سه شنبه، 4 شهریورماه 1382 | August 26, 2003

کنوانسيون رفع همه‌ی اشکال تبعيض از زنان در دنيا و آخرت!

آن کس که ز شهر آشنايی ست
داند که متاع ما کجايی ست (نظامی گنجوی ليلی و مجنون)
ماجرای پيوستن به کنوانسيون رفع کليه‌ی اشکال تبعيض از زنان، از آن ماجراهای مضحکی است که اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند. جای هيچ چون‌وچرايی ندارد که مردان با زنان برابر نيستند و اساساً خلقتشان بر اساس نابرابری است هم‌آن گونه که برابری آدم‌ها با ساير حيوانات امری بعيد و خارج از ذهن است؛ برابری مردان با زنان هم به همين اندازه دور از ذهن و بعيد است. اصولا هدف خلقت، خلق مردان است و "زنان برای آرامش بخشيدن به مردان آفريده شده اند" و مردان نسبت به زنان "قوام" هستند. البته زنان پارسا و با ايمان موجب ارتقای مردان می‌شوند و "مردان از دامن زنان به معراج می‌روند" بعضی‌ها ممکن است بگويد روابط حقوقی بين مردان و زنان بايد عادلانه باشد اين‌ها متوجه نيستند که عدل يعنی هر چيزی سر جای خودش. مثلا اگر مقام آدم‌ها و گاوها يک‌سان شود اين عين ظلم است. مبنای خلقت و در نتيجه مبنای شرع مقدس که بر اساس فطرت آدمی است بر تفاوت و برتری مرد استوار است نه بر برابری و مساوات. به هر حال نص صريح قرآن کريم و روايت معتبر متواتر آن‌چنان در اين زمينه زياد است که پذيرش خلاف آن يعنی نفی اسلام و کليت‌اش.
وقتی داشتم اين مطالب را می‌نوشتم ياد ماجرای افتادم که چند سال پيش دوستی برای‌ام تعريف ‌کرده بود؛ می‌گفت: "از طرف اداره به سفر حج تمتع مشرف شده بودم و حاج‌آقای باصفای ساده دلی هم‌راه و هم‌اتاق‌ام بود. روز‌ی صحبت بر سر آخرت و بهشت و دوزخ شد و از آن‌جا که حاج‌آقا از اهل و عيال جدا افتاده بود و فيل‌اش ياد هندوستان کرده بود، بيش‌تر مايل بود از احاديث مربوط به بهشت بداند. از حوری‌هايی که مانند پونه‌ی خود رو کنار جوهای بهشتی می‌رويند، از حوری‌های که برق دندان‌شان از فرسنگ‌ها ديده می‌شود، از حورالعين و باقی احاديث مرتبطه که ناگهان وسط بحث ياد حاج خانم افتاد؛ در حالی که آب دهان‌اش را جمع می‌کرد گفت: زنان؟! بهشت برای زنان چگونه است؟ من برای‌اش توضيح دادم که همان‌طور که برای مردان در بهشت حوری است برای زنان هم غلمان است. مردان زيبا و خوش تخم. ناگهان رنگ حاج‌آقا سرخ شد و رگ غيرت‌اش ورم کرد که: پس اگر اين‌جور باشد ما در آن دنيا قرمساق می‌شويم. من خنديدم و گفتم نه حاج‌آقا اگر زن مومنه‌يی داشته باشيد که به بهشت بيايد در آن‌جا هم می‌توانيد با او زنده‌گی کنيد و فقط خودتان از او متمتع شوید. نفسی به راحتی کشيد و به فکر فرو رفت. ساعتی هيچ نگفت و در بحر تفکر غوطه‌ور شد.. بعد از مدتی رو کرد به من و گفت: ولی خودمانيم همان قرمساق باشيم بهتر نيست؟"
البته من برای دوستم توضيح دادم غلمان‌ها هم در خدمت مردان هستند و پسربچه‌های نوجوانی هستند که موی بر صورت و عورت‌شان نرويده ‌است! و به زنان فقط شوهران‌شان وعده داده شده است. حالا با خودم فکر می‌کردم دوستان اصلاح طلب اگر روزی روزگاری موفق شوند با کمک مجمع تشخيص مصلحت نظام و از روی مصلحت و برای دوام و بقای نظام به کنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان در دنيا به پيوندند حکما بعدا شروع می‌کنند به مبارزه برای پيوست به کنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان در آخرت! وگر خدای ناکرده در آن دنيا هم کارشان پيش برود آن‌وقت يک شبه تمام مومنان باغيرت تبديل می‌شوند به "قرمساق!"
پی‌نوشت:
در سايت زنان نظرسنجی قرار داده شده است که در آن پرسيده شده است:" آيا به نظر شما کنوانسيون رفع همه اشکال تبعيض از زنان مخالف اسلام است؟" و بعد سه گزينه برای انتخاب کردن قرار داده اند. "بلی"، "خير"، تاحدودی" اگر پرسيده بودند "آيا خورشيد از مشرق طلوع می‌کند؟" و قرار بوذ يکی از گزينه‌های پاسخ "بلی"، "خير"، تاحدودی" انتخاب شود. شايد در انتخاب "بلی"‌کمی ترديد می‌کردم. اما در پاسخ به اين سوآل سايت زنان هيچ ترديدی نکردم و "بلی" را انتخاب کردم! کاش کزينه‌های مانند "مسلم است اين که پرسيده نداره" يا "بدون شک" هم بود تا آن را انتخاب می‌کردم. اين کنوانسين نتها مخالف اسلام است مخالف مسيحيت و تمام اديان الهی هم هست حالا اگر مسيحيان يا پنجاه کشور مسلمان قرمساق شده‌اند دليل نمی‌شود که ما هم قرمساق بشويم. دليل می‌شود؟
راستی در صد و يکمين شماره‌ی مجله‌ی زنان متن کامل اين کنوانسيون نوشته شده است که خواندی است. چی؟ مجله زنان نمی‌خوانيد! اگر مجله زنان نمی‌خوانيد پس چه می‌خوانيد؟

August 26, 2003 08:18 AM | TrackBack

20:58 @ Tue, 6 Jan 04

بسمه تعالي


21:50 @ Thu, 11 Dec 03

شبح جان:
به اين دوستان بفرماييد شما از اسلام بدتان مي آيد براي اينکه به شما آزادي نداده است که هرجايتان را به نمايش بگذاريد و هريک از اعضاي خانواده تان را به اجاره بدهيد .
يادم هست قديما عده اي ميگفتند نسل انسان از ميمون است ماهم گفتيم هرکس اعتقاد دارد ميمون زاده است ارزاني خودش .ما که همچين چيزي در وجود خودمان احساس نمي کنيم .
حالاهم ميگوييم شما اگر مي خواهيد خواهر ومادر وهمسرتان ول باشند وهر غلطي که مي خواهند بکنند که کسي تا حالا هم نتوانسته جلويتان قد علم کند شاهد اين مدعا زنان ودختران ويتريني در خيابانهاي عريض وطويل تهران است . پس خواهشمنداست شما به دين خودتان باشيد وبگذاريد ما هم در اين اعتقادات سنتي ؛قديمي و از مد افتاده مان يعني اسلام بمانيم وشما کاسه داغتر از آش نشويد .
مخلص شما


جعفر از مشهد (بسیجی) 7:07 @ Thu, 27 Nov 03

سلام تمام اونایی که اینو میخونن والا تاموقعی که شیخا تو ایران ابرو داشتن چنتا مادر جنده خرابشون کردن(الحمدولله) حالاهمکه شیخا بی ابرو شدن ما بی غیرت شدیمو نوامیسمونو سپردیم دست نماینده ها
مادر کسیا زنامونو به باد کنوانسیون دادن
به امید اینکه دوتا باغیرت تو مجلس پیدابشه


توحيد 12:28 @ Thu, 11 Sep 03

منظور حرص بود نه حرس!


توحيد 12:25 @ Thu, 11 Sep 03

اينقدر موافقم كه نمي دونم چي بگم! فقط اگه متن اين كنوانسيون در جايي روي اينترنت (بجز مجله زنان!) وجود دارد ممكن است آدرسش را بدهيد تا ما هم بخوانيم و حرس بخوريم؟


داريوش شاهد 1:34 @ Sat, 30 Aug 03

دوست عزيزم شبح جان كجا را اشتباه كردم ، اگر مرد مسلمان اجازه كار در بيرون را به زن ندهد زن كجا ميتواند استقلال مالي و كسب درآمد داشته باشد در ثاني خديجه از نسل اعراب بت پرست بوده و ثروتش هم از بابت كرايه دادن شترهايش تامين ميشده است.
خوش باشي


شكارچي 10:32 @ Fri, 29 Aug 03

سلام شبح عزيز
ما منتظر وب گردي هستيم.
ما منتظر وب گردي هستيم.
ما منتظر وب گردي هستيم.
ما منتظر وب گردي هستيم.

يكي نسيت بگه تو كله صبح جمعه كار و زندگي نداري اومدي دنبال وبگردي؟
نه ندارم.يه جمعه و يه وبگردي شبح.

موفق باشي و پاينده.


شبح 10:29 @ Fri, 29 Aug 03

شاهد جان!
خيلی خوب و فشرده و درست نوشته بودي اما در بند ۶ دچار اشتباه شدی زنان در قوانين اسلامی استقلال اقتصادی دارند و مسايل ارث بردن از همسر و کلا زنان مشخص است. فراموش نکن زنان عرب قبل از اسلام هم استقلال اقتصادی داشتند و نمونه‌اش خديجه همسر پيامبر که از ثروت زيادی داشت.


داريوش شاهد 2:49 @ Fri, 29 Aug 03

5- زن نمیتواند قاضی یا خلیفه یا فقیه شود چرا که گفتیم ناقص العقل است.
۶- زن نصف مرد ارث میبرد ( اصولا درباره ارث مرد از اموال زن چیزی نگفته اند چرا که اعتقاد دارند زن دربست تحت تملک مرد است و اختیاری من باب کسب درآمد ندارد که اموالی داشته باشد)
۷- انجام کارهائی از قبيل خروج از منزل ، مسافرت ، انجام خرید برای خود (خب از اموال مرد هست دیگه!!!) و چه چه چه توسط زن احتیاج به اجازه از مرد خانه دارد.
8- دیه زن نصف دیه مرد میباشد.
9- زنان كشتزار مردانند. هر زمان و به هر طريق كه مردان بخواهند به كشتزار خود نزديك میشوند.(سورهُ بقره آيه23) در اينجا مي توانيد ببينيد كه اسلام چه نيكو با زنان رفتار مي كند. زنان به عنوان كشتزاري معرفي مي شوند كه به وسيلهُ مردان كاشته مي شوند. چه افتخاريست براي يك زن مسلمان!
و تعدادی از این کرامات و الطاف اسلام به زن را نیز خانم نادره افشاری از کتاب نهج‌الفصاحه، مجموعه‌ي كلمات قصار حضرت محمد ، انتشارات جاويدان، چاپ سوم، 1377، تهران، ترجمه‌ي ابوالقاسم پاينده ، آورده است که بنده تعداد اندکی از آنها را گلچین کرده ام و در اینجا آورده ام :
http://shahedalone.persianblog.com/?date=13820416#602131/
لینک اصل مقاله ایشان:
http://www.kaafar.com/maghale/Afshari/zanandmohamad.htm


داريوش شاهد 2:47 @ Fri, 29 Aug 03

براي دوستمان آقاي سعيد ديگر :
شما از اون دسته آدمهاي هستيد كه ميگويند ما نمازمان را به موقع ميخونيم عرقمان را هم به موقع ميخوريم نه ؟ از اونهاي كه ميگن تو عاشورا زشته عرق بخوريم يا دختر بازي كنيم نه؟ همينه ديگه !!! فكرم ميكنيد حالا يه ويلون مرتضوي گوش كرديد ديگه چيز غول رو شكستيد و خطوط قرمز آقايان را در نورديديد ، بله ، اينطور نيست؟
پس براي آگاهي جنابعالي چند مورد از كرامت هاي زن در اسلام عرض شود تا بداني درباره چه ديني و چه نوع ميمي (به قول دوستمان سعيد اول ، گر چه شايد ايشان هم ناراحت شوند از اين بحث) ارادت داري و آبشخورت از كجا تامين ميشود.
1- مرد میتواند بجای یک زن ، چهار زن بگیرد و این غیر از تعداد زنان موقتی (سقف این تعداد را من نمیدانم) و تعداد بیشمار (حتما بی نهایت) کنیزکان میباشد (که بدون هیچ عقدی زیر سیطره مرد خانه میباشند) و با یک حساب سر انگشتی مرد میتواند هر آنچه در توان مالی و جسمی خود می بیند زن در اختیار بگیرد (بخوانید بخرد).
2- مرد میتواند هر لحظه که از دست یکی از زنان خود (حال یکی باشد یا چند تا) خسته شد و احساس کرد که دیگر لذتی ندارد (یه هر حال یک زن برای مردان ضعیف النفس مورد نظر اسلام اندک و تکراری خواهد بود) طلاقش دهد (بخوانید بفروشدش) و یکی دیگر بخرد و مصداق هر گل یه بوئی دارد باشد.(بنازم به این کرامت و مرتبت زن) ولی خب میدانید که زنانش حق طلاق ندارند.
3- مرد میتواند فرزند خود را بکشد و حداکثر دیه بپردازد ولی زن نمیتواند جنین یک ماهه ای را که قرار است هشت ماه دیگر در بطن خود تحمل کرده و آن را به دنیا بیاورد ، سقط کند و اگر کرد قتل عمد مرتکب شده است و قصاص میشود.
4- زن ناقص العقل است چرا که شهادت دو زن با یک مرد برابری میکند.
... ادامه دارد


nader 21:10 @ Thu, 28 Aug 03

اصولا زنها در آن حدی نيستند که اين همه وقت صرف کنيم که ببينيم بايد به اين کنوانسيون بپيونديم يا نه!!!بعضی وقتا وقتی مسايلی رو می شنوم از اينکه در ايران هستم و ايرانی خجالت ميکشم.چند روز پيش در هفته نامه پرتو متعلق به آقای مصباح يزدی در مورد زنان مطالبی نوشته بود که من خجالت می کشم اصلا اينجا مطرح کنم.


سايه 20:30 @ Thu, 28 Aug 03

خيلی متاسفم که توی کشوری زندگی می کنم که مسئولینش حتی صورت ظاهر رو هم حفظ نمی کنند،مبادا کسی دلخوش بشه بهشون...


شكارچي 12:02 @ Thu, 28 Aug 03

سلام شبح عزيز
اين بنده خدا دوست من نبود.
واه واه بلا بدور.من و از اين دوستا....
بعدم روم نشد بپرسم دوست داره قرمساق باشه يا نه! ولي خوب اينا از خداشونه !
اينا رو ول كن رستوران رو بچسب.فكر كنم يارو از الان تو فكر بود كه چي سفارش بده.ميخواستم چند تا سايت پرونو معرفي كنم يارو بره مدل برداره!!!!
موفق باشي و پاينده.


Arash 11:25 @ Thu, 28 Aug 03

شبح جان! ما ازبچگی در داستان‌های صادق هدايت


شبح 8:46 @ Thu, 28 Aug 03

هاله جان!
ترجمه‌ی آيه با نثری شيوا وکمي تخفيف اين می‌شود:»مردان را بر زنان تسلط و حق نگهباني است به واسطه‌ي آن برتري كه خدا بعضي را بر بعضي مقرر داشته و به واسطه‌ي آن‌كه مردان، از مال خود به زن نفقه دهند. پس، زنانِ شايسته‌ و مطيع آن‌هايند كه در غياب مردان، حافظ حقوق شوهران باشند و آنچه را كه خدا به حفظ آن امر فرموده نگه‌دارند. و زناني را كه از مخالفت و نافرماني آن‌ها بيمناكيد، بايد نخست آن‌ها را موعظه كنيد. اگر مطيع نشدند از خوابگاه آنان دوري گزينيد. اگر مطيع نشدند آن‌ها را بزنيد. چنان‌كه اطاعت كردند ديگر به آن‌ها ستم نكنيد كه همانا خداوند بالامقام و بزرگوار است.»
اين ترجمه از تفسير قرآن، آيت‌الله شهيد سيد عبدالحسين دست‌غيب، سراي ديگر، صص 104 و 105 نقل شده استومن آنرا در سایتی دیدم که حالا در وب‌لاگ‌گردی آدینه نشونی‌شو ميدم.
همان‌طور که می‌بیني در این آیه کتک زدن زنان هم مجاز شمرده شده! فقط مواظب باش روری ترجمه‌ی انگلیسی شو نخونه که کار دست خودت می‌دی!
لردالله عزیز!
در کشف و شهود بطون مختلف مشغول باش اما به قول حافظ
عشق‌ات رست به فریاد ور خود بسان حافظ
قرآن ز بر بخوانی بر چهارده روایت!
راستي میدانی حافظ چه میگویید؟ آخر در سراسر قرآن لغت عشق و هیچکداماز مشتقات‌اش وجود ندارد می‌توانی سرچ کنی و ببینی!


لرد شارلون دامة برکاته 4:59 @ Thu, 28 Aug 03

بسم الله رحیم،
با سلام خدمت برادر حاج شیخ شبح مخملی؛
عرض به حضور انورتان که شما قرآن را درست مطالعه نفرموده اید و این عدم درکتان و این پرسشتان پیش از این هم در زمان صدر اسلام، یا شاید هم قبل از آن مطرح شده بوده است.
از آن جا که قرآن هفت بطن و هر بطن هفت متن و هفت غیره و غیره دارد، شما برای درک صحیح قرآن باید یک بار چپکی، یک بار راستکی، یک بار از بالا به پایین، سر و ته، در وضعیات مختلفه و هر گونه که متصور است بخوانید که متوجه شوید. در ضمن در قرآن همه چیز هست، از میخ هایی که رفته توی زمین تا کنوانسیون و حقوق بشر و بمب اتم. این بشر ناقص العقل است که نمی تواند به آن دست یابد.
امید است که به صراط مستقیم رهنمون شوید.


هاله 4:03 @ Thu, 28 Aug 03

شبح جان ترجمه اين آيه رو برای ما بيسوادا! مينوشتی. جدی ميگم.


shiva 23:23 @ Wed, 27 Aug 03

شبح عزيز :
دارم شاخ در ميارم ! شما و اسلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اينجا چه خبره من نميدونم اما به هر حال از يک چيز خوشحال شدم که اسلام رو از حکومت اسلامی ياد نگرفتيد وگرنه يا حرمسرا می ساختيد به بهانه حمایت از حقوق زنان و يا الان با عبا و عمامه و دستار و دستک تسبيح به دست روی منبر برای تاواريش ها خطابه نقل ميکرديد ... شوخی .... اما خيلی تعجب کردم .... باور می کنی ؟؟؟؟؟


شبح 22:01 @ Wed, 27 Aug 03

سعيد ثانی عزيز! (۳۰)
خواهش می‌کنم تو که با اسلام آشنا هستی لطفا بگو با اين آيه چه می‌کنی:
الرجال قوامون علي‌النساء بما فضل‌الله بعضهم علي بعض و بما انفقو من اموالهم فالصلحت قنتت فان حفظت للغيب بما حفظ‌الله والتي تخافون نشوزهن فعظوهن و اهجروهن في المضاجع و اضربوهن فان اطعنكم فلاتبغوا عليهن سبيلا. ان الله عليا كبيرا. .. سوره‌ی نسا آيه‌ی 34
آيا در اين آيه بر برتری مردان بر زنان به روشنی و بدون هيچ اما و اگر تصريح نشده است؟
دوست عزيز! من اسلام را از جمهوری اسلامی ياد نگرفته‌ام اتفاقا درست برعکس آن چيزی که فکر می‌کنی من اسلام را از دکتر شريعتی آموختم اما از آن‌جايی که تصور می‌کنم هر چيزی را بايد از روی اصل‌اش آموخت به قرآن و بحارالانوار و اصول کافی و ... مراجعه کردم به تو هم همين توصيه را می‌کنم اگر می‌خواهی با اسلام آشنا شوی به منابع اصلی رجوع کن. اگر اسلام را قبول داری اما قرآن را قبول نداری خب توضيح بده اسلام منهای قرآن چه می‌شود!
شکارچي جان نگفتي درباره‌ی آخرت زن‌ها و قرمساقی مردان چه گفت اين دوست تو!


شكارچي 21:30 @ Wed, 27 Aug 03

سلام شبح عزيز
خيلي بحث جالبي راه افتاده.ديروز جريان رو براي يكي از اين مذهبيون تعريف كردم.گفت اونجا(آخرت) مثه رستوران ميمونه هر چي بخواي سفارش ميدي!!!!
بعد جريان اينكه دو يا چند نفر از يه حوري خوششون بيا رو پرسيدم.گفت خدا همون جا چند تا شبيه هم خلق ميكنه كه ديگه دعوا نشه.جا...ش هم ديگه لازم نيست.
جلل الخلق! عجب جوابايي اينا تو آستينشون دارن.!!
راستي ديگه مخمل نميپوشي
ديگه با ما نمي جوشي.
موفق باشي و پاينده.


minimalist 20:57 @ Wed, 27 Aug 03

باحاله ها ...داستانات انقده مينيمال بودن که من نديدم ! ... ميشه لينکش و بفرستی ‌؟


سعيد ديگر 19:09 @ Wed, 27 Aug 03

به اميد روزي كه كنواسيون تصويب شود


سعيد ديگر 19:09 @ Wed, 27 Aug 03

شبح ، نمي دانم چه گونه بگويم ، ولي آيا قرآن را خوانده اي ،اصلا كار تو با آنكه يك جمله از شخصي را بي سروته ميگويد و بعد ديگران عليه آن ميشوراند چه تفاوتي دارد ، نمي دانم چرا ، ولي تو دقيقا همانگونه فكر ميكني كه آخوندها ميخواهند ، آنها ميگويند مخالفان ما بي دينند و تو به آنها كمك مي كني ، اينترنت فضايي براي ابراز نظر هست اما بايد كمي مستدل حرف بزنيم ، دوكلمه از آيين رحمت بخوان و دكتر شريعتي را درياب ، خوشحال ميشوم با هم در ارتباط باشيم و بالاخره يكي از ما به حقانيت ايده طرف مقابل نظر بدهيم ، اين جمله را هرگز فراموش نكن كه آخوندها براي به لجن كشيدن آيين زيبايي ها ۳۰۰ سال است تلاش ميكنند و اگر كسي مانند تو تحت تا ثير آنها قرار گرفته اي ، بي آن كه بداني در صف آنهايي ، الان كه اين مطالب را برايت مي نويسم ويلني از بيژن مرتضوي مرا در اوج برده ، مي بيني كه اسلام من در من هيچگونه رخوت ايجاد نكرده و ...
طولاني شد ، باي


سعيد ديگر 18:57 @ Wed, 27 Aug 03


در وبلاگ رفراندوم منتظر شما هستيم
شما نيز يك راي براي ايران بدهيد


امیدِ میلانی 17:04 @ Wed, 27 Aug 03

شبح‌جان، صحبتِ منسوخ‌شدن شد، احتمالاً در قبض و بسط خوانده ای که سروش معتقد است تنها تک‌خدايي در اسلام منسوخ‌شدنی نيست، و البته تذکر داده که بعضی فکر مي‌کنند آن هم هست!

من نمي‌دانم اين دينی که هيچ‌چيزِ ثابتی ندارد ديگر به چه دردی مي‌خورد، خوب اگر خدا اين‌قدر خرف بوده که دينی اين‌قدر به‌دردنخور عرضه کرده (چون چنان‌چه سروش مي‌گويد هرکسی مي‌تواند هرکاری بکند و بعد ادعايِ اسلام داشته باشد) ديگر همان به‌تر که به او اعتقاد نداشته باشيم!


آسمان 14:47 @ Wed, 27 Aug 03

شبح جان اول از همه از پاسخت تشکر میکنم .. تمام و کمال پاسخت رو قبول دارم ! بقول رهای آبی اصلآ این تصور ميره که دين به دست مردها ساخته شده. من که تا کنون دينی را پيدا نکرده ام که به زن و مرد هر دو به ديد انسان نگاه کند. اگر بين زن و مرد تفاوتی نبود اصل خلقت زير سوال ميرفت اما اين دين های مردگونه تا سخن از برابری حقوق انسانی به ميان ميايد سلاح تفاوت خلقت را به دست ميگيرند !!
من به عنوان یک زن به عنوان يک انسان از این مذاهب مردانه گریخته ام !!!
دیگر عرضی نیست شبح جان سوءتفاهمی برایم پیش آمده بود فکر کردم که شاید آن حرفها از اعتقادات شماست !!
اما حالا مطلب را گرفتم .
موفق باشی!!


شبح 14:11 @ Wed, 27 Aug 03

آسمان عزيز!
من الان در مودی نيستم که به‌خواهم پاسخ دقيق و مفصلی به سوآل تو بدهم. مختصر اين که: جمله‌یی که در گيومه نوشته بودم و تو نقل کردی نص صريح قران کريم است. روح قرآن و آيت مشخصی از آن زن را جنس دوم می‌داند و زن را آفريده شده برای آرامش مرد می‌شمارد و حتا کتک زدن زنان در بعضی شرايط را توسط شوهران‌شان مجاز می‌شمارد. اصلاح‌گران مذهبی بايد تکليف خود را با اين آيات و روايت روشن کنند. مهندس بازرگان در راه طی شده و حنيف‌نژاد در راه انبيا راه بشر سعی کرده‌اند اين تئوری را بدهند که راه انبيا و راه بشر راه‌هايی در امتداد هم هستند و بشر آهسته آهسته به آن چيزی که انبيا گفته‌اند می‌رسد اما آيا از قرآن کنوانسيون رفع تبعيض از زنان بيرون می‌آيد؟ يادم می‌آيد سال‌ها پيش در خواب‌گاه اميرآباد جروه‌ی دست‌نويسی از گروهی به نام موحدين را خواندم که آنان معتقد بود هم‌آن‌طور که در خود قرآن ناسخ و منسوخ وجود دارد و آياتی توسط آيات ديگر نسخ می‌شود زمان هم می‌تواند منسوخ کننده‌ی بعضی از آيات باشد. درواقع ادامه‌ی تئوری مهندس بازرگان و حنيف‌نژاد به اين شکل می‌شود که بشر نتنها راه انبيا را می‌پيمايد بلکه از آن جلو هم می‌زند! نمی‌دانم اين دين ديگر چقدر اسلام است مرجع تشخيص اين که کدام آيه منسوخ شده است و کدام نشده است چيست؟ اگر عقل بشر توانسته است از انبيا هم جلو بزند پس ديگر چه نيازی به انجام مناسک اديان است؟ آيا نماز خواندن و روزه گرفتن و حج رفتن هم منسوخ شده است؟
به هر حال به نظر من اسلام و مسيحيت و همه‌ی اديان سامی (حداقل) با برابری زن و مرد سازگار نيست و اگر بشر بخواهد به تعليمات انبيا گردن گذارد چاره‌یی نيست جز اين که نابرابری زن و مرد را بپذيرند و زنان بر قواميت مردان گردن نهند.
اگر تو نظر ديگری داری خوش‌حال می‌شوم بشنوم.
برای نمونه می‌توانی به اين آيه نگاه کنی که تفاوت داشتن و برتری مردان به زنان به طور مشخص از خداوند دانسته شده است.


زيتون 11:31 @ Wed, 27 Aug 03

اگر مجله زنان نمی‌خوانيد پس چه می‌خوانيد؟ کيهان بچه ها :))
والا از نصف بيشتر آقايون نماز خون بپرسی چرا نماز روزه می گيری ..می گه به خاطر حوری هاش .. دوستت خوب حال يارو حاج آقاهه رو گرفته :))
برای من هم عجيب بود که تو اين هيری ويری پيوستن به کنوانسيون رفع تبعیض زنان مطرح شد ..از کی چه انتطاری داريم ؟؟!؟!؟ اصلا تبعيض اصل اول دينه ! واه واه خدا به دور ...يه دفعه بگن دين افيونه ديگه :))


مامان و بابا و دخترشون 10:32 @ Wed, 27 Aug 03

سلام موضوعی که اشاره کرده بوديد برای ما هم جای سوال داشت ولی حالا حالاها بی جواب خواهد موند


shiva 8:43 @ Wed, 27 Aug 03

آذز عزيز:
فکر کردی با ازدواج به سبک خورشيد چند ميليون زن و دختر بدبخت ميشن ؟ مگه جنبه مردهای ايرانی رو نميشناسی ؟ مگه نميدونی که مردها تو ايران سوء استفاده بلندن و خرشون که از پل گذشت همه چی رو فراموش ميکنن ! شايد خورشيد توانايی و استقلال مالی داشته باشه و داره ... اينو همه ميدونيم اما زن و دختری که در عمرشون کار نکردن و جز بچه داری و آشپزی و چارديواری هيچی نميدونن و با اين سبک ازدواج کنن و فردا همين اغا بزنه به باسنشون و بگه من تو رو نميخوام و ازدواج دوم بخواد بکنه اين زن بدبخت که عمری به پای مرد نشسته و عمر صرف کرده کجا بايد بره ؟ نه پولی داره نه کاری بلده و نه خانواده اش میپذيرنش و نتيجه اينکه بايد بره فاحشه بشه و امثال کسانی مثل بعضی ها بيان و اين فاحشگی رو چماق کنن بکوبن تو سرش که چرا شدی ؟ و هزاران صفت بهش بچسبونن ! ديگه فکر نميکنن از کجا آب ميخوره .... نه آذز جون درمان فلاکت زنهای ما ازدواج صلواتی نيست .... ازدواج قانون منده و رعايت مساوی حقوق متقابل !! اميدوارم روزی خورشيد با اين عملی که انجام داد پشيمون نشه ... الله اعلم ..


پویا ( اعترافات یک متهم) 7:25 @ Wed, 27 Aug 03

بابا قرمساقيت را عشقه !


اذر 5:29 @ Wed, 27 Aug 03

من به این قوانین و قانونگزاران امید ندارم ولی به توی پدر . مادر. برادر خواهر وهمسر .. امیدوارترم . میتوان خورشید خانم بود . سهیم بود در زندگی و مساوی . اگر این نوع ازدواج کردن امارش بالا رود خودش میشود قانون .


GEntLEmaN 1:15 @ Wed, 27 Aug 03

حالا اگه یه نفر تو بهشت هوس "عورت مو دار" کرد ... چه خاکی باید تو سرش بریزه؟!!!


minimalist 0:40 @ Wed, 27 Aug 03

.. و آن زن که پشت به ويترين طلا فروشی بود ؛ اتفاقا کور نبود ...


آسمان 23:31 @ Tue, 26 Aug 03

نمیدانم شاید من بد متوجه شدم ، اینها نظریه اسلام بود ،درسته؟؟؟


آسمان 23:28 @ Tue, 26 Aug 03

شبح جان من نفهميدم !!!
آن حرفها حرفهای خودت بود يا روايات اسلامی که نوشتی اصولا هدف خلقت، خلق مردان است و "زنان برای آرامش بخشيدن به مردان آفريده شده اند" .؟؟؟
واقعآ اينطور فکر ميکنی يا نظريات مذاهب مختلف را بيان کردی ممنون ميشوم اگر جوابم را بدهی !!!!


شورين 23:19 @ Tue, 26 Aug 03

پس زنده باد مردان قرمساق!


kayvan 22:45 @ Tue, 26 Aug 03

اگر من يک روز پته اين شيوا را نريختم بيرون !!!


nevisande 20:25 @ Tue, 26 Aug 03

سلام متن زيبا و کاملی بود. ن به شخصه غلمان های دو متری(( شنيدين که می کن هر کدوم دو مترن )) را بخشيدم به همون قرمساقها!!!! اونجا هم تبعيض روا است!


آرمین گیله مرد 19:40 @ Tue, 26 Aug 03

سلام ... مردم از خنده ...


alikocholoooo 17:00 @ Tue, 26 Aug 03

سلام بخاطر اومدنت و کامنتی که گذاشتی سپاس از نظرات شما استفاده کردیم با شما موافقم . التماس دعا و بدرود


فرزین یعقوبی 16:46 @ Tue, 26 Aug 03

سلام شبح :
از اینکه بزرگی چون تو نوشته های مرا قابل خواندن یافته است بخود میبالم . این از شیطنت های شیوا است که دهانش چفت و بست ندارد ! و اما در مورد آرزویی که برایم کردی , میگویند : دلا خو کن به تنهایی که از تن ها بلا خیزد . من با این شعر کاملا مخالفم . یکی شدن با تن ها و دیدنشان ! آنگونه که هستند نه آنگونه که دوست داری باشند . یگانه کوره ای که حرارتش عشق و درد را که خواهران همزاد همند در قلبت متبلور میسازد . به امید دیدار ...


بابک 14:56 @ Tue, 26 Aug 03

قسمت تراژيکش اينجاست که خيلی از مدعيان روشنفکری هم رواج دهنده اين نوع طرز تفکر "جنس دوم" نسبت به زنان هستند !


Mahshid 14:23 @ Tue, 26 Aug 03

راستی..اينو يادم رفت بنويسم.
سلام حاج‌آقا...


شکارچی 14:07 @ Tue, 26 Aug 03

سلام شبح عزیز
فوق العاده زیبا و روان نوشته بودی؟
راستی اگر مردها قرمساق نباشند و زنانشان هم مومنه نبودند بعد توی بهشت چی میشد؟
اگه چند تا مرد از یه حوریه خوششون بیاد اونوقت چی میشه ؟ باید سر اون دعوا کنن؟ چون اصولا حوریه تعلق خاصی به کسی نداره!
یه عده باید جا...شی کنند دیگه نه؟
آقا چه دردسرهایی پیش میاد ها!بابا ولش کنیم !نه !
موفق باشی و پاینده.


mehran 12:10 @ Tue, 26 Aug 03

سلام.به ما هم سری بزن.لينک وبلاگ شما رو در وبلاگم گذاشتم.


فرهنگ 11:54 @ Tue, 26 Aug 03

واللاه ما که نفهميديم توي اين هيرو وير قتل و آدم کشي و تجاوز و زندان و شکنجه و غيره علم کردن بحث تصويب و يا رد قانون پيوستن به کنوانسيون رفع کليه‌ی اشکال تبعيض از زنان ميوه چه باغي است. يارو به ده راهش نميدادند سراغ کدخدا راميگرفت.


Mahshid 10:24 @ Tue, 26 Aug 03

همينو بگو... زنان نمی خوانيد؟ فصل زنان نمی خوانيد ؟ بس حی می خوانيد آخر ؟ راستی ديروز خانه دوستی محله هفت را ديدم..قرار شد بخوانند و بدهند من هم. خوب است دوستان خوب داشتن ها. البته محله اکثرش ترحمه بود. ولی خوب. يه محله مدتی در می آمد اسمش بود ادبيات و فلسفه..معرکه بود...ديگر در نمی آيد ؟‌
در مورد کنوانسيون هم حرفهای حالبی زده شده بود. يادم نيست کی بود که در محلس گفته بود می شه ملحق شد و اصلا ضرورتی برای احرا وحود ندارد. اين نظر حايزه سال را به خودش بايد اختصاص دهد. حايزه قرمساقی را ..


zinat 10:21 @ Tue, 26 Aug 03

دوست عزيز سلام/ اميد كه خوب باشيد/ به آرزو موفقيت شما/ زينت


سولانژ 10:13 @ Tue, 26 Aug 03

شبح عزيز خيلی خوب نوشتيد .. اين مذهب با آن بهشتش به درد هيچ جا و هيچ کس نمی خورد .. اين را بايد فرياد کرد نه؟


shiva 9:20 @ Tue, 26 Aug 03

شبح عزيزم :
تا وقتی که به زن بعنوان جنس دوم نگاه بشه چيزی تغيير نميکنه !!!!!!!
شايد جامعه جنس زن رو شريک مرد بدونه ولی توی خيلی از خانواده های ايرانی همين زن همين همسر همین مادر و همين خواهر بعنوان جنس دوم و حتی دست چندم معرفی ميشه !!!!!! خيلی از ارزشهای دوران سنتی ايران در دوره انتقال جامعه بسوی صنعتی شدن فرصت اظهار وجود پيدا کردن و اين عقده های چندين ساله تازه تازه فرصت خودناميی در جامعه به اشکالی مثل فساد و خيانت و عصيان پيدا کرده نمونه اش فرار زنان و دختران شهرستانی به تهران هست که اکثرا سر از فساد در ميارن .
وقتی تو جامعه ما دو جنس زن و مرد جدا از هم در صحنه اجتماع حضور پيدا ميکنند و پرورش ميابن اون هم بدون هيچ شناختس از هم اين عدم آگاهی ها در زندگی زناشويی طغيان ميکنه ! و تا وقتی این فرهنگها و دیدگاههای مردم ما تغییر نکنه همچنان زنها بعنوان جنس دست دوم بین مردان نامیده میشوند و اجرشون در همین حد نازل باقی میمونه !!!


Zahra 9:18 @ Tue, 26 Aug 03

در دنيا و آخرت ؟:)






زبان:
نگهداری مشخصات؟






تعداد مطالب وبلاگ: 1237
تعداد نظرات: 25023
تعداد بازديد کنندگان:
Last update: april 11, 2006 06:06 pm


از کجا آمده‌اند؟