نسل امروز فرزند محتشمی و خاتمی و مزروعی است! پدران و مادران نسل امروز را کشتند و حالا می‌خواهند فرزندنشان را هم مصادره کنند! شناسنامه‌ی تقلبی برای‌شان صادر کنند و نام خود را به عنوان پدران و مادران‌شان بنويسند!
اما زهی خيال باطل حداکثر بتوانيد برای يک روز فريب‌مان بدهيد! وقتی آن‌ها "عکس امام‌شان" را در ماه نشان می‌دادنند ما به خاوران اشاره کرديم! اينترنت در دستان ماست نمی‌گذاريم فريبمان بدهيد! بايد بگوييد وقتی جوانان را هزار هزار روی مين می‌فرستاديد شما کجا بوديد؟ وقتی صدها نفر را در تابستان 76 مثله کرديد شما کجا بوديد؟ وقتی قراردادهای اسارت‌بار يکی پس از ديگری بسته می‌شد شما چه سمتی داشتيد؟ وقتی دختران و پسران را در کوی برزن به دليل پوشش کمی متفاوت‌شان تحقير می‌کردنند مسئوليت دولتی شما چه بود؟ وقتی دانش‌گاه‌ها به قبرستان تبديل شده بود شما با کدام بورس دولتی در کدام کشور تحصيل می‌کرديد تا دکتر و مهندس شويد به خرج اين مردم؟ وقتی جوانان معتاد می‌شدند، کارگران و کشاورزان و طبقات تهی دست گرسنه‌گی می‌کشيدند مسئوليت و پست دولتی شما چه بود؟
ما آزادی را برای همه می‌خواهيم و حق پرسيدن از همه چيز و از همه کس را برای خود قايل هستيم و جناحی از نظام بر جناح ديگر برای‌مان ارجحيت ندارد. ما خواهان آزادی "حنيف مزورعی" هستيم و اگر فردا پسر "مرتضوی" هم توسط اين جناح بازداشت شود خواهان آزادی او هم خواهيم بود! "نام" بازداشت شده برای ما مهم نيست حتا "جرم" او هم مهم نيست مهم اين است که با موازين انسان متمدن امروزی بايد جرم و مجازات تعيين شود. و "بيان" را هر بيانی را آزاد می‌دانيم و هر قانونی را که بخواهد نوعی از "بيان" را ممنوع و "جرم" تلقی کند به حکم قوانين بنيادی و جهان‌شمول مردود و نامحترم می‌دانيم.
جلوی تحريف تاريخ را بگيريد و نگذاريد حالا که اجماع جهانی برعليه حاکميت ايران دارد شکل می‌گيرد با "خاتمی" ديگری فريب‌مان بدهند و دشمن‌مان را "کيهان" و "مرتضوی" معرفی کنند تا دشمن اصلی را نبينيم!
ما امروز ديگر "امروز" نيستيم "فردا" هم نيسيتم، خودمان هستيم! با هزاران رنگ و بو و نقش و نگار و نام نشان! که يک چيز می‌گوييم: آزادی بيان بی‌قيد و شرط برای همه!

September 21, 2004 01:05 PM | TrackBack

pooya arjomand 19:55 @ Fri, 24 Sep 04

سلام ببخشید پیام قبلی لینک وبلاگم را اشتباه گذاشتم.
لینک صحیح وبلاگ بیان:
http://azadsho.blogspot.com


pooya arjomand 19:52 @ Fri, 24 Sep 04

سلام
جناب شبح من لينک شما را در وبلاگم قرار دادم. من نويسنده وبلاگ ايران آزاد هستم که قبلا هم مورد لطف شما قرار گرفته بودم. از شما می خواستم لينک وبلاگ بيان را به فهرست لينکهايتان اضافه کنيد.
متشکرم


jay 15:59 @ Fri, 24 Sep 04

فقط برای تائيدی بر حرفهای شبح عزيز


برای همدلی با سرکوب شدگان واقعی ! نه برای همراهی با قاتلان ديروزی و " خندان " های " امروز "

چه کسی فريبمان ميدهد ؟
چه کسی سنگ می اندازد ؟
زنان مان، زنده و افسرده
در زير فشار سنگ ها " له " ميشوند
به پيکر دخترکان مان ، تجاوز و سپس اعدام و ...
پسرکان مان را فراری می دهند با زبان شلاق و گلوله
و
" ما "
قدرت " جانيان " را می ستايم !
هورا کشان ميکنيم
دفاع از " قاتل "در، مقابل " قاتل ها "
زبان مان را سال هاست بريده اند
دهان مان را سال هاست دوخته اند
قلبمان را سال هاست " نشانه " رفته اند
و
و
و
دوستانمان را
در نا آکجا آباد ها
خاوران ها
و
و
و
چال کرده اند
و "ما " بی شرمانه
به بازی گرفته می شويم !
شايد اين سيد خندان
اين بار، با " ما " باشد !
شايد ...
و
و
و
دلش برای "ما " به تپد !!
چه تمنای ذليلی
و حقارتی که بزک شده ...
و
و
و
" من "
از جنس " شما " نيستم
و
انتظار " مرا "نخواهد کْشت
حقارت اما می کْشد مرا ...

شبح جان ببخش طولانی است !‌


شبح 9:50 @ Fri, 24 Sep 04

ارنستوی نازنين!(89)
مرسی! ولي خوب معلوم شد اين برادران و خواهران گرامی چقدر اهل اتحاد هستند و چگونه کوچک‌ترين نوای مخالف خود را پاسخ می‌دهند!

شين عزيز!(90)
ممنون از لطف‌ات. مسلما با بخش ضد سانسورش مخالفتي ندارم با ان بخش‌اش که مي‌خواهند اينترنت را هم اول دوم خردادی کنند و بعد مانند بلايي که به سر جامعه آوردند اينجا را هم با ياس و نااميدي بکشانند مخالف هستم


شين 0:53 @ Fri, 24 Sep 04

با وجود همه‌ي احترامي كه براي‌تان قائل‌ام و درك‌تان هم مي كنم، اما دليلي براي آزرده‌گي تان از انجام اين كار كه براي مقابله با انديشه‌ي سانسور بوده، نمي‌بينم. پاينده باشيد و آرام بگيريد حتا در سخت‌ترين شرايط! ببخشيد كه در نسبت كوچك تري چنين توصيه‌اي كردم.


ارنستو چه گوارا 14:25 @ Thu, 23 Sep 04

زنده باد شبح - همین و همین

شبح پست دولتی نداشته که برای شما توضیح دهد کجا بوده و چکار کرده ولی شایعاتی وجود دارد که جناب خاتمی عضو هیئت 50 نفره اعدام بوده است


شبح 1:34 @ Thu, 23 Sep 04

جناب حاج رضا!(۸۳)
من وجداني آسوده دارم شما قاتلين آدم‌کش که دست‌تان به خون شريف‌ترين فرزندان اين سرزمين آلوده است و تا اسم خاوران مي‌آيد مو به تنتان راست مي‌شود و از پول اين مردم آن قدر خورده‌ايد که داريد مي‌ترکيد برويد به فکر شب‌هاي‌تان باشيد!
دوستان عزيزي که خواب خوش اتحاد با شما را مي‌بينند بايد نگاه کنند ببيند چگونه تا اسم خاوران می‌آيد رنگ از رختان مي‌پرد!


شبح 1:27 @ Thu, 23 Sep 04

امير جان!(۸۴)
چه فرق می‌کنه من چه کار می‌کردم؟ اگر روزي خواستم وکيل مجلس بشم يا وزير و رئيس‌جمهور بشم انوقت بايد مورد اين پرسش‌ها قرار بگيريم. الان مسئله اين نيست که من چه مي‌کردم مسئله اين است که عده‌يي در خاوران و لعنت‌آباد خوابيده‌اند که بايد قاتلين‌شان مشخص بشود چه کساني هستند؟ اين يک نمونه!
به هر حال بحث حتا اين هم نيست مسئله اين است که تاريخ را مي‌خواهند تحريف کنند و جور ديگري جلوه بدهند بايد جلوي اين ايستاد همين!


ترانه 23:09 @ Wed, 22 Sep 04

منوچهر عزيز ! برايت ميل زدم اما برای اطمينان بيشتر ای ميل خودم را هم نوشتم. ترانه


manochehr 21:59 @ Wed, 22 Sep 04

ترانه عزيز.
لطف کن يک ميل به من بزن.
شبح جان ببخشيد٫من از ترانه عزيزم ميلی نداشتم برای همين از سايت تو سو ء استفاده ميکنم.


امير 21:19 @ Wed, 22 Sep 04

شبح جان چرا جواب علی رضا را کامل ندادی؟ بالخره در آن سالها خودت چه کار می کردی؟ اگر زندان بوده ای بگو زندان بوده ام. اگر هم در کنج خانه ات خزيده بودی آن را هم بگو. فقط بگو در آن سالها که اصلاح طلبان ژست های دولتی را اشغال کرده بودند و خاوران پديد آمد خود تو چه می کرده ای؟


رضا 20:19 @ Wed, 22 Sep 04

سلام
خواستم بگم که شما شب چیز سنگین میخورین وقتی پریشون از خواب پا میشین یه چیزهایی هم مینویسین سعی کن شب چیز سنگین نخوری که این همه اراجیف رو بنویسی .....


شبح 20:06 @ Wed, 22 Sep 04

عباس جان!(80)
منظورت کيه؟


شبح 20:04 @ Wed, 22 Sep 04

عليرضای عزيز!(76)
من قصد انتقام کشی ندارم. در يکی از کامنت‌ها هم از قول ماندلا نوشتم: "می‌شود بخشيد اما نمی‌توان فراموش کرد." اين که اول انقلاب چه گذشت قصه‌ی خونبار مفصلی است که بايد باز شود و سر تک تک مسايل‌اش بحث کرد. به هر حال کشتار بی‌رحمانه‌ی سال 76 در حالی صورت گرفت که فضای کشور کاملا در اختيار حکومت بود. خوب است در مورد آن تابستان شوم بيشتر تحقيق کنی که چه شد.
در مورد اين که من از شعر و يا اشخاص ديگر نمی‌نويسم اشتباه می‌کنی و داری باز بدون تحقيق حرف می‌زنی. من سه سال است که وب‌لاگ می‌نويسم اگر سری به آرشيوم بزنی می‌بينی که عکس و شعر و نقل قول از گروه‌ها و آدم‌ها و سليقه‌های مختلف خواهی يافت. کمی تحقيق کردن و حرف زدن برای‌ات مفيد است.
اما اين که حرف‌های مرا ناصادقانه خوانده‌یی و در آن تناقض يافته‌یی مشکل از درک توست تناقضی در آن‌ها نيست. من به طور مشخص و شفاف نوشته‌ام که چرا به اين حرکت اعتراض داشته‌ام.
بالاخره خاورانی وجود دارد يا نه؟ بالاخره اعدام کودکان و زنان باکره وجود دارد يا نه؟ بالاخره اين اقتصاد و فرهنگ ورشکسته محصول سال‌هل حکومت همين اطلاح‌طلبان است يا نه؟ تو خودت برو جواب اين سوآل‌ها و هزاران سوآل ديگر را پيدا کن حقيقت با اين که شبح چه بوده يا چه است تغيير نمی‌کند!
اما راستی اگر من زندان رفته باشم و شکنجه شده باشم تو از کجا بايد خبرش را شنيده باشی؟ مگر خدای نکرده از برادران حاجی اطلاعاتی هستی؟ البته اين را برای شوخی نوشتم اما آخه نازنين بعد از انقلاب بيش از صدها هزار نفر زندانی شده‌اند و چند ميليون نفر در اطلاعات پرونده‌های ريز و درشت دارند آخه تو از کجا بايد همه‌ی اونها را بشناسی!؟


abbas 19:45 @ Wed, 22 Sep 04

کسی برای شما ها در ايران ترره هم خورد نميکنه متاسفانه بايد به تو بگم دوران شما عقب افتاده ها تمام شده


علیرضا 17:39 @ Wed, 22 Sep 04

(ادامه) کسی که نوشته های شما را دنبال کند خیلی زود احساس میکند صداقت در نوشته هایتان نیست. از یک سو می گویید: ما خواهان آزادی "حنيف مزورعی" هستيم و اگر فردا پسر "مرتضوی" هم توسط اين جناح بازداشت شود خواهان آزادی او هم خواهيم بود! " .. و از طرف ديگر وقتی پای اعتراضی يا سخنی پيش می آيد که با منافعتان نميخواند و شما ليدر آن نيستيد شروع به مخالف خوانی می کنید و خط و نشان می کشيد. از يک سو می گوييد ما مخالف اعداميم و از طرف ديگر بوی خون و انتقام از کلمه کلمه تان به مشام می رسد. از طرفی ميگوييد باید شهامت اعتراف به اشتباهات را داشت و اگر به کسی زيانی رسيده است معذرت خواست... و از طرف دیگر یک بار نمیگویید که چه کسانی اولین بار پس از پیروزی انقلاب دست به اسلحه بردند و دانشگاه را اتاق جنگ کردند و این همه مردم بی گناه را در خیابانها ترور کردند تا فضای جامعه چنین رادیکالیزه شود. ممکن است بگویید من در این جریانها نبوده ام و مسئول کار دیگران نیستم ولی آیا یکبار برای اینها از رفقای کمونیست و یا مجاهدین درخواست عذرخواهی کرده ايد. بيگناهان که فقط در خاوران نيستند. اکثر آنهايی که در درگيريهای خيابانی کشته شدند يا توسط تیمهای ترور ترور شدند بيگناه بودند. راست ميگوييد تاريخ را نبايد تحريف کرد ولی افسوس که اين حرف خود ابزاری است در دست شما برای تحريف وقايع.


حجت الاسلام فاکر 17:23 @ Wed, 22 Sep 04

بسمه تعالي

با سلام به روح رهبر کبير انقلاب و سلام بر امام خامنه اي

متصديان اين سايت را توصيه مي کنم هرچه زودتر دست از نوکري آمريکا و اسرائيل شسته به راه راست گام بردارند به همين منظور براي شما طلب مغفرت کرده ثواب حج در نظر گرفتم لطفا هرچه سريعتر به وبلاگ ذيل مراجعه کنيد:

www.jamaran.blogspot.com

من ا... توفيق

حجت الاسلام فاکر


حجت الاسلام فاکر 17:23 @ Wed, 22 Sep 04

بسمه تعالي

با سلام به روح رهبر کبير انقلاب و سلام بر امام خامنه اي

متصديان اين سايت را توصيه مي کنم هرچه زودتر دست از نوکري آمريکا و اسرائيل شسته به راه راست گام بردارند به همين منظور براي شما طلب مغفرت کرده ثواب حج در نظر گرفتم لطفا هرچه سريعتر به وبلاگ ذيل مراجعه کنيد:

www.jamaran.blogspot.com

من ا... توفيق

حجت الاسلام فاکر


علیرضا 17:10 @ Wed, 22 Sep 04

جناب آقای شبح
من هم همان سوال آقای مدیار (نظر شماره ۱۴) را میخواستم از شما بکنم که خود جنابعالی که سالهاست همه را متهم می کنيد، در تمام اين مدت کجا بوديد؟ نگوييد مبارزه مي کردم و زندان بودم و کتک می خوردم چون حداقل بايد خبری از آنرا می شنيديم. شما هم مثل بقيه مردم عادی سرگرم زندگی و بيزنس و احتمالا کار برای همین سازمانهای دولتی بوده ايد و حالا اينطور خود را وارث همه چيز مي دانيد. تمام اين فلسفه بافی های شما هم هر چقدر لعاب روشنفکرانه به آن بزنید فقط به يک چيز منجر مي شود: ايجاد تنفر و حس انتقام از تمام ديگرانی که نقشی در جريانات اجتماعی داشته اند بخصوص مذهبی ها که شما دشمن قسم خورده آنها هستيد. و اين حلقه البته شامل تمام مردم ايران هم مي شود چون به قرار، اکثريت آنها مذهبی هستند و مثل شما چپ و کمونيست نيستند. اين شيوه شما هيچ تازگی هم ندارد چون کسانی که با نيروهای چپ شناسنامه دار ايران آشنا هستند مي دانند که اکثرا همين طور مطلق گرا و صفر و يکی هستند و همين روحيه را به مردم عادی هم سرايت داده اند که هميشه دنبال آدمهای پاک بدون خطا که نتيجتا در طول عمرشان هيچ کار مفيدی نکرده اند (چون هر کاری مي کردند بالاخره از جانب عده ای مثل شما متهم می شدند) باشند تا بیایند آنها را نجات دهند. من نمیدانم این آدمهایی که شما دنبالشان هستید کجا يافت می شوند؟ شما آنقدر مطلق گرا هستيد که حتی در صفحه تان بجز چند عکس و چند اسم از هيچ شاعر يا هنرمند ديگری ازتاريخ اين سرزمين (نه فقط ازمعاصرین که حتی از قدما) اسم نمی بريد چون يا خط سياسی شان با شما نميخواند يا از دید شما مجيزگوی قدرتی بوده اند و يا از خدا و پیغمبرو دین اسم برده اند که شما با آنها دشمنيد! اين ژست های قهرمان گرايانه گرفتن شايد برای عده ای خوشايند باشد ولی باور کنيد که ما را به جايی نخواهد برد و هر چقدر هم که امروزی اش کنيد باز هم از دل آن استالين های کوچک و بزرگ تشنه قدرت و خون بيرون خواهد آمد. آدمهايی که دائما شعار آزادی مخالف و تساهل و تسامح سر ميدهند چون به قدرت ميرسند آن کار ديگر ميکنند چه رسد به شما که هنوز به قدرت نرسيده اينطور بذر نفرت و انتقام و تماميت خواهی می پراکنيد و فقط و فقط خودتان را قبول دارید و فلانی را بخاطر سيد بودنش و ديگری را برای قلم زدن در فلان روزنامه اصلاح طلب محاکمه مي کنيد و حکم اعدام همه را از همین حالا صادر کرده اید. ببینید دوستانتان هم که از آنها بعنوان قهرمانان پیشکسوت مبارزه برای جوانان نام می برید چه کسانی هستند: شمر و خسن آقا و... که لجن پراکنی هایشان بر علیه اعتقادات مردم و گزک دادنشان به دست دشمنان آزادی بیان بر همگان آشکار است. لطفا اگر خواستيد به اينها پاسخی بدهيد پيش و بيش از اينکه اتهام دست داشتن در قدرت و همدستی با جنایتکاران و انگهای ديگر که روش معمول شماست را برای من بکار بريد، استدلال بياوريد.


هزار حرف نگفته 17:04 @ Wed, 22 Sep 04

سلام
بر شبح :
نمی دونم اصلا باید چی بگم
فقط می تونم بگم که برای آزادی بیان اون روش رو پسندیدم و اگر به قول تو به جای امروز نام آزادی انتخاب می شد چه خوب بود و زیبا

مقالت جای حرفی باقی نمی ذاره !
----------------------------
علی ن


hadis 16:58 @ Wed, 22 Sep 04

من هرشب یک شبح تو خواب میبینم .اون شمایی؟!


tintin 13:18 @ Wed, 22 Sep 04

نمی دونم چرا پیغامم ده بار پست شد تقصیر من نبود .شرمنده


neda 13:16 @ Wed, 22 Sep 04

شبح عزيزم متوجه هستم چی می گی. اما دوباره تاکيد می کنم من قصدم مبارزه با سانسور بود. همين.
اصلاح طلب ها هم چيزی جز مهره های سوخته نيستند، من يکی که خودت می دانی از اونها طرفداری نمی کنم. و نظرم رو هم دربارهء دين و سياست می دانی.


شبح 13:16 @ Wed, 22 Sep 04

هاله‌ی نازنين!
من هيج دشمنی با درخشان عزيز ندارم. ديدی که در هيچ‌جا اشاره‌یی به نام او نکردم.
البته حسين اگر باورش می‌شد که بهتره زياد در سياست دخالت نکنه و به همان مسايل تکنيکی‌اش بپردازه هم به سود خودش بود هم به سود ما! متاسفانه وقتی او رويای ريس‌جمهور شدن می‌بينه و هوای لاگ‌فادری به سرش می‌زنه به بی‌راه می‌ره.
البته اين پيشنهادش هم پيشنهاد خوبی بود فقط اگه به جای اين که اسم‌مون "امروز" بشه که بيفتيم دنبال اطلاح‌طلبان بهتر بود با نامی مثل "آزادی بيان برای همه" تغيير می‌داديم و مطلب تمام سايت‌های فيلتر شده را نقل می‌کرديم. کاری که تو نازنين هميشه انجام می‌دی بی‌ سرو صدا و بی مزد و منت!


tintin 13:11 @ Wed, 22 Sep 04

ببین عزیز حق داری عصبانی باشی اما فکر نمی کنی خود شما ها هم مقصر بودید ؟اگه همان زمان هم به جای اینکه درگیر احساسات تند بشید کمی فکر می کردید و با اندیشه عمل می کردید بهتر نبود؟ احساساتی که هنوز هم درگیرش هستید و فقط به دیگران مهر می زنید. چرا فکر نمی کنید که مهم دارا بودن انسانیت در هر لباسی و با هر تفکری.آیا شما در گذشته اشتباه نکردید؟آیا درسته شما رو به خاطر اشتباهات گذشته طرد کرد؟زمان حال رو با گذشته مقایسه نکنید.اگه وبلاگم رو بخونی من هم معتقدم خیلی این حرکات تاثیری نداره ولی مهم اینه که در این اوضاعی که یاس و نا امیدی همه جا رو فرا گرفته ما هم اعلام کنیم که زنده اییم و فکر می کنیم نفس عمل مهم بود کسی قصد حمایت از گروه خاصی رو نداشت به قول خودت مهم تلاش برای رسیدن به آزادیه به حق از این گروه بازیهای زمان انقلاب دست بردارید حق طلبی متعلق به گروه خاص و مذهب خاصی نیست.موفق باشی


ترانه 11:46 @ Wed, 22 Sep 04

شبح نازنين!
بعضی از وبلاگ ها را که نگاه می کنم می بينم مشکل سر درک از دمکراسی است شايد بد نباشد مطلبی هم در مورد دمکراسی داشته باشی.
بگذريم که بعضی از اين سينه چاکان دمکرات و دمکراسی شناس سر گذاشتن لوگو برای تخريب قطعه ۳۳ يا سر عضويت کانون کارت های دمکرات بودنشان باطل می شه و دشمنی با خُسن و حسن يادشون می افته اونم با شدت و حدتی بسيار بيشتر از دشمنی با حکومتی که تا دندان مسلح است که ريشه زنده گی مردم را در ايران بزند! اين يک بام و دو هوا ها را خودشان اگر از ياد می برند آرشيوشان را هر از گاهی خوب است مرور کنند... !


محسن آريان 11:23 @ Wed, 22 Sep 04

متن ناخواناست.آن را پر رنگ كن. به فكر چشم ما باش.


هاله 11:00 @ Wed, 22 Sep 04

شبح جان آقای درخشان که گفته محکوم میکنه سیاست سرکوب چپی ها رو توسط حکومت اصلاح طلب ... خوب دیگه این یعنی دیگه بیا روی همدیگه رو ببوسیم و شمام دیگه زیاد سخت نگیر که کرون کرون قبرستون برات آباد شد. :))


ترانه 10:56 @ Wed, 22 Sep 04

منوچهر عزيز۴۳
باور کن تو کنگره خيلی دنبالت گشتم از همه بچه های آلمان سراغت رو گرفتم بقول يکی از دوستان می گفت پیچ کن به صندوق بدهی داره. من بیچاره اونجا هم صندوق دار بودم بخاطر همين ۹۸٪ از شرکت کنندگان را می ديدم اما ترا نديدم و کلی دلم سوخت:)))
نسرين جان ببخش که دير می نويسم این نظر خواهی انقدر جدی است که جرات نکردم زودتر صدام در بياد اما خوب هرچی باشه تو هنوز مبصری و نميزاری کارت زرد بگيرم. تازه شبح نازنين انقدر سرش گرم پاسخ گوييه (هر وقت هم صد در صد محق است یک تنه از پس همه بر میاد)که آمد و رفت منو نمی بينه:)))
نسرين گل شرکتم در کنگره خيلی باعجله بود. اشتباهم اين بود که در اينجا اعلام نکردم و در مورد کنگره هم توضيح ندادم که از تلويزيون پخش مستقيم داره و از طريق پالتاک ارتباط مستقيم و با تو هم قراری نگذاشتم. نمی دانم کجا زنده گی می کنی اما در بوخوم احساس می کردم اين هوای نسرين است که من نفس می کشم بهر حال برای آرش سرخ هم نوشتم دنيا کوچک است و تو هم از آن کسانی هستی که همنشينی ات لذت بخش است پس همديگر را خواهيم ديد!
شبح نازنين سلام! ترانه


شبح 10:11 @ Wed, 22 Sep 04

دوستان عزيز!
اين نوشته‌های من حداقل اين خاصيت را داشت که اين روباه‌های ظاهر فريب را بيشتر افشا کرد. می‌بينيد چگونه افترا می‌زنند و دروغ و دونگ بار می‌کند!
اما اشکال ندارد ما باز اگر کسی از آن‌ها بازداشت شد از آن‌ها حمايت می‌کنيم. همان‌گونه که هميشه اين کار را کرديم بنا به حرمت آزادی.
اما با نام و نشان خودمان اين کار را می‌کنيم و برای کمک کردن به خود اين‌ها هم که شده هدايت آن‌ها را نمی‌پذيريم زيرا نشان دادند در اين 8 سال که عرضه‌ي هدايت خودشان را ندارند چه برسد به ما!


8:55 @ Wed, 22 Sep 04

شبح جان گل افشانيهای حسين درخشان را دربارهء خودت بخوان.


مهرداد 7:45 @ Wed, 22 Sep 04

آقای عزيز- همه می دانيم که آزادی بيان در ايران در محدودترين شکل خود در دنیا در حال احتضار است . کسی برای اعتراض به آنچه در ايران می گذرد پيشنهادی را به شکلی نمادين مطرح کرد و در اين ميان عده ای با او همراهی و عده ای نيز با او مخالفت کردند. تمام کسانی هم که با این پیشنهاد همراهی کردند(همینطور آنهایی که مخالفت کردند) صاحبان وبلاگ و انسانهايی فهیم - عاقل و بالغ بودند و خود می دانستند چه می کنند. از زبان دیگران حرف زدند و خواست خود را به نام همه در بوق کردند دقیقا همان کاری است که کیهان و رسالت و ولایت فقیه انجام می دهند. بیایم برای خواست و عمل جمعی دیگران هرچند با آن همراه نیستیم ارزش قائل شویم. دمکراسی را باید از پایه آموخت.


amir 5:55 @ Wed, 22 Sep 04

این مزخرفات چیه مینویسی. اگه به سنگ قبر شماها هم رحم نشد برای اینکه امثال تو و مثلا مجاهدین از جمهوری اسلامی خیلی بیشتر تمامیت خواه هستید. همین برخوردت رو ببین که اگه یکی بخواد از آزادی اینترنتی یکی دیگه دفاع کنه و اسم شماها رو نیاره اینجور خونتون بجوش میاد. همگی ما میانسالها قتل و ترور بقال و آب میوه فروش و کارگر رو توسط شما بدون محاکمه و فقط بخاطر عقایدشون شاهد بودیم. خدا را شکر که حامی شما صدام به سوراخ افتاد و شماها هم خوار ذلیل به دریوزگی آمریکا افتادید.


dadaman 5:04 @ Wed, 22 Sep 04

رمگانیم و همه (( امروزیم ))
به غم غاصب خود می سوزیم!

..............................
دوباره رمه شدیم ، رمگانی سربراه و حلقه بر گوش. در یک صف یگانه و متحد !. به فرمان پدر بلاگستان روزی معین شد تا لوگوی خود را به یاد برادران غیور و مظلوم مشارکتی (( امروز)) کنیم ... دوباره چون بزاخفش به سرورانمان لبیک گفتیم تا حجاریان درکاخ وقاحتش بر ریشمان بخندد و تئوریسین مفلوج اصلاحات گرد 8 ساله را بر گرده ی خنگ و مفلوکمان بکارد . دوباره حسین درخشان جلو نشست و سردمدار شد تا فردا نزد رفقای کارگزارانی اش بگوید چگونه این نسل شیفته ی بلاگستان را با عرض سوزناقابلی به خدمت گرفتم تا تاج آزادی را به سمبل برتر اصلاحات ببخشند و خانه ی مشارکت را گل افشانی کنند . روز موعود رسید و باز گل کاشتیم در مجمر سید خندان ، بر بارگاه او همه امروز شدیم ، درخشان در سکوی سروری اش فریاد بر آورد حال همه یگانه ایم ، با یک یونیفرم واحد ، یونیفرم بلاهت ! دوباره از کوهمان موش زاییدیم ، آن هم چه موش چموشی ! یادمان رفت آن زمان که جواد طواف را گرفتند همه ((رنگین کمان )) شویم ، یادمان رفت زمانی که کرور کرور وب بستند و کرکره ی زبان و اندیشه مستقل را کشیدند کمی هم برای غیر خودی ها دم تکان دهیم ! حسین درخشان یادش رفت ، چون او گربه بود و ما موش چموش درگاهش ، خرفهمش ، مقیدش ، سرسپرده اش . ای کاش زمانی که وب لاگ فاحشه را بستند نام وب خود را هفته ای (( فاحشه )) می گذاشتیم ، به مقدساتتان قسم ارزش آن فاحشه ی مظلوم که شرح خاطره های جانسوزش را می داد از این (( امروز )) به خون آغشته و مزور بیشتر بود اقلا این کار ابطحی را از بازی رم میداد و به مذاق روشن فکر ماب (سردبیر خودم) ،جلف و بی ظابطه می آمد ... در آن صورت صداقتمان بیشتر بود و خاصه ی رمگی مان کاهل تر ... ای کاش می رفتیم و خاکی دیگر بر سر می ریختیم ، خاکی که تمیز تراز خون و عفونت خاک امروز و امروزیان باشد . اما سخن از درد مزمن دیگری است که سلولهای نحیف احساسمان را خرد می کند ... باور کنیم که هنوز کودکیم و درد تجاوز را نمی فهیم ... جناب حجاریان ، مشارکتی ها ، امروزی ها ، سید تا ابد خندان ، روز و هفته ی (( امروز )) بر همگی تان مبارک باد . عزتتان زیاد و پیوندتان فزون !
www.dadaman.5u.com


شبنم 5:02 @ Wed, 22 Sep 04

شبح جان! متنت درسته،خيلی چيزهاش واقعا درسته،ولی اين چيزی جز يک اعتراض نبوده، همه کسانی هم که شرکت کردن خيلی واضح کفتن که قصدشون چيه، حالا اگه ميخوان دوباره بگن که ما از اونها طرفداری کرديم، اين گول خوردن ما نيست، اين بيشرمی اونهاست، من که هنوز ميدونم چيکار کردم،و لی مگه میشه همیشه جلوی اینو گرفت که از یک حرکت کوچکی مثل این سوء استفاده نشه؟قبلا هم گفتم که در مورد تغییر نام بهت حق میدم،و البته نه به این دراماتیکی که نوشتی...بقيه حرفای منم عزيز دردونه خيلی قشنگ زده،تکرارشون نميکنم


4:41 @ Wed, 22 Sep 04

Oh my god! how stupid some can be! You just don't get it, do you?


shasoosa 4:22 @ Wed, 22 Sep 04

دوست عزيز اگر مرتضوي بجرم نماز خوندنش بخواد محاکمه بشه من بي‌خدا ازش دفاع مي‌کنم. واقعا فهميدن اين قضيه انقدر پيچيده است!


javaan socialist 4:02 @ Wed, 22 Sep 04

تظاهرات در سه قاره جهان در دفاع از کارگران سقز
htto://www.javaan.net


روزبه 2:39 @ Wed, 22 Sep 04

هرچند من تمام جمهوری اسلامی چه باصطلاح اصلاح طلب و چه آن دیوانگان دیگر را سر در یک آخور میبینم ولی بقول آن شیر پاک خورده «« من جانم را میدهم که دشمنم هم بتواند حرفش را آزادانه بزند»» و این دیگر شرط و شروط ندارد. به همین دلیل هم هست گاهی فکر میکنم که اگر در شرایط آن روز ایران حتی نیروهای چپ هم قدرت را در دست میگرفتند لابدا خیلی از ما چپها هم بنام خلق و طبقه کارگر مثل الله کرم ها و مرتضوی ها میشدیم و ملت هم در پی میدان تین آن منی در قلب تهران. از آزادی بیان باید برای همه دفاع کرد زیرا مشروط کردن آن دمکراسی را سلیقه ای کرده و به دیکتاتوری می انجامد. تقبیح مشکل سایت امروز نه تایید گردانندگان آن بلکه تاکید بر غیر مشروط بودن آزادی بیان است.


jekond 2:25 @ Wed, 22 Sep 04

عمو شبح سلام!
جایی خواندم که تاریخ ، حداقل بخشی از آن دروغهایی است برای پوشیده نگهداشتن راستها!!!
انسانها واقعا چقدر از تاریخ آموخته اند؟و چقدر حداقل آن بخش به اصطلاح عبرت آموزش خاستگاه مثبتی برای رویدادهای جامعه عصر ما بوده است؟ به جز اینست که انسان علاوه برپرداختن به تجاوزات و اختلافات جدید بر سر مسائل آباء و اجدادی هم با مدرنترین تجهیزات به جنگ با نسل خود پرداخته است؟!


kelash 2:19 @ Wed, 22 Sep 04

سلام ....كدام چپ؟؟ كدام خدمت؟؟؟ كدام سابقه؟؟ چپ ها هركجا كه رفتند و بوده اند ...(چه راديكال و كمونيست چه ظاهرا مسلمان و به اصطلاح خط امامي) ...همه جا منشاء ترور و خشونت و جهل و ناداني و انقلابي گري و تخريب و سوزاندن تر و خشك با هم و اعدام و مصادره و حماقت هاي ايدئولوژيك بوده اند ...از كدام سابقه درخشان حرف مي زنيد؟؟؟ بزرگترين و پرسابقه ترين تشكل چپ در ايران يعني حزب توده ...الان چه چيزي دارد جز سرافكندگي تاريخي ؟؟ جز كارنامه سياهي از رياكاري سياسي؟ خط امام بازي جناب كيانوري رو فراموش كرديد؟؟ يا مثلا مجاهدين خلق با اين افتضاحي كه الان دچار آن هستند؟ فداييان خلق كه خدا مي داند به چند گروه و شاخه و طيف منشعب شده اند و خودشان هم نمي دانند حرف حسابشان چيست؟ يا شايد منظورتان از افتخارات ..حزب كمونيست كارگري و دارودسته مضحك منصور حكمت است؟!http://persianblog.com/?date=13820219&blog=kelash


روبن شاهومیان 2:19 @ Wed, 22 Sep 04

جمعی از کارگران ايران خودرو محاکمه کارگران سقز را محکوم کردند : روز اول ماه مهر پنج دقيقه دست از کار خواهيم کشيد
همکاران و دوستان کارگر
اول ماه مه روز جهانی کارگران است
روز اول ماه مه کارگران سراسر جهان برای گرامی داشت ياد کارگران کشته شده در شهر شيکاکو به خيابانها می آيند و اين روز را گرامی می دارند.
برای گرامی داشت روز کار گر هيچ مجوزی نياز نيست چون کارگران شيکاکو سالها پيش اين مجوز را کسب کرده اند.
در کشور ما نيز يازدهم اردبهشت روز جهانی کارگر می باشد و کارگران ايران حق دارند برای گرامی داشت اين روز به خيابانها بيايند و اين روز را گرامی بدارند.
در کشور ما اين روز طبق قانون کار تعطيل اعلام شده است و دولت موظف است تا به قانون احترام بگذارد.
کارگران در شهر سقز اول ماه مه به خيابان می ايند ولی مورد يورش قرار گرفته و عده ای دستگير می شوند قرار است بزودی دستگيرشدگان محاکمه شوند.
ما کارگران ايران خود رو محاکمه کارگران را تحت هر عنوانی و هر شکلی محکوم کرده و هم پيمان با کار گران سراسر ايران روز اول ماه مهر به دعوت کميته کارگران توليدی تهران ساعت ده صبح پنج دقيقه دست از کار خواهيم کشيد.
زنده باد همبستگی کارگران
جمعی از کارگران ايران خودرو


كاوه - روزنامه‌نگار 2:17 @ Wed, 22 Sep 04

حالا اگر مردم دنبال انقلاب طبقاتی و اون چيزهايی که تو ميخوای دفاع نکنن بيشعور هستن؟ تعصب تعصب تعصب


روبن شاهومیان 2:17 @ Wed, 22 Sep 04

شکايت يک راهيافته مجلس از پيک ايران
رويداد : «نفيسه فياض بخش » راهيافته تهران و رئيس فراكسيون زنان مجلس هفتم به اتهام نشر اكاذيب ، ازروزنامه «اعتماد» و سايت«پيك ايران» شكايت كرد .
حسينيان ؛ بازپرس پرونده نيز جهت رسيدگي به شكايت فوق , پرونده مزبور را در دستور كار خود قرار داده است


عزیزدوردونه 2:16 @ Wed, 22 Sep 04

من با این قسمت آخر مطالب شما موافقم یعنی آزادی بیان برای همه
من از نسل امروزم البته دارم کم کم میانه میشوم
من چیزی از آن گذشته ی ننگین به خاطر ندارم یا نگذاشتند که در خاطر داشته باشم
شما حق داری که از آن ناراحت باشی و خون دل بخوری اما من هم حق دارم فقط برای دموکراسی خواهی یک روز نامم را تغییر دهم
این چیزی را در مواضع من تغییر نمیدهد نسل امروز نسل دیروز نیست. اطلاعاتش را از منابع زیرزمینی و اعلامیه ها بدست نمی آورد او بسیار روشن است ممکن است گاهی احساساتی شود و کارهایی بکند که عمق نداشته باشد اما حداقلش این است که بتواند روشهای مبارزه را تمرین کند روش مبارزه ی آی تی، مبارزه غیر خشن
این حداقل چیزی بود که من میخواستم ببینم آیا میشود که شد
رای به خاتمی در هشت سال پیش هم چیزی مشابه این حرکت بوده نه دوست داشتن اسمی به نام خاتمی. صرفا یک مبارزه ی منفی از طرف مردم بوده، هست و خواهد بود
یکبار گفتم نمیتوان عامه ی مردم را با خاطرات غم انگیز انقلاب و جنگ و 68 و ... برانگیزاند.... شاید حرفهایم خام باشد و از سر ناپختگی اما خوب همین است فعلا


باباي عرفان 2:03 @ Wed, 22 Sep 04

http://www.baba.eparizi.com/biderang/001997.html


nader 2:01 @ Wed, 22 Sep 04

سلام به شبح ِ ياران . مگه ما يادمون رفته که نبوی چه کاره بوده و يا حجاريان و گنجی و عبدی کيا بودن . و چه ها که نکردند و چه طرح ها ندادند که به نحوی حفظ کنند حکومتشان را . ما که تابستان ۶۷ را فراموش نکردهايم و اون پنج هزار گل ِ پر پر شده را و خاوران راو خاورانهای دیگر را .. حتی اونايی که نامی عوض کردن فقط به خاطر ِ همبستگی بوده ونه تقديس امروز و بامداد و حيات و نشاط و ... . ديگه فريبشون کارگر نخواهد بود . ولی شروعی بود و تمرينی و دست گرمی برا روزای ِ سخت تر . شما نوع ِ بهتری اگه سراغ داری ؟ لبيک .


Simba 1:39 @ Wed, 22 Sep 04

baba jan in Hoder bichare koli pool dade moo kashte ke beshe reyys jomhoor ye mosht javoon soosool kahr ro ham gir avorde ke faghat hitesh ro zeyad konana poz bdeh.!!!! khak bar sare in javoona age bedooanna too canada chetor maskharashoon mikoneh!


صادق 1:25 @ Wed, 22 Sep 04

سلام قهرمان
100 بار اينجا رو خوندم ولي كامنت نذاشتم
چون:
1- قشنگ مي نوسي 2- معمولا درست مي‌نويسي كه البت همون كوچولو غلطات هم به حرمت همون كپي سجل تو آرشيو خواستنيه 3- اونقدر آقا بله‌چي داري كه ما رو نخواي
يه نگاه دوباره به ياس و داس بنداز (البته شايد اون اتفاقات رو از نزديك ديده باشي ) ببين حساسيت به نام نيست كه اتحاد رو شكست ؟ ببين اسم عباس آقاي عزيز نبود كه شر كرد؟ نه آقا اسم ما امروز 67 نيست 60 نيست حتي 76 و 80 هم نيست اگه رو اين اسم‌ها بمونيم كي از امروز بره فردا جستن ديروز پيشكش(راستي احترام اين‌كه با شاملو حرف زدي كلي از حرف‌هام رو گذاشت واسه وقتي بيشتر عصبانيم كردي )
پانوشت: وقت خودت رو با حزب بادي مثه ابرام نبوي نگير اونو فقط بايد دوست داشتش هر گونه جدي گرفتنش داستان بحث شريعتي رو به ذهن مياره
((من وبلاگ ندارم))


صادق 1:24 @ Wed, 22 Sep 04

سلام قهرمان
100 بار اينجا رو خوندم ولي كامنت نذاشتم
چون:
1- قشنگ مي نوسي 2- معمولا درست مي‌نويسي كه البت همون كوچولو غلطات هم به حرمت همون كپي سجل تو آرشيو خواستنيه 3- اونقدر آقا بله‌چي داري كه ما رو نخواي
يه نگاه دوباره به ياس و داس بنداز (البته شايد اون اتفاقات رو از نزديك ديده باشي ) ببين حساسيت به نام نيست كه اتحاد رو شكست ؟ ببين اسم عباس آقاي عزيز نبود كه شر كرد؟ نه آقا اسم ما امروز 67 نيست 60 نيست حتي 76 و 80 هم نيست اگه رو اين اسم‌ها بمونيم كي از امروز بره فردا جستن ديروز پيشكش(راستي احترام اين‌كه با شاملو حرف زدي كلي از حرف‌هام رو گذاشت واسه وقتي بيشتر عصبانيم كردي )
پانوشت: وقت خودت رو با حزب بادي مثه ابرام نبوي نگير اونو فقط بايد دوست داشتش هر گونه جدي گرفتنش داستان بحث شريعتي رو به ذهن مياره
((من وبلاگ ندارم))


خُسن آقا 23:34 @ Tue, 21 Sep 04

ناقلا شبح تو خارج نشین بودی ما خبر نداشتیم!!؟ هاشا نکن این هم مدرک اش
http://ignasio.malakut.org/archives/005760.php
از شوخی که بگذریم، مطلب خوبی نوشتی حق شان را گذاشتی تخت سینه شان. متاسفانه کو گوش شنوا. این هم مثل عکس امام امت توی ماه هست فقط اینبار عکس جانشینان امام را گذاشتن توی ماه.


manochehr 22:16 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزيزم.
وزیر تبلیغات هیتلر٫گوبلز ميگفت: دروغ هرچه بزرگتر باشد باورش توسط مردم راهت تر است.اين ج.اسلامی از فرزندان خلف فاشيسم است برای همين است که تاريخ راهم تحريف ميکند ودر مدارس تدريس داروين را هم منع. اگر به اين جانوران باشد که ميگويند زمين گرد نيست!و خورشيد به دور زمين ميچرخد!
راستی من مدتی مشغول بحثهای ح.ک.ک.ا و کنگره موفقش بودم برای همین فرصت نکردم به تو سر بزنم٫بقول ترانه عزیزم جای پیام تو به کنگره خالی بود.
زنده باشی شبح نازنين.


شراگیم 22:15 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزيز مدتيست دسترسی بسيار محدودی به اينترنت دارم...به هر حال اين دو نوشته آخرت بسيار عالی و تاثير گذار بود...دلم نيومد که چيزی ننويسم...من به نسل خودم زياد خوشبين نيستم...همه نیازهای این نسل به نازل ترين و سطحی ترين و مبتذل ترین نیازهایش منحصر و محدود شده و نزول کرده...در این خاک مرده هر بذری که بکاری چیزی سبز نخواهد شد...چه باغبان تو و امثال تو باشی و چه امثال خاتمی و خاتمی چی ها...! چه تخم حقیقت بر آن بپاشی چه تخم دروغ و ریا...!
اين نسل رو بايد شخم زد...زير و رو کرد...ويران کرد و از نو ساخت...!
نمي‌دونم چطور می‌شه اين کار رو کرد... بايد دو سه نسل بسوزن تا شايد بشه بر خاکسترشون انتظار جوانه ای داشت...! ولی به این شوره زار هيچ اميدی نيست...!
بگذريم...دلم برای وبلاگت تنگ شده بود!


ميليشيا 21:58 @ Tue, 21 Sep 04

hengami ke baraye nozostin bar baradaram be khavaran amad az khodam bizar shodam man dar kenare oo boodam ama aghoosham baraye baradare koochak koochak bood.... nemidanestam che bayad migoftam az hame chiz bizar boodam hata az pedar ke rafte ast... az tamame kasani ke mosabebe raftanash boodanad az hame chi az khodam ..... ama ....... dastane por obohate madar chon hamishe be vosate darya bood . va amn tarin sar panah. goft bi kine ... hargez az yad nabar... bi kine va tanha ba hoshivari o ensaniat zendegi kon....
goftam mandela bakhshid ama faramoosh nakard man hata be bakhshesh ham nemiandisham o pako saf zendegi mikonam. ama ghezavat kon.... hich facti nemiavaram tanha sharayete konooni o mardano zanane hezar chehreyi ke emrooz mikhahand hata hoviate man ra ham nafy konand... dar moghabeleshan bayad chegoone basham
? ba haman labkhand por nefrate madaran dar sarzamin e khavaran? ya ashkhaye bi payane shabhaye tanhayi ? ya andoohe yek bar be nam khandane pedar ? khodeshan biayand o pasokh dahand agar jesarate negah kardan dar an hame cheshmane bazmandegan ra darand.......


ميليشيا 21:49 @ Tue, 21 Sep 04

تو را چه سود

فخر به فلک بَر

فروختن

هنگامي که

هر غبار ِ راه ِ لعنت‌شده نفرين‌ات مي‌کند؟

تو را چه سود از باغ و درخت

که با ياس‌ها

به داس سخن گفته‌اي.

آن‌جا که قدم برنهاده باشي

گياه

از رُستن تن مي‌زند

چرا که تو

تقواي ِ خاک و آب را

هرگز

باور نداشتي.

فغان! که سرگذشت ِ ما
سرود ِ بي‌اعتقاد ِ سربازان ِ تو بود

که از فتح ِ قلعه‌ي ِ روسبيان
بازمي‌آمدند.

باش تا نفرين ِ دوزخ از تو چه سازد،
که مادران ِ سياه‌پوش
ــ داغ‌داران ِ زيباترين فرزندان ِ آفتاب و باد ــ

هنوز از سجاده‌ها

سر برنگرفته‌اند!


ميليشيا 21:44 @ Tue, 21 Sep 04

shabah e aziz dast marizad. inha che mikhahand? mikhahand ma ra ham enkaar konand? anzaman farzandane farda boodim ama emrooz ma farzandane emroozim na derakhshan va amsale hom. ba khodam ahd kardam tokhme kine va entegham ra az delam bardaram. ama har bar... chizi taze.. va khavaran... nemitavanam... nemigozarand... shayad ingoone behtar ast...... shad bashi rafigh va ghalamat payande.....


مديار 20:44 @ Tue, 21 Sep 04

سلام . شبح عزيز.
ميدانم كه چه كرديد. ولي بدان ما هوراكش هيچ كس نخواهيم شد. چون ، چون شمايي دوستدار مائيد و ما نيز.


دنیایی 20:42 @ Tue, 21 Sep 04

شبج عزیز دست مریزاد حرف دلم رو زدی دستت درد نکنه خسته نباشی


parvane 20:15 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزيزم سلام . صبر نکرديد من تشکر کنم بعد يک متن جديد بگذاريد ها.
ولی از شوخی گذشته من با جوابيه شما موافق بودم و برام خيلی منطقی اومد .پس فهميدم شما با تغيير نام به نامی که حداقل نشانگر ايده و بيان مشخصی نباشد مخصوصا ازنوع دشمنان موافقيد که منهم موافقم و شما درست گفتيد. شبح جان حالا می فهمم چرا نسل گذشته هی دست و دلش می لرزد . منهم مقاله را خواندم و تحريف تاريخ دلم را بدرد آورد. راستی شبح جان بی زحمت ۶۷ را درست کنيد. من ديشب از برنامه آقای نوری زاده شنيدم که دو نفری که برای ترور سينا مطلبی و يک نفر ديگر رفته بودند دستگير شده اند .
مرسی از توجهاتتان شبح جان شب خوش


پولاد همایونی 20:03 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان هر چه این دو روز خون خودم را خوردم و با نوشته تو خودم را دلداری دادم نشد. من هم نوشتم که چرا شرم دارم که نام این معرکه درخشان را دفاع از آزادی بیان بنامم. آدمی که اعدام عاطفه را دروغ اپوزیسیون می نامد. دانشجوی بورسیه ای است دیگر. در ضمن سری به شادی شاعرانه بزن در مورد اعلامیه اخیر نوشته و من هم با او تا حدی موافقم. این حرکت شد همان چیزی که همه گی آن را رد کرده بودید.
یارباقی. دیدار باقی.


ترانه 19:55 @ Tue, 21 Sep 04

شبح نازنين! اين نازنين ی وجودت کم کم داره بخشی از هويت شبح ی ات هم می شود.
نمی نويسند و نمی خواهند بنويسند که انسانهایی در نسل ها و قرن ها حرف و خواست زنده گی شایسته (رفاه اجتماعی - برابری) را برای همه می خواهند.
اين خواست در انسان دربند دوران برده داری تا انسان در بند دوره سرمايه داری هميشه و هميشه وجود داشته از اسپارتاکوس تا آلنده و چه گوارا و... همه و همه درنسل های مختلف خواهان آزادی و رهایی انسان بودند. تاریخ ایران را پنهان کنند آرزوی انسان را که رهایی و آزاده گی است هیچ کس و هیچ قدرتی نمی تواند از آنها بگیرد !! شاید این مبارزه مدتی متوقف شود بخاطر شرایط دیکتاتوری ولی همواره آرزو و امید هر انسان آزاده خواهی است!!!


جن تئاترشهر 19:11 @ Tue, 21 Sep 04

دست مریزاد ... این بیان شیوا ، این تیغ برنده و این استدلال محکم ...


پروانه 19:03 @ Tue, 21 Sep 04

دمت گرم!

يك سري هم به نظر خواهي هاي وبلاگ زيتون بزن كه تنها نماند!

يك آقاي ؛تبعيدي؛ خيال ميكند ميتواند به شاهد... جواب بدهد!


پروانه 19:03 @ Tue, 21 Sep 04

دمت گرم!

يك سري هم به نظر خواهي هاي وبلاگ زيتون بزن كه تنها نماند!

يك آقاي ؛تبعيدي؛ خيال ميكند ميتواند به شاهد... جواب بدهد!


Hoder Kachal 19:02 @ Tue, 21 Sep 04

Man Hoderam too MOOdar lanat be kachal azar.


پروانه 19:01 @ Tue, 21 Sep 04

دمت گرم!

يك سري هم به نظر خواهي هاي وبلاگ زيتون بزن كه تنها نماند!

يك آقاي ؛تبعيدي؛ خيال ميكند ميتواند به شاهد... جواب بدهد!


rouzbeh 18:21 @ Tue, 21 Sep 04

دوست عزيز در ايگناسيو از تو نوشته بود جوابی دادم بدين مزمون:
دوست عزيز بايد خدمتتون عرض كنم كه شبح در ايرانه و اگر اسمي از خودش نمي بره مطمئن باش از ترسش از حكومت نيست كه اگر حكومت بخواد مي تونه سريعا اون رو دستگير كنه و اين رو منو شما خوب مي دونيم دوست گرامي .و حرف شما نا خود آگاه نشون دهنده تاييد تلويحي شما از شجاعت و صراحت شبح هست كه حتي به مخيله تون هم نمي رسيد اون در ايران باشه و اين كه اصلاح طلبان رو تنها جنگجويان اين عرصه مي دونيد رو اصلا قبول ندارم و به نظر من اونها هم مسلكان ديوان و ددان نشسته بر خوان جان اين مردمند و چون هر دو نفس از يك منبع مي گيرند پس مي توانند بر هم بتازند و به قول معروف استخوان هم دور نمي ريزند .و گفته ام و باز هم مي گويم خاتمي سوپاپا اطمينان ر}يم بوده و هست از اين كه جايگاه شبح را رفيع تر كرديد ممنونم .


تيشه 18:18 @ Tue, 21 Sep 04

از اين بيلاخ های گنده گنده که برايشان می فرستی، خوشم می آيد. دمت گرم شبح جان. دمت گرم.


اوس مراد 17:57 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان. توی کانون میلی با همین عنوان که امروز فردا بشیم یا فردا امروز بشیم یا .... دریافت کردم. بقیه جواب ها هم زیاد بود. حال نداشتم بخونم. آمدم وبلاگت ببینم موضوع از چه قرار است که لا مصب چشم ما رو پر اشک کردی. زنده باد نام تک تک آنهایی که توی خاوران هستند و می خواهند نامشان را از تاریخ پاک کنند. زنده باد خودت!


اوس مراد 17:57 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان. توی کانون میلی با همین عنوان که امروز فردا بشیم یا فردا امروز بشیم یا .... دریافت کردم. بقیه جواب ها هم زیاد بود. حال نداشتم بخونم. آمدم وبلاگت ببینم موضوع از چه قرار است که لا مصب چشم ما رو پر اشک کردی. زنده باد نام تک تک آنهایی که توی خاوران هستند و می خواهند نامشان را از تاریخ پاک کنند. زنده باد خودت!


اوس مراد 17:57 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان. توی کانون میلی با همین عنوان که امروز فردا بشیم یا فردا امروز بشیم یا .... دریافت کردم. بقیه جواب ها هم زیاد بود. حال نداشتم بخونم. آمدم وبلاگت ببینم موضوع از چه قرار است که لا مصب چشم ما رو پر اشک کردی. زنده باد نام تک تک آنهایی که توی خاوران هستند و می خواهند نامشان را از تاریخ پاک کنند. زنده باد خودت!


اوس مراد 17:57 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان. توی کانون میلی با همین عنوان که امروز فردا بشیم یا فردا امروز بشیم یا .... دریافت کردم. بقیه جواب ها هم زیاد بود. حال نداشتم بخونم. آمدم وبلاگت ببینم موضوع از چه قرار است که لا مصب چشم ما رو پر اشک کردی. زنده باد نام تک تک آنهایی که توی خاوران هستند و می خواهند نامشان را از تاریخ پاک کنند. زنده باد خودت!


اوس مراد 17:57 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان. توی کانون میلی با همین عنوان که امروز فردا بشیم یا فردا امروز بشیم یا .... دریافت کردم. بقیه جواب ها هم زیاد بود. حال نداشتم بخونم. آمدم وبلاگت ببینم موضوع از چه قرار است که لا مصب چشم ما رو پر اشک کردی. زنده باد نام تک تک آنهایی که توی خاوران هستند و می خواهند نامشان را از تاریخ پاک کنند. زنده باد خودت!


اوس مراد 17:56 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان. توی کانون میلی با همین عنوان که امروز فردا بشیم یا فردا امروز بشیم یا .... دریافت کردم. بقیه جواب ها هم زیاد بود. حال نداشتم بخونم. آمدم وبلاگت ببینم موضوع از چه قرار است که لا مصب چشم ما رو پر اشک کردی. زنده باد نام تک تک آنهایی که توی خاوران هستند و می خواهند نامشان را از تاریخ پاک کنند. زنده باد خودت!


پویا 17:35 @ Tue, 21 Sep 04

بابا تو جوکی با اين به اصطلاح چپ زدنت. تو هم از اون دسته از چپ ها هستی که موجوديت خودشون رو در مخالفت با دیگری می بينن. مخالفت با سرمایه داری- مخالفت با لیبرالها- مخالفت با اصلاح طلب ها - مخالفت با مذهبی ها و ... .يه چيزی هم از خودتون ارائه بدین ضرری نداره.


مديار 17:19 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزيز
اگر با افکار شما آشنا نبودم که چنين سوالی از شما نمی کردم. می دانيم کسی که شاملو را می شناسد نامش حتما انسان است.
خيال کردم وبلاگم را خوانده ايد. لطف کنيد بخوانيد قسمتی از آن خطاب به شماست


سياوش 17:13 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزيز، آمدم بگم، شايد من كمي بي‌انصافي كردم، اگه بوده، بايد ببخشيد. شما حق داريد مخالفت كنيد، هر چند كه خوش نباشد، و خوب كاري كرديد كه سكوت نكرديد، هر چند كه مخالفم با نظر شما در رابطه با حمايت نكردن از اين حركت دست‌جمعي از سايت‌هاي سانسور شده امروز و رويداد. به هر روي در اين مورد بحث شد بين دوستان موافق و مخالف(متاسفانه من دير رسيدم.).


ارنستو چه گوارا 16:59 @ Tue, 21 Sep 04

من هم چیزکی نوشتم در این مورد البته طنز است و کمی فلفلش زیاد است -دوستان که توهینی احساس میکنند به لکنت طنزم من را میبخشند:

http://cheguaraa.persianblog.com/1383_6_28_cheguaraa_archive.html


الهام 16:03 @ Tue, 21 Sep 04

اما ميشه گاهی هم کمی منطقی و خوش بين بود.
چه فرقی می کنه اسم چی باشه.
اين که بخوايم سر اسم بحث کنيم يه جورايی بچه گونه ميشه.
ميشيم مثل کسی که اسمش صغراست سکينه صديقه يا کبري ست مياد پشت نت يه اسم باکلاس ميذاره. فکر می کنه با کلاس ميشه. در حالی که اخلاقش که عوض نميشه ميشه؟!
هويتش عوض ميشه؟!
ببين من نميگم چمهوری اسلامی خوب اما نتيجه انحاد مردمه. شاه با اون ارتش بيست مليونيش نتونست مقاومت کنه. چه فرقی ميکنه عکس خمينی باشه يا اسم امروز.
مهم اينه که ما با هم متحد باشيم اهدافمون ميتونه مشترک باشه ولی هر کس عقايدشو حفظ کنه.
قرار نيست همه مثل هم بشيم. اما میتونه هدفمون يکی باشه.


chacha 15:36 @ Tue, 21 Sep 04

شبح بيدار!
فريب و نيرنگ هر روز در شكلي جديد براي تبرئه كليت نظامي متعفن كه خون و لجن از همه منافذ آن بيرون ميزند آنهم به بهانه مظلوميت! جناحي از غارتگران شريك در جمهوري اسلامي در عدم دسترسي مساوي به سفره يغما( به موضعگيري پاول يا دولتمردان اروپايي توجه كنيد). اسفناك آنكه اين بديهي ترين بازي سياسي ( پليس خوب، پليس بد) را بسياري از سياسيون پر مدعاي ما هم متوجه نميشوند ( يا خود را به نفهميدن ميزنند)جوانان كه جاي خود دارند. اين سياسيون پرمدعا حتما روزي بايد جواب اينهمه بلاهت يا اينهمه شيادي را بدهند.
اما سياستمداران فريبكار يك اشتباه بزرگ استراتژيك ميكنند آنهم اينكه مثل همه ديكتاتورها و مستبدين عصر غارت جهاني شده فكر ميكنند نقش بازي كردن براي خارجيها ادامه حكومت و غارتشان براي چند صباحي ديگر را تضمين ميكند.به اين زرنگهاي مشنگ بايد بگويم نه برادر!!! كور خوانده‌اي چشمت وقتي باز ميشود كه ستمكشان ميهنمان طومار همه‌تان را همراه با بساط رمالي و جن‌گيري تاريخيتان در هم بپيچند. آن روز به يقين دور نيست.


شبح 15:26 @ Tue, 21 Sep 04

مديار عزيز!(9)
نمی‌دانم چرا سوآل می‌کنی من کجا بودم؟ من مثل بقيه مردم کارگری کردم، سربازی رفتم، دانشگاه رفتم، کارمندی کردم، بارها کتک خوردم و هرگز و هرگز در دستگاه سرکوب و سانسور شرکت نداشتم. در سه سال گذشته هم که در خدمت شما بودم و از نظرات و حرف‌هايم اطلاع داريد.
در مورد انقلاب هم بله من نوجوان بودم و در انقلاب و تظاهرات شرکت داشتم اما از همان فردای پيروزی انقلاب مخالف خط مشی بودم که در پيش گرفته شد. مخالف قانون اساسی و ولايت فقيه بودم در جريان محاکمات هويدا مخالف اعدام او بودم... نمی‌گويم اشتباه نکرده‌ام... اشتباه کرده‌ام بسيار اشتباه کرده‌ام در آينده هم اشتباه خواهم کرد انسان زنده و پويا اشتباه می‌کند اما مهم اين است که بايد شهامت اعتراف به اشتباهات را داشت و اگر به کسی زيانی رسيده است معذرت خواست يا خواهان مجازات شد. و از آن بدتر اين که نبايد با دروغ‌گویی تاريخ را تحريف کرد و خود را تبرئه کرد و تاريخ را واژگونه نوشت.
حالا قصدم اين نيست که کسی را هم بخواهم محاکمه کنم ولی ديگر اين خيلی بی انصافی است که تاريخ را تحريف کنند و جريانات را به‌گونه‌ی ديگری نشان دهند که انگار ما اصلا نبوديم! که انگار اين حضرات در قدرت نبوده‌اند، اطلاعاتی بوده‌اند، انقلاب فرهنگی کرده‌اند خير سرشان! از جنگ دفاع کرده‌اند... خلاصه تاريخ را بايد شفاف و روشن و بدون تحريف بيان کرد. به قول ماندلا می‌توان بخشيد اما نمی‌توان فراموش کرد.


nasrin 15:24 @ Tue, 21 Sep 04

آرش جان
منم چون می دونستم که گوشات تيزه اين شوخی رو باهات کردم تا يک چيزی بگی ! :))
آخه دلم برات تنگ شده بود !
از شوخی ات هم ناراحت نشدم که هيچ خوشحالم شدم و کلی خنديدم :)
هميشه خوب و خوش باشی !

راستی يه شوخی ديگه :

قابل توجه آرش جان :)

شبح ( url , mail ) 13:37 @ Tue, 21 Sep 04

نسرين جان!(1)
اين نظر اول خيلی مهمه !

:)))


DayDaD 15:22 @ Tue, 21 Sep 04

حرف دل همه درد کشیده ها بود :) واقعا دستت درد نکنه.


والد بمانعلی 15:20 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزیز - در دریچه با صفایی که «رهبر خودساخته» بروی ما گشوده بود چندی پیش کسی حکایت «سگ پیر» را آورده بود که بی گمان زبان حال همه آنهایی است که اسباب این ولایت جور را فراهم آوردند و بعد از تازیخ مصرف دور شان انداختند. با عرض پوزش از دست درازی یه ساحت آن عزیز این قطعه را که نام سراینده اش را نمی دانم اینجا باز می نویسم:

«با وعيدی هارمان کردند و درّان ساختن
گرگمان کردند اين دزدان و پرّان ساختند
سگ صفت کردند ما را در پی آزادگان
کيشمان کردند نا مردان و پرّان ساختند
بس دريديم از پی فرمان اين نامردمان
مادر آزادگان را آه، گريان ساختند
سهم ما ته مانده بود و تکه ای ازاستخوان
بهرخود اما کباب و مرغ بريان ساختند
ما بر اين باور که اين دزدان همه قدوسيند
خرشديم و خود به خلوت جمله انبان ساختند
ما به پاس از غار بيرون و درون "قدوسيان
بهرمعراج يکدگر را پاره تنبان ساختند
حاليا چون ما دگر پيريم و بيمار و ضعيف
قدسيان از توله هامان باز گرگان ساختند»


Arashe sorx 15:02 @ Tue, 21 Sep 04

نسرين جان يادم نره که بگم گوش بنده تيزه!
پشت سر ما حرف نزن:((
بعدشم الکی ننويس اول! چون شايد تا وقتي که داری کامنتو می‌نويسی يکی ديگه بياد اول رو بنويسه و بشی دوم و خيلييييييييييييييی ضايع ميشه:))
اميدوارم ناراحت نشده باشی از شوخی‌های دوستانه:-*
قربانتت


مديار 14:54 @ Tue, 21 Sep 04

سلام شبح عزيز
در برابر نوشته تان در مقابل نوشته ي " براي بچه هاي امروز" سر تعظيم فرود مي آورم.
اما از شما سوال دارم :
شما در تمام اين دوران ها كجا بوديد؟ كساني از جنس خودتان تابستان ۶۷ كجا بودند؟ زماني كه جوانان وطنم سينه شنان سپر گلوله هاي دشمن بود كجا بوديد؟ مگر نه اينكه شما ها بوديد انقلاب كرديد؟ اگر نه پس زمان انقلاب كجا بوديد؟و............... تامي توانيد خودتا بدين گئنه سوالات پاسخ دهيد!!!


سياوش 14:53 @ Tue, 21 Sep 04

شبح عزيز، شما با گفتن شعر زيباي مردم بيآمرز آقاي شاملو كدام خورشيد را مي‌خواهيد به اين خلق بي‌شمار نشان دهيد، آيا خورشيدي كه يرتو‌هاي آن از نفرت ير است و الي آخر. يس تكليف آن همه ايده‌آل‌ها، كه همه از عشق به انسان و جهان است چه مي‌شود. يس تكليف آزادي بيان، دمكراسي و عدالت خواهي چه مي‌شود. اگر حمايتي بايد كرد، در اصل حمايت از آرمان‌هاي خود و منافع خود است كه حمايت مي‌شود و نه غير. آن‌قدر حرف دارم كه نگو، اما متاسفانه براي گفتن‌شان حتا يك ذره حوصله هم ندارم. فعلن تا بعد!


Arashe sorx 14:47 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جانم!
کلی ذوق کردم از اين نوشته‌ات!
هرگز برادری با نان آلوده به طاعون نداشته‌ايم!
ضد حجاب که اعتراض کرديم شديم دشمن باور توده‌ها! و چادر سرمان کردند که ضد امپرياليسم بجنگيم!
ضد اسلام که گفتيم شديم هيستريک! و ساز مخالف!‌
تاکی عقايدمان را تعديل کنيم تا موقتا!‌پيروز شويم و روزی! حاصل دست‌رنج‌مان را درو کنيم؟


هاله 14:41 @ Tue, 21 Sep 04

آزادی بيان بی‌قيد و شرط برای همه شبح جان و به غیر از اینهم نخواهد بود. شعور خود ملت رو دست کم نگیر عزیز دل. این ملت ملت بیست و پنج سال پیش نیست.


jay 14:19 @ Tue, 21 Sep 04

عالی مينويسه اين شبح .
خوبه کسی توی اين دنيای انينر نتی هست که ميتونه به اين قشنگی و واضح حرف دل امثال من که بلد نيستيم به اين خوبی فارسی بنويسيم رو بزنه ....

شبح عزيز دور نيست روزی که فرياد های تيرباران شده گان در روز ۳۰ خرداد ۶۰ و با خشم و کينه اعداميان تابستون ۶۷ و .... بساط ملا ها رو برچينه ..همه ميدونيم که ۲ خردادی ها فقط دعواهای کسب قدرت داره با جمهوری اسلامی و در اساس همه يکی هستند ... ايکاش اين مردم ايران اينقدر ساده و بی حافظه نبودند ...
خوشحالم که در جريان حمايت از يک جناح - سايت امروز - برای حناح ديگه شاخ و شونه نکشيدم ..و هنوز متعجبم که چه کسانی از دوستان خوب اينترنتی - فريب - اين بازی رو خوردند !!!‌اگر نگاه کنی اکثر اونها در ايران هستند و با محدوديت هائی که هست لابد راه بهتر نمی بينند ... انتحاب بين و بد و بدتر ! چرا هيچ کسی حرف از انتخاب سالم و خوب نميزنه !؟
من با هرگونه سانسوری محالفم حتی سانسور ۲ خردادی ها وزیران ارشاد سالهای خفقان و سرکوب تمام عیار مردم ایران ..ولی افسوس ..راه بسیاری درازی در ٫یش درایم ..نسل حوان و فهمیده اینترنتی ما با یک اعلامیه فلان شخص ! !‌تبدیل میشه به بلندگوی دولتی !!!!
افسوس !!!!


شبخ نازنین موفق باشی


شبح 14:05 @ Tue, 21 Sep 04

امير عزيز!(3)
فعاليت کانون حول منشور است! معنی صنفی در مورد وب‌لاگ را نمی‌فهم‌ام.
منشور محور تمام فعاليت‌ها ست. در اساسنامه برای تغيير منشور هم راه‌کارهایی پيش‌بينی شده است که وقت بحث بر روی منشور در موردش گفت‌وگو می‌کنيم.


امیر 13:57 @ Tue, 21 Sep 04

سلام شبح عزیز:سوالی در مورد کانون:ایا فعالیت کانون صرفآ فعالیتی صنفی خواهد بود ؟چون در غیر آن صورت می باید تغییرات عمده ای در منشور بعمل آید.
فعلآ.....


شبح 13:37 @ Tue, 21 Sep 04

نسرين جان!(1)
اين نظر اول خيلی مهمه! چون تا کسی نظر نده نشانی نظرخواهی را پيدا نمی‌کنم و نمی‌تونم تو وب‌لاگ فيلتر نشدم بذارم! به همين دليل هم که شده خيلی ممنون و مرسی!
در مورد رهگذرثانی عزيز هم صداشو در نيار الان اضافه می‌کنم!


nasrin 13:24 @ Tue, 21 Sep 04

شبح جان
جوابيه جامع و کاملی بود برای مقاله ابراهيم نبوی ٫ لذت بردم !
البته در میان اسمها جای اسم رهگذر ثانی خالی بود ! ( جای خودش هم که مدتهاست خالیه )

راستی اول :)
جای آرش سرخ خالی که بياد دعوام کنه :)
بقول هاله برم تا کتک نيومده :)






زبان:
نگهداری مشخصات؟






تعداد مطالب وبلاگ: 1264
تعداد نظرات: 26620
تعداد بازديد کنندگان:
Last update: october 6, 2006 01:04 am


از کجا آمده‌اند؟